To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

Marcino - 01-07-2015, 21:56

TUR to prawie to samo co Silver, ponoć poprawiony. I taki chyba zagości w weeknd.
plecho1 - 01-07-2015, 22:08

Tur to całkiem inna-prostsza konstrukcja głównie zaworu regulatora. Tur jest mniej podatny na zabrudzenie od Silvera ale pewnie bardziej podatny na przerosty ciśnienia podczas hamowania silnikiem.
Marcino - 02-07-2015, 07:33

To teraz doradziłeś....:)
kabar - 02-07-2015, 08:35

Dokładnie - to dwie różne konstrukcje.

Silver mocniejszy, precyzyjniejszy (regulacja iglicowa) ale bardziej podatny na zabrudzenia i drops który musi się "ułożyć".

Tur klapkowy, bardziej odporny na syf ale przez to mniej dokładny, projektowany głównie na rynek wschodniej Polski przez słabszą jakość gazu w tamtych rejonach.


Wybór należy do Ciebie.

Marcino - 02-07-2015, 08:51

Kabar,
DZięki za precyzyjne wyjaśnienie. Zdecyduję sie na Silvera i to komplet z nowym elektrozaworem i i filterm bez kombinacji z moim obecnym.
Widziałem ze sa dwa typy filterków fazy ciekłej - OMB i chyba Lovato. Który brać?

kabar - 02-07-2015, 09:50

Marcino napisał/a:
Kabar,
DZięki za precyzyjne wyjaśnienie. Zdecyduję sie na Silvera i to komplet z nowym elektrozaworem i i filterm bez kombinacji z moim obecnym.
Widziałem ze sa dwa typy filterków fazy ciekłej - OMB i chyba Lovato. Który brać?


Obojętne :)

Marcino - 02-07-2015, 11:13

Kupiony z OMB + przewód wodny fi16mm. Jak dojdzie to w weeknd montaż i strojenie.
Zeby być pewnym ze czujnk cisnienie dobrze wskazuje wezmę sobie w razie czego z pracy coś elektronicznego do pomiaru i ustawienia reduktora.Ale chcę zrobić na podobnych ustawieniach jak mam teraz zeby dysz nie zmeniać tzn cismnienie około 1.05 bar. Może podniosę na 1.1 zalezy jak się mnożnik ułoży.

kabar - 02-07-2015, 14:23

Jak "drops" się ułoży to z reguły ciśnienie spadnie koło 0,1 od ustawionego na nowym.

Drops to taka gumka na regulatorze :)

I pamiętaj żeby po 1000 km dociągnąć nakrętki na obudowie. 4 szt. Inaczej może czasem popuścić wodę :)

Marcino - 07-07-2015, 00:01

Okey, moj w tej chwili nawet o 0.4 pada ale i pożniej przerosty miewa do 2bar....
Delikatnie na pykanie po miescie jakoś sie daje jedzić ale to nie w moim stylu, depnięcie pod nogą musi być:)


hmmm dziwna rzecz. SIlver założony, ciśneinie 1.1, kalibracja pomyślnie, przejechałem się i było w mare ok, do moemntu kiedy nie zacząłem podnosić mnożnika aby zgrać mapy....
Totalna porażka, jak tylko podnoszę mnożnik to samochód się dusi i nie chce ciągnać szczególne na wyższuch obrotach powyżej 3krpm
Jak mam nie pokryte jak teraz to...jedzie tak jak by go zalewało. Jutro wrzucę screena. No chyba ze wtryski padają:)

kabar - 07-07-2015, 06:20

Jaka masz elektronikę? Wrzuć screeny.
Marcino - 07-07-2015, 08:44

Elektronika stag 200, nie wiem czy to ona nie psuje sprawy źle wspópracując z Magic-Jet'em.
Rano jechałem do pracy na tych "niepokrytych" mapach i było ok, ale nie testowałem do odcinki. Pojdę póżniej do auta to zrobie screeny.

asec69 - 12-07-2015, 17:47

Witam i pytam o poradę

Dziś po raz pierwszy od roku odpaliłem gala na lpg. Nie wiem, czy dobrze podłączyłem wiązki wtrysków, ale skalibrowałem instalację i mam ok. 3,8 ms czas wtrysku, jeszcze przed ustaleniem modelu. Nie wiem czy wiązki nie są odwrotnie podłączone. Ale inny problem mam, mianowicie, podczas zasilania gazem dochodzi o strony skrzyni biegów trykanie, wciskam sprzęgło i cisza. Dodam, że na benzynie nie mam takich objawów.

Marcino - 12-07-2015, 22:35

u mnie czasy na jałowym około 2.3-24ms. cykanie to moze być elektro zawór
ŁukaszK. - 14-07-2015, 06:26

Jestem dopiero co po wymianie wtrysków na Barracuda i różnica pomiędzy Valtec żółte a Barracuda jest skromnie mówiąc duża.

Mam kilka oczywiście ale dla speców LPG w Galusie:

1. Mam sterownik Sirroco i gdybym chciał wymienić na Diego G3 to wystarczy że przełoże sam sterownik? Jak z mapsensorem? Bo ponoc może nie podejść..

2. Domyslam się że to wina raczej sterownika ale delikatnie mówiąc "czuć" kiedy przechodzi na LPG.. Da się to jakoś zniwelować?

3. Spalanie dalej sie utrzymuje na poziomie 13l. Ponoc jest to uzależnione od spalania benzyny a wydaje mi się że beny duzo spalal jak czasem jeździłem. Wymiana świec pomoże czy gdzieś indziej szukać problemu?

4. Lekko przymula na niskich obrotach i czasem szarpnie jak na dwójce mu depne. Świece? Czy szukać problemu gdzie indziej?


Dzięki!

plecho1 - 14-07-2015, 07:14

Jeśli chcesz już zmieniać sterownik to osobiście wymienił bym na coś nowszego np. na jakiś sterownik Techa. Cały komplet czyli sterownik z wiązką i czujnikami to koszt niecałe 400zł, Bardzo łatwo się go stroi i świetnie działa. Jeśli masz chociaż trochę pojęcia o elektryce samochodowej i umiesz posługiwać się lutownicą to na pewno poradzisz sobie z taką przekładką.
Przełączanie najczęściej zależy od korekt od temperatury gazu i reduktora. Twój sterownik raczej nie ma tych wtrysków na liście więc nie ma też odpowiednich dla nich korekt i jeśli pozwala na to sterownik, powinno się takie korekty ustawić ręcznie.
Spalanie na LPG powinno być wyższe o około 20 - 30% od spalania na benzynie w takich samych warunkach zależy więc od spalania benzyny i od regulacji instalacji. Aby zweryfikować poprawność regulacji warto podejrzeć pracę sondy lambda i korekty paliwowe w sterowniku silnika i podczas strojenia porównywać te dane i próbować doprowadzić do takiego stanu aby korekty czy to podczas jazdy na benzynie czy na LPG zachowywały się tak samo. Normalnie powinny utrzymywać się w granicy 0 do + czy -5%.
Takie szarpanie może oczywiście powodować niesprawny układ wysokiego napięcia i jeśli jego elementy są już dość stare i dawno nie były wymieniane to warto się im przyjrzeć. Możesz na początek zmniejszyć przerwę na świecach jeśli jest 1mm lub więcej na około 0,8mm. Jeśli to szarpanie powoduje układ wysokiego napięcia to po takiej zmianie przerwy powinno się poprawić. Do odpalenia mieszanki LPG powietrze potrzeba wyższego napięcia wygenerowanego przez cewkę zapłonową przez co na LPG szybciej dochodzi do przebicia na masę niż podczas pracy na benzynie przez to nasilają się wszelkie problemy z układem wysokiego napięcia nieodczuwalne lub bardzo słabo podczas jazdy na benzynie. Przy LPG warto stosować świece z mniejszą przerwą lub samemu ją zmniejszyć przez wkręceniem świec aby ulżyć układowi wysokiego napięcia.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group