To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - Łańcuch rozrządu - Lancer CYxA - wymiana, części, porady.

Lipson-L1 - 26-01-2019, 20:18

Arecziwaldo napisał/a:
Sprawdzenie luzów+regulaca 1000 PLN (z częściami?) ASO Bydgoszcz :) Czy ktoś zna inny serwis w Bydgoszczy lub okolicach co zajmuje się serwisowaniem Mitsu ??

Nie daj się wkręcić w usługi wiązane(sprawdzenie+regulacja). Zapytaj ile kosztuje sprawdzenie luzów (czyli pomiar wraz z wpisem z książkę przeglądów). Mnie ze dwa lata wstecz w ASO pomiar kosztował ok 200 zł.
Napiszę krótko - dla ogarniętych (szklanki można zamieniać miejscami, nie trzeba wszystkich wymieniać) :D .

Arecziwaldo - 26-01-2019, 23:31
Temat postu: Rozrząd
Mi zawołali za samo sprawdzenie 600 PLN a jak się zapytałem kiedy było to sprawdzane wcześniej to zamilkli :) sprawdzę faktury z wcześniejszych serwisów i zobaczę czy w ogóle kiedykolwiek robili w tej sprawie i jak się okaże że nie to nie omieszkam zapytać skąd to zaniedbanie :) tylko jedno mnie dziwi dlaczego po czyszczeniu przepustnicy tak osłabł samochód... może jestem przewrażliwiony nie wiem trudno mi dobrze ocenić jak używam auto 2 msc… może tą adaptacje obrotów zrobiłem żle ??? odpala na prawdę dużo lepiej "normalnie" ale przyślpiesza słabo a od 3 tyś obrotów wręcz się męczy
HUGIO - 27-01-2019, 15:48

Arecziwaldo, Nie wiem, czy dokładnie w tym temacie, ale ktoś wcześniej wspomniał, żeby zobaczyć, czy filtr powietrza jest poprawnie zapięty, oraz samo "orurowanie" nie ma gdzieś nieszczelności.
Lucas123w - 27-01-2019, 16:17

HUGIO, szczególnie od dołu można nie zapiąć tej puszki i jest wtedy spadek mocy.
Golotheman - 28-01-2019, 07:33

RalfPi, dobre hehe... uśmiałem się... badanie organoleptyczne ;) i co - jak naciągnie ten łancuch 2 cm wyżej to już będzie luźny tak ? ;) albo niee... jak w łokciu będzie kąt omega albo gamma ;) . Ale widzę, że łańcuch nie wzmocniony.

Arecziwaldo, proponują Ci regulację, bo zazwyczaj przy kontroli trzeba coś podregulować.
W Krakowie kontrola kosztowała mnie 147 zł BEZ USZCZELKI.

Kontrola z uszczelką plus regulacją i szklankami około 950 zł - miałem wszystkie 16 szklanek do wymiany.

Lipson-L1, można zamieniać - owszem. Ale jak ja miałem na jednym cylindrze różnicę 0,1-0,2, to silnik niezbyt równo pracował.. także tego ;) , raczej czasami ciężko trafić w punkt, ale można próbować. I warto zamieniać. To oczywiste.

Bunnymen77 - 01-02-2019, 12:54

Dzień dobry.
Rozważam zakup Lancera i po przeczytaniu tematu początkowa podjarka (a była spora, bo jeżdżę autem wartym grosze) minęła i pojawiły się wątpliwości. Na 11 stronie pojawiło się już to pytanie, ale przez ponad trzy lata coś się mogło zmienić, mianowicie: czy silniki 1.5 są podobnie narażone na problemy z rozrzadem co 1.8 czy jednak jest to bezpieczniekszy wybór? Jeżeli podobnie to autko o którym myślę (ma 90k przebiegu) albo zbliża się do magicznej granicy, albo co gorsza ją przekroczyło.

Pozdrawiam.

grzeczny2 - 02-02-2019, 16:53

Dziś sprawdzałem w jakim stanie jest rozrząd, (jeszcze pojeździ) przy skrecaniu pokrywy zaworów jedną śrubę zgubiłem(zablokowała się w niewidocznym miejscu) , a drugą ukręciłem nie wiem czemu bo wcale mocno nie kręciłem. Można kupić takie śruby nowe lub dostać używki i czy w ogóle mogę jeździć?
Bunnymen77 - 04-02-2019, 08:02

Odpowiadając samemu soboe:zaczerpnalem opinii dwóch mechaników i twierdzą, że problem dotyczy wszystkich silników, może komuś przyda się informacja. Pozdrawiam.
miśko1977 - 04-02-2019, 15:19

Jestem świeżo po sprawdzeniu luzów zaworowych (przebieg 160k) ,przy okazji spoglądałem sobie na łańcuch. Cena 250 zł z uszczelką.
Wnioski
- 7 szklanek do wymiany (nie trzymają parametrów)
- łańcuch rozciągnięty (jeszcze nie wali o obudowę)

Zdecydowałem się na wymianę rozrządu w czerwcu wraz z szklankami (podczas urlopu będą mieli czas na ew. sprowadzenie szklanek).

Koszty jaki mnie czekają to
łańcuch, prowadnice, napinacz ok 750 zł
szklanki niestety zakup w ASO, ponieważ dopiero po ściągnięciu wałka będą zamawiać odpowiednie. ok 70zł sztuka

Pytanie do tych, co już wymieniali łańcuch warto inwestować w ciemno w dolne koło?
Koszt w sumie nieduży ok 150 zł (oczywiście nie w ASO)

cypo - 25-02-2019, 18:58

Lancer X 1.8 mivec LPG - głowica ze wzmacnianymi gniazdami zaworowymi
przebieg: 100k (od początku na LPG)

Luzów zaworowych brak, łańcuch zupełnie dobry, zapłaciłem 350zł za taką kontrolę (Łódź, Kolumny)

400z - 14-03-2019, 17:28
Temat postu: łancuch lancer 1.8
Czy ten łańcuch nadaje się już do wymiany, czy jest okej?

Zdjecie

Dzięki!

Adee - 23-03-2019, 19:01

Czołem wszystkim, jest pytanie - czy założona instalacja LPG mocno przeszkadza w ocenie/regulacji luzów zaworowych i inspekcji stanu łańcucha? Auto mam ok. 2 miesiące, 190k na budziku i zabieram się za montaż gazu. Byłem na sprawdzeniu luzów w serwisie od japończyków i niby wyszło ok (co prawda gość się wygadał, że lancera pierwszy raz sprawdza, ale mówi że jak są szklanki to będzie wiedział co i jak) i przy okazji tyle ile mógł to rzucił okiem na łańcuch i powiedział, że też nie widzi nic niepokojącego.

Niemniej jednak trochę się naczytałem na forum o tym łańcuchu :| a nie mam pewności czy było coś przy nim majstrowane ( chociaż wcześniej cały serwis w ASO) dlatego na przyszłość się zastanawiam... w końcu zestaw rozrządu z robotą wyjdzie ile? ok. 2-2,5k? (oczywiście nie w aso:) zawsze to lepiej niż drugi motor szukać.

Dodam jeszcze - auto nie szarpie, odpala (po przeczyszczeniu przepustnicy) już normalnie, żadnych problemów z obrotami, jednak jest to moje pierwsze auto na łańcuchu, więc na słuch kompletnie nic nie zdziałam.

hubus - 23-03-2019, 20:33

Na pierwszej stronie tego tematu masz jak sprawdzić łańcuch i luzy. Nic na oko ;)
Adee - 23-03-2019, 21:44

Łoo panie, ja to zwykły entuzjasta DIY - żarówkę wymienić, filtr powietrza :biggrin: inspekcja łańcucha na tą chwilę przekracza moje zdolności.

Żadnych oznak [chyba] nie ma, gaz założę, za miesiąc - dwa chyba będę musiał podjechać do kogoś na zicher to sprawdzić. Stąd pytanie - czy instalacja LPG będzie przeszkadzać? No i czy znajdzie się jakiś szpec w Poznaniu/okolicach? Z tego co wyczytałem to jest fachowiec w Michałowicach - to będzie plan B.

tyku - 24-03-2019, 12:35

Adee, Jeżeli chcesz dłużej zatrzymać samochód, to łańcuch do wymiany.
Adee napisał/a:
Byłem na sprawdzeniu luzów w serwisie od japończyków i niby wyszło ok

Co niby, a gdzie są pomiary :?: Jak to wyglądało, opisz to tu: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=67042&start=330
Adee napisał/a:
Niemniej jednak trochę się naczytałem na forum o tym łańcuchu :| a nie mam pewności czy było coś przy nim majstrowane
Wystarczyło zrobić zdjęcie łańcucha i było by wiadomo, czy był wymieniany (na str. 20 masz foto). :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group