Outlander II GEN Techniczne - OPONY do Outlandera II
dab - 14-10-2009, 19:40
mitsu00 napisał/a: | deklasują wszystko inne na rynku. |
gratulacje
Tak calkiem przy kazji, podrzuc jakis link do testow tych gum...
mitsu00 - 14-10-2009, 20:42
dab napisał/a: | mitsu00 napisał/a: | deklasują wszystko inne na rynku. |
gratulacje
Tak calkiem przy kazji, podrzuc jakis link do testow tych gum... |
Moja opinia jest potwierdzeniem moich praktycznych odczuć co do komfortu jazdy i przyczepności w warunkach zimowych (łącznie z ciężkimi warunkami zimowymi w Alpach). Przetestowałem wiele rodzai opon zimowych klasy premium w autach z napędem na przód, tył oraz 4x4. Jak dotychczas na Grandtrekach nie czułem żadnego dyskomfortu i niepewności w zachowaniu auta w zimie. Dlatego je polecam. Co do wyników testów to przecież mamy ogólnodostępny Internet i informacje na takowy temat są do uzyskania np w Google po wpisaniu nazwy opony. Ja jednak decydując się na zakup tych gum sugerowałem się głównie opiniami znajomych użytkujących te opony, drugożednie wynikami testów. Jak dotąd nie żałuję wyboru.
Pozdr.
[ Dodano: 14-10-2009, 21:15 ]
P.S. Dzisiaj założyłem już miśkowi zimowe kapcie i kolejny zimowy teścik będzie już niebawem. Misiek będzie musial znowu wjechać na ponad 2 tys. m npm. Pojutrze jedziemy 4 osobową ekipą na kilka dni na lodowiec Stubai celem inauguracji sezonu narciarskiego Już nie mogę się doczekać.
Pozdr.
GrzesiekJozefow - 15-10-2009, 07:02
ppfjj napisał/a: | Jakie felgi do nich wrzuciles? |
Będę zakładał na fabryczne.
Pozdrawiam.
rezon - 15-10-2009, 09:09
mitsu00 napisał/a: | Ale co do trakcji na śniegu czybłocie pośniegowym deklasują wszystko inne na rynku. | rozumiem, że wszystkie inne na rynku też testowałeś w takich samych warunkach, na tym samym samochodzie, itp. stąd tak autorytatywne stwierdzenie. Uwielbiam czytać takie wypowiedzi, dużo wnoszą wiedzy
nb. też mam bardzo dobrą opinię o Dunlopach, ale daleko mi do stwierdzania, że deklasują coś tam. Paradoksalnie - w warunkach, o których piszesz to najlepsze zdanie mam o Dębicy, tylko strasznie głośne są na asfalcie i nie te rozmiary, ale w przednionapędowych nie zdarzyło mnie się nie wyjechać z miejsca dokąd dojechałem tylko na Dębicy.
sylb - 15-10-2009, 10:57
Chciał bym się upewniec zanim zamówię, czy prawidłowo wybrałem felfi.
http://www.sklepopon.pl/felga/1113.html
mitsu00 - 15-10-2009, 10:59
Wszystko się zgadza. Tylko brać i płacić
Pozdr.
[ Dodano: 15-10-2009, 12:16 ]
rezon napisał/a: | mitsu00 napisał/a: | Ale co do trakcji na śniegu czybłocie pośniegowym deklasują wszystko inne na rynku. | rozumiem, że wszystkie inne na rynku też testowałeś w takich samych warunkach, na tym samym samochodzie, itp. stąd tak autorytatywne stwierdzenie. Uwielbiam czytać takie wypowiedzi, dużo wnoszą wiedzy
nb. też mam bardzo dobrą opinię o Dunlopach, ale daleko mi do stwierdzania, że deklasują coś tam. Paradoksalnie - w warunkach, o których piszesz to najlepsze zdanie mam o Dębicy, tylko strasznie głośne są na asfalcie i nie te rozmiary, ale w przednionapędowych nie zdarzyło mnie się nie wyjechać z miejsca dokąd dojechałem tylko na Dębicy. |
Dębica nie jest oponą premium więc jej nie testowałem bo wogóle nie brałem jej pod uwagę
Co do innych modeli opon zimowych 4x4 które wcześniej użytkowałem w rozmiarze 215/70/16 a więc które pasują do Outka, auto Suzuki Grand Vitara i Outek:
GOODYEAR Wrangler UG 100T
DUNLOP SP Winter Sport M2
BRIDGESTONE Blizzak LM25
NOKIAN WR G2 SUV
DUNLOP Grandtrek SJ6
W tylnonapędówce, BMW E61, 535D i E46 330D, rozmiar 225/60/16 i 205/55/16:
DUNLOP SP Winter Sport M3
CONTINENTAL ContiWinterContact TS 790
PIRELLI WINTER 210 SOTTOZERO
NOKIAN WR G2
Przednionapędówka, Toyota Corolla 1.6 Sol i Opel Astra 1.4:
PIRELLI WINTER 190 SNOWSPORT
CONTINENTAL ContiWinterContact TS 830
GOODYEAR Ultra Grip 7+
MICHELIN ALPIN A3
Tak więc uwierz mi, ale mam już swoje wyrobione zdanie
Pozdr.
Mont - 15-10-2009, 13:01
mitsu00 napisał/a: | Moje Dunlopy Grandtreki SJ6 |
Pomijam milczeniem Twoją ocenę pozostałych opon i metodologię ich testowania
Zastanawiałem się nad Grandtrekami i najbardziej intrygowało mnie ich zachowanie na asfalcie sychym/mokrym.
Wyglądają dość topornie jak rasowe terenówki ale jak z hałasem, trzymaniem na boki ??
mitsu00 - 15-10-2009, 13:31
Fakt są dosyć głośne na suchym z powodu grubych i wysokich klocków bieznika. Jednak sam outek nie grzeszy fenomenalnym wyciszeniem kabiny więc aż tak źle nie jest. Bierzemy głośniej Rockforda i jest git Przy normalnej jeździe zachowują się OK, są jednak miękkie więc nie polecałbym ich przy wysokich temperaturach, tj.powyżej +10 st. Co do ścieralności to jestem zadowolony, po 2 sezonach mam jeszcze 7 mm (nowa ma 9 mm).
Pozdr.
Mont - 15-10-2009, 13:47
mitsu00 napisał/a: | po 2 sezonach mam jeszcze 7 mm (nowa ma 9 mm). |
ja w letnich ( od nowości to zdaje się Bridgeston) przy przebiegu 12.000,00zł mam 6 i 7mm, ale letnie chyba szybciej się zużywają ??
dab - 15-10-2009, 14:05
Letnie szybciej znikaja z prostej przyczyny, wieksze tarcie gumy o podloze...
Natomiast ja, podobnie jak wielu z nas rowniez od pewnego czasu rozgladam sie za zimowkami i ile opon tyle opinii i teorii wiec im dalej w las tym gorzej
Obecnie jestem na etapie z ktorego wynika ze gumy w przedziale cenowym (slepy internetowe) 450-550zl maja bardzo zblizone do siebie parametry i ciezko jest mowic ze "TA" wlasnie jest najlepsza z tego segmentu. Jako, ze w gory nie zapuszczam sie zima niemal wcale to zaczalem poszukiwac w tej cenie opon, ktore sa po prostu najcichsze. Niestety w wielu testach jest brak informacji na temat ich glosnosci
A w tym przypadku opnie uzytkownikow nie sa w stanie zastapic przyrzadu, ktory mierzy poziom glosnosci podczas jazdy.
Jakby ktos mial jakies linki do testow zimowek zawierajace ten parametr - z gory wielkie dzieki.
rezon - 15-10-2009, 20:45
mitsu00 napisał/a: | Tak więc uwierz mi, ale mam już swoje wyrobione zdanie | W wyrobione własne zdanie wierzę w przeciwieństwie do deklasowania czegokolwiek przez cokolwiek. dab napisał/a: | poszukiwac w tej cenie opon, ktore sa po prostu najcichsze | niestety też bez testu, ale pod tym względem to mam bardzo dobre zdanie o Michelin Primacy Alpin PA3. Najcichsze zimówki na jakich jeździłem. Trzymanie na śliskiej jezdni przyzwoite i super rozpatrywanie reklamacji (miałem wymianę kompletu zwykłych Alpin po tygodniu z uwagi na wadę fabryczną dwóch opon). Dobre były też GoodYear UG6, pewnie UG7 tak samo. Nigdy nie wrócę do Pirelli - po doświadczeniach z W190 i W190SnowControl.
mitsu00 - 15-10-2009, 21:37
dab napisał/a: | poszukiwac w tej cenie opon, ktore sa po prostu najcichsze | rezon napisał/a: | niestety też bez testu, ale pod tym względem to mam bardzo dobre zdanie o Michelin Primacy Alpin PA3. Najcichsze zimówki na jakich jeździłem. Trzymanie na śliskiej jezdni przyzwoite i super rozpatrywanie reklamacji (miałem wymianę kompletu zwykłych Alpin po tygodniu z uwagi na wadę fabryczną dwóch opon). Dobre były też GoodYear UG6, pewnie UG7 tak samo. Nigdy nie wrócę do Pirelli - po doświadczeniach z W190 i W190SnowControl. |
GY UG6 i 7 są fajne i narzeczona ma teraz UG7 w Corolli. Ciche i przyczepne nawet na suchym. W marcu byliśmy Carolcią na GY UG7 w Dolomitach gdzie nawaliło full śniegu i na białej nawierzchni fajnie dawaly radę. Musiałem założyć łańcuchy dopiero jak nachył był zbyt duży i ciągle wiatr z boku nawiewał śnieg. Tej opony jak i Alpina Primacy GY i Michelin nie produkuje jednak w rozmiarach dla Outlandera.
Pozdr.
rezon - 16-10-2009, 10:05
mitsu00 napisał/a: | Tej opony jak i Alpina Primacy GY i Michelin nie produkuje jednak w rozmiarach dla Outlandera. | na szczęście się mylisz przynajmniej jeśli chodzi o Michelin - http://opony.pl/opona.aspx?oid=126521&rodzaj=0
mitsu00 - 16-10-2009, 10:39
Rezon>>>>> Z tego co pamiętam to dla felgi 16 calowej Mitsubishi zaleca opony o rozmiarze 215/70/16. Ponadto opona z linku nie jest oponą zimową dedykowaną do samochodów z napędem 4x4
Pozdrawiam
rezon - 16-10-2009, 22:08
mitsu00 napisał/a: | Z tego co pamiętam to dla felgi 16 calowej Mitsubishi zaleca opony o rozmiarze 215/70/16. Ponadto opona z linku nie jest oponą zimową dedykowaną do samochodów z napędem 4x4 | Masz rację odnośnie rozmiaru A co do 4x4 to można i taką http://opony.pl/opona.aspx?oid=126611&rodzaj=0 z Michelin czyli są. POnadto przy zastosowaniach 90% Outków (teren - Grójecka w W-wie) - w tym mojego rozglądanie się koniecznie za 4x4 jest cokolwiek bez sensu. Byleby spełniała wymogi nośności i prędkości oraz oczywiście rozmiaru.
|
|
|