To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Geometria zawieszenia

Owczar - 18-12-2012, 09:56

marcinzam napisał/a:
chodzi o zbieżność na 0 ?


Już się poprawiam. Dawno ustawiałem i mi się pomieszało. Ustawione mam na środku pola tolerancji, czyli na +18.

Przód mi ustawili na 0 i przestawiałem na zbieżny. Na tym setupie jeździ się bardzo dobrze.

marcin.art - 18-12-2012, 16:43
Temat postu: Re: noszenie tyłu
paw3los napisał/a:
Może ktoś napisać możliwe przyczyny latania tyłu na śniegu/lodzie przy jego obciążeniu. Ostatnio miałem wymieniany komplet amorków i wahacze od ustawiania zbieżności z tyłu, bo ścinało mi oponę z jednej strony. Po wymianie pojechałem ustawić zbieżność. Jak jadę sam czy tam z jedną osobą z przodu to nic się nie dzieje. Przy obciążonym tyle jest już tragedia. Rzuca tyłem non stop i to na prostej. Prędkość maks to 50-60 (auto i tak pływa przy tych zawrotnych prędkościach). Powyżej wolę nie próbować, żeby mnie nie obróciło. Przerzuciłem opony z tyłu na przód i odwrotnie, ale oczywiście nic to nie dało. Mogę jeszcze dorzucić, że przy wymianie wahaczy mechanik musiał wywalać belkę, bo nie było jak dojść fleksem. Jakieś sugestie? Nie chcę dalej jeździć Corsą 1.0 :(


mam ten sam problem tylko mi tył ucieka też bez obciążenia (tylko ja z tyłu nic nie robiłem)
zaznacze jeszcze że trochę siedzi mi dupa - mam galanta kombi

Owczar - 18-12-2012, 16:51

marcin.art napisał/a:
zaznacze jeszcze że trochę siedzi mi dupa - mam galanta kombi


Nivomaty do wymiany.

marcin.art - 22-12-2012, 15:28

Owczar napisał/a:
marcin.art napisał/a:
zaznacze jeszcze że trochę siedzi mi dupa - mam galanta kombi


Nivomaty do wymiany.


Amortyzatory z tyłu mam KYB czyli nie nivo to oznacza że do wymiany mam same sprężyny?
czy takie będą dobre http://allegro.pl/sprezyn...2882824020.html
a to foto tego co mam na aucie


robertdg - 22-12-2012, 18:47

Słabej jakości spręzyny, w dodatku tjuning guma utwardzająca, zwoje siadają na sobie - widać po śladach, rozwalona osłona przeciwpyłowa, jednym zdaniem szmelc może tez być z amortyzatora.
dzep - 19-04-2013, 08:11

witam
jestem po wymianie koncówek drążka 2.0 16V SE , mechanik zadał mi pytanie :) które brzmi : jak mam ustawić zbieżność , czy galant jest fabrycznie ustawiony zbieżnie czy rozbieżnie i w ilu mm ?
Czy są jakieś fabryczne wartości ?
dzieki

Owczar - 19-04-2013, 12:31

Każda maszyna, która robi na 4 koła ma wgrane setupy dla aut. Jeśli nie ma to jedź do innego mechanika. Pamiętaj, zbieżność na 4 koła.

A tak BTW to wszędzie jest środek tolerancji dla galanta z przodu na 0, ale niech zrobią go lekko zbieżnym na jakieś 0.05 stopnia- kierownica będzie lepiej "wracała".

dzep - 25-04-2013, 21:46

dzięki bardzo za pomoc ,dziś wróciłem z delegacji -jutro wyskoczę do diagnostów i zobaczymy jak wyjdzie , jeszcze raz dzięki
adt81 - 07-07-2013, 08:53

Borykam się z pewnym problemem od ubiegłego roku - mianowicie na letnich kołach 16" nowe opony auto myszkuje na nierównościach i po najechaniu na np. piasek na drodze itp. Podobny problem miałem tuż po zakupie auta tylko na większą skalę i w zimie ale został usunięty poprzez regulację zbieżności tylej osi. W ubiegłym roku kupiłem felgi 16" na lato i nowe opony i problem powrócił tylko jest mniej odczuwalny natomiast na zimowych 15" w ogóle tego nie odczuwam. Felgi są wyważone a opony nowe - pojechałem na sprawdzenie geometrii i okazuje się że znowu coś z tyłu nie gra. Kąt pochylenia koła z prawej strony poza normą a auto podczas jazdy delikatnie ściąga na prawo więc to pewnie to. Zastanawia mnie tylko to dlaczego na zimowych i to na śniegu (dwa lata temu przed regulacją zbieżności tył na śniegu mnie wyprzedzał) takiego efektu brak. Auto jest "nerwowe" na nierównościach oraz przy większych prędkościach i poprzednio też to był problem tyłu. Czy bawić się w regulację podkładkami czy wymienić sam górny wahacz o ile wymiana coś zmieni ?

Geometria

robertdg - 07-07-2013, 09:09

Sprawdź tuleje tylnych prawych wahaczy, oraz spręzyne, zwróć uwagę czy przypadkiem łozysko nie ma drobnego luzu, ostatecznei podkładkami pod wahacz możesz zrobic korekte KPK, ale musisz wziąść pod uwagę czy koło pod obciązeniem będzie chować się w błotnik bez uszczerbku na oponie/rancie, czy wystarczy regulacji zbieżności tylnego prawego koła
Andrew - 07-07-2013, 09:34

adt81 miałem do piątku ten problem co Ty. U mnie pomogła wymiana tulei tylnych wahaczy. Były nieźle zmasakrowane. Sprawdź je i jak coś to poliuretany sobie załóż.
adt81 - 07-07-2013, 10:47

Ok dzięki Panowie postaram się to sprawdzić w najbliższych dniach - podczas sprawdzania geometrii coś tam fachowcy szarpali pod spodem i niby jest ok (o ile można wierzyć takim zapewnieniom) ale to pewnie najlepiej będzie widać po wymontowaniu wahacza.
Andrew - 07-07-2013, 12:31

Luzy są wykrywalne naocznie tylko w niektórych położeniach zawieszenia. Ale na 90% tuleje masz do wymiany :wink:
Owczar - 08-07-2013, 10:21

W zasadzie każdy galant z lat <99 kwalifikuje się do wymiany tulei wahaczy z tyłu. To guma, która parcieje... Wiem jak wyglądały moje 2 lata temu.
fuegos - 10-07-2013, 20:41

Panowie, mam problem z ustawieniem zbieznosci tylnych kol. Auto ma ustawione katy pochylenia na - 1.0st. Tylne wahacze (mimosrody) sciagniete sa do srodka auta maksymalnie (poza regulacja + napchniete reka) i tyl jest zbyt zbiezny (nie ma mozliwosci ustawienia najmniejszej rozbieznosci). Co to moze byc? Wahacze regulacyjne sa nowe z serwisu mitsu. Amortyzatory nowe KONI, sprezyny nowe H&R -30mm.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group