[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Jeśli nie Lancer to co czyli jakie inne autka rozważaliście?
RalfPi - 16-08-2012, 13:49
janwno napisał/a: | Moim zdaniem nie warto pchać się w zakup takiej hybrydy jak Yaris, gdzie silniki elektryczne pełnią rolę dodatku do silniki benzynowego. Korzyści z tego niewiele, a samochód robi się skomplikowany technologicznie.
RalfPi napisał/a: | jeżeli jednak Yaris Hybrydowy kosztuje 67kafli i pali 4.5 l Pb, to już zaczyna się robić naprawdę ciekawym rozwiązaniem |
Z drugiej strony np Volkswagen Polo w dieslu będzie palił tyle samo ropy a jest o 10 tysięcy tańszy.
Cytat: | Nikt nie karze przesyłać nam energii po kablu Możesz to realizować bezprzewodowo... |
Niby tak, ale ładowanie indukcyjne jeszcze bardziej ogranicza prąd ładowania, przez co nie trwa szybciej niż ładowanie kablem a dodatkowo wiąże się z większymi stratami energii. |
Z trzeciej strony mój Lancer 1.8 ma 143 koni i pali 10l lpg
Chodzi o to, że Yaris naprawdę robi się ciekawą opcją(nie mówię, że jakoś mega wyprzedza inne samochody), ale - dieslem nie pohulasz tak w mieście na krótkich trasach..nie każdy chce mieć diesla itp itd...
A dlaczego w ładowaniu indukcyjnym jest ograniczony prąd?? (serio)
Uważam, że technologia powinna opierać się o działanie transformatora z bardzo małą szczeliną powietrzną.. Wtedy sprawność będzie już dużo dużo wyższa.
A poza tym może i nie jest to jakoś super opłacalne -w horyzoncie 10 lat.. może i tak, ale jest to dość nowe rozwiązanie te całe hybrydy - pamiętam, że jakieś 12 lat temu wchodził PRIUS - i jak ktoś pisze, że do końca naszych dni jesteśmy skazani na benzyniaki/diesle.. to nie sposób się z tym zgodzić!
[ Dodano: 16-08-2012, 14:02 ]
Student napisał/a: | Ralf bez obrazy ale chyba media zrobiły ci wodę z mózgu.
Już historia wielokrotnie pokazała że większość nie miała racji.
Ekonomia do ciebie nie przemawia, własnej kasy nie liczysz dokładnie.
|
Jesteś w sporym błędzie Panie Kolego - na jednej konferencji naukowej (ponad rok temu) byłem jednym z niewielu (a może i sam), który bronił napędu spalinowego i hybrydowego też
A swoje zdanie opieram wyłącznie o rachunek ekonomiczny i potencjał rozwoju tego typu technologii... i oczywiście jest to moje własne zdanie.
A kasę liczę dobrze
Gdyby hybrydy były takie beznadziejne, to w Niemczech i na świece nie powstawałyby ogromne centra naukowo-badawcze zajmujące się wszystkim co związane z napędem hybrydowym/elektrycznym, Toyota by dawno zarzuciła temat - a nie wypuszczała fajny samochód o spoko osiągach w cenie Lancera 1.8 (który pali około połowę mniej) i Ci od F1 też by się tym nie interesowali...
Student - 16-08-2012, 15:43
Po raz kolejny kolego , policz dokładnie i sie zastanów, nie powielaj poglądu tego co inni.
filtr DPF tez miał być lekiem na ekologię i co, poza problemami nic nie daje, ponad utylizacja tego dziadostwa to tylko reakcja termojądrową więc gdzie tu ekologia i ekonomia?
Policz samochód na powietrze:
Przy dzisiejszej technologi zrobienie profili zamkniętych tak aby karoseria pełniła dodatkowy zbiornik powietrza nie stanowi problemu,.
Zasięg np. 400km, na jednym tankowaniu, czas tankowania tak jak LPG czyli 2-3 min, koszty 2zł.
Masz ekonomię i ekologię a mimo to nikt tego nie chce rozwijać bo nikt poza producentami kompresorów i energetyką (opłata za kW podczas pracy sprężarki) nie zarobi.
Tu masz ekologię ale żadnych pieniędzy dla koncernów, pamiętaj że kasę robi sie wtedy jak uzależnisz od siebie odbiorcę.
http://darmowa-energia.ek...to/spr_pow.html
http://autokult.pl/2008/0...od-na-powietrze
RalfPi - 16-08-2012, 22:25
Student napisał/a: | Po raz kolejny kolego , policz dokładnie i sie zastanów, nie powielaj poglądu tego co inni. |
Panie Kolego - co Ty gadasz??
Liczyłem to i się zastanawiałem i tak jak pisałem pogląd na napędy hybrydowe wynika z WIEDZY a nie z przeczytanego artykuliku na Onecie albo O2.
Student napisał/a: |
filtr DPF tez miał być lekiem na ekologię i co, poza problemami nic nie daje, ponad utylizacja tego dziadostwa to tylko reakcja termojądrową więc gdzie tu ekologia i ekonomia?
|
Dwa dni temu gadałem z sąsiadem o dieslach - mówię mu, że nie lubię diesli bo kopcą i śmierdzą - on na to, że jak masz filtr DPF to tak nie kopci - ile w tym prawdy - nie wiem
Student napisał/a: |
Policz samochód na powietrze:
Przy dzisiejszej technologi zrobienie profili zamkniętych tak aby karoseria pełniła dodatkowy zbiornik powietrza nie stanowi problemu,.
Zasięg np. 400km, na jednym tankowaniu, czas tankowania tak jak LPG czyli 2-3 min, koszty 2zł.
Masz ekonomię i ekologię a mimo to nikt tego nie chce rozwijać bo nikt poza producentami kompresorów i energetyką (opłata za kW podczas pracy sprężarki) nie zarobi.
Tu masz ekologię ale żadnych pieniędzy dla koncernów, pamiętaj że kasę robi sie wtedy jak uzależnisz od siebie odbiorcę.
http://darmowa-energia.ek...to/spr_pow.html
http://autokult.pl/2008/0...od-na-powietrze |
Nie zajmuje się napędem tego typu więc się nie wypowiadam - zajmuję się natomiast napędem elektrycznym, więc co nieco mogę na ten temat powiedzieć i mówię z pełną konsekwencją, że za 10 lat napędy hybrydowe i elektryczne będą BAARDZO konkurencyjne ( o ile nie powszechne).
Pozdrowienia!
PS A propos napędu na powietrze to widziałem już wielu "wynalazców".. z cudownymi projektami itp. widać jakoś nie zawojowali świata - i w przypadku nauki nie jestem zwolennikiem teorii spiskowych!!! Jeżeli coś jest naprawdę dobre - tak jak hybryda - to pomimo wielu problemów (np. magazynowanie energii) ludzie próbują to wprowadzać.
PS 2 Teraz sobie przypomiałem Student - wiesz jaka jest gęstość mocy takiego silnika... Porównaj to sobie do gęstości mocy jaką masz w napędzie spalinowym albo elektrycznym i będziesz wiedział gdzie jest pies pogrzebany.
Przypomnę tylko, że z 20 kg można z silnika elektrycznego uzyskać na luzie 10kW mocy nominalnej.
A tutaj link:
http://en.wikipedia.org/wiki/Power-to-weight_ratio
Przy okazji jest tam też gęstość mocy dla silnika pneumatycznego...
Pozdrowienia.
tomekrvf - 16-08-2012, 23:25
Student napisał/a: | filtr DPF tez miał być lekiem na ekologię i co, poza problemami nic nie daje, |
Daje bardzo dużo. Skuteczność nowoczesnych filtrów przekracza 98%. Jak inaczej wytłumaczyć że w samochodzie z dieslem 2.4 po 86 000km jest czysta rura wydechowa w środku?
Spaliny z diesla muszą być czyszczone żeby nie szkodziły. A przyszłość jest w hybrdach z dieslem.
gzesiolek - 17-08-2012, 09:42
tomekrvf napisał/a: | A przyszłość jest w hybrdach z dieslem. |
Wg mnie diesel-prądnica i cztery silniczki elektryczne to teoretycznie najlepsze rozwiązanie... problemem jednak nadal jest masa... i diesel i aku są dość ciężkie...
RalfPi - 17-08-2012, 21:03
A dlaczego cztery silniki elektryczne gzesiolek ??
Każdy sterowany osobno??
A propos napędów:
http://www.autocentrum.pl...-elektrycznych/
Student - 17-08-2012, 23:20
Jak któryś z was wymieniał DPFa to wie ile ta ekologia kosztuje, oczywiście żaden nie wymieniał bo jak by miał zapłacić 7tys. to by go wyciął za 1.5 tys. i przed kumplami skakał jaki to on kozak jest
Ralf z całym szacunkiem nie przedstawiłeś żadnych argumentów poza tym że wielkie koncerny w ten interes idą i za 10 lat będą drenować twoją kieszeń, niestety moją także.
Co więcej nadal nie masz pomysłu na magazynowanie energii oraz nie dociera do ciebie ile kosztuje ekologiczna utylizacja i wymiana akumulatorów.
Przepraszam ale posiadam kwalifikacje aby rozmawiać o prądzie, napędach elektrycznych , zaletach i wadach , nie neguję sprawności silników elektr.rzędu 96-98%, tylko ktoś zapomina o tym że ona pojawia sie w max obrotach silnika itd.
A apropo powietrza , jeżeli dla ciebie funkcjonująca przez lata linia tramwajowa w Paryżu to fikcja z ONETU to o czym my rozmawiamy? Bo na pewno nie o ekonomii.
Szkoda gadać. Powodzenia.
Janek_W - 18-08-2012, 01:14
RalfPi napisał/a: | A dlaczego w ładowaniu indukcyjnym jest ograniczony prąd?? (serio)
Uważam, że technologia powinna opierać się o działanie transformatora z bardzo małą szczeliną powietrzną.. Wtedy sprawność będzie już dużo dużo wyższa. |
Nie jestem specjalistą, ale w internecie można znaleźć informacje o systemach indukcyjnego ładowania samochodów (niektóre już w fazie produkcyjnej) i czas ładowania akumulatorów jest porównywalny do czasu ładowania kablem ze zwykłego gniazdka jedno fazowego.
Możliwe, że coś źle patrzę, ale tam dla samochodowych silników spalinowych (Common power) Power-to-weight ratio jest w granicach od 53W/kg do do 114W/kg, a dla pneumatycznych od 310W/kg do 700W/kg, więc gdzie tu wada silników napędzanych sprężonym powietrzem?
EDIT: faktycznie źle patrzyłem, stosunek mocy do masy w tabeli Common power jest podany dla masy całego samochodu nie samego silnika, więc cofam moje pytanie
Student napisał/a: | A apropo powietrza , jeżeli dla ciebie funkcjonująca przez lata linia tramwajowa w Paryżu to fikcja z ONETU to o czym my rozmawiamy? |
Od napędzania tramwaju czy wózka widłowego do samochodu osobowego daleka droga, (np. te paryskie tramwaje po 20 minutach ładowania przejeżdżały 6 kilometrów z prędkością 9km/h, więc stawiane przed nimi wymagania nie były zbyt wysokie). Napędzanie aut sprężonym powietrzem to ciekawe rozwiązanie, ale na razie nie widać żadnych sensownych prototypów samochodów z takim napędem (te produkowane już MINI CAT'sy ciężko nazwać samochodem )
RalfPi - 18-08-2012, 07:37
Student napisał/a: |
Ralf z całym szacunkiem nie przedstawiłeś żadnych argumentów poza tym że wielkie koncerny w ten interes idą i za 10 lat będą drenować twoją kieszeń, niestety moją także.
Co więcej nadal nie masz pomysłu na magazynowanie energii oraz nie dociera do ciebie ile kosztuje ekologiczna utylizacja i wymiana akumulatorów.
Przepraszam ale posiadam kwalifikacje aby rozmawiać o prądzie, napędach elektrycznych , zaletach i wadach , nie neguję sprawności silników elektr.rzędu 96-98%, tylko ktoś zapomina o tym że ona pojawia sie w max obrotach silnika itd. |
I tu właśnie wychodzi twój laicyzm - ale o tym zaraz.
Student napisał/a: |
A apropo powietrza , jeżeli dla ciebie funkcjonująca przez lata linia tramwajowa w Paryżu to fikcja z ONETU to o czym my rozmawiamy? Bo na pewno nie o ekonomii.
Szkoda gadać. Powodzenia. |
Z całym szacunkiem przedstawiłem - zanegowałem w jednym zdaniu "Twoją" propozycję o silinikach na sprężone powietrze - takie głupoty, że to super, hiper i wogóle, a ludzie tego nie stosują bo koncernom paliwowym wcale nie zależy na ekologii, można właśnie "wciskać", ludziom, którzy nie znają się na temacie - robiłem kiedyś mały rekonesans - i gęstość mocy dla silnika elektrycznego jest dużo większa jak dla napędu pneumatycznego - jeżeli kogoś bawi przyspieszani od 0 do... 50km/h (Vmax) w 10 sekund to proszę bardzo. Od samochodów do ruchu miejskiego wymagana jest wysoka dynamika - dlatego napędy pneumatyczne nie sprawdzają się. Jakieś konkretne kontrargumenty Kolego Student??
A co do sprawności silnika elektrycznego (np. z synchronicznego z magnesami trwałymi - bo teraz święcą triumfy) to jego sprawność jest bardzo wysoka w całym zakresie obrotów - o czym oczywiście wspomniałem wcześniej (założyłem średnio 80%).
http://cdn.intechopen.com...ic_forklift.pdf
http://www.sciencedirect....926580511002172
No więc jak to jest panie Kolego Student?? Czyżby "wszyscy" zapominali, że silnika elektryczny jest wysokosprawny "tylko" w punkcie nominalnym ??
Student napisał/a: |
A apropo powietrza , jeżeli dla ciebie funkcjonująca przez lata linia tramwajowa w Paryżu to fikcja z ONETU to o czym my rozmawiamy? Bo na pewno nie o ekonomii.
Szkoda gadać. Powodzenia. |
Nie - to nie jest artykuł z onetu - ale ten link, który podesłałeś to dla mnie czysta demagogia - zero faktów, zero danych, które pozwalają w inżynierski sposób ocenić dane rozwiązanie - a jeśli chodzi o technikę, to pamiętaj, że jak się o czymś wypowiadasz, to albo trzeba wykazywać trochę pokory albo dobrze znać się na temacie.
Dla mnie też temat skończony - powodzenia i pozdrowienia!
Pytałeś Jawno czy nie gadam bzdur z tymi gęstościami mocy - trochę poszperałem - trochę czasu mi zajęło więc proszę docencie to
http://www.pneumat.com.pl...ki-pneumatyczne
- konktretny silnik pneumatyczny:
masa - 44 kg
moc - 7.35 kW =7350 W.
gęstośc mocy = 167 W/kg.
-konkretny silnik firmy Bernecker i Rainer (elektryczny z magnesami).
-masa - około 20kg
moc - 10kW
gęstośc mocy = 500 W/kg.
Czyli około 3 razy więcej jak dla pneumatyka.
A tutaj jeszcze lepszy przykład[za wikipedia]:
Toyota Brushless AC Nd Fe B PM motor 36.3 kg 80.0 lb 50 kW 67 hp 1.37 kW/kg Toyota Prius 2004
Naprawdę nie znam się na napędzie pneumatycznym - ale na elektryczny tak - silnik elektryczny jest naprawdę dobry - duża sprawność, łatwość sterowania, niezawodność, wysokie wskaźniki - jedynie wskaźnik moc/masa wygląda słabiej jak dla spalinówki.. Choć to może też kwesia czasu
PS Co do utylizacji baterii z samochodów - technologia jest teraz jaka jest - osobiście mam trzy laptopy i pewnie z pięć telefonów w domu (nazbierało się przez lata) - może to nie jest dużo, ale jakoś ludzie sobie radzą z bateriami i utylizacją - za jakiś czas może nastąpić przełom technologiczny i baterie będą wykonywane z innych materiałów/pierwiastków jak teraz.
Bez urazy Student - bo nie chodzi o obrażanie/urażanie kogoś, ale jak zabieram głos w sprawach technicznych to opieram zdanie o wiedzę, a nie o popularno-"nałukawe" artykuły, co nie zmienia faktu, że elektryk z Ciebie może i przedni.
bastek - 18-08-2012, 11:41
spokojności, spokojności potrzeba....
temat fajny, ciekawy.
ja jakos nie bardzo wierzę w spiskową teorię dziejów, i że swiatem rzadzi nafta...
i w hybrydach tez jakoś widze przyszłośc...
w radio słyszłem o koncepcji ranaulta - zakup samochodu, dzierzawa/leasing baterii - i na stacji się wymienia akumulator (nie swój zostawiasz, tylko dzierżawiony)
ale - do modów - może by dyskusję wyodrebnić jako temat i w innym dziale, nie lancerze , umieścić?
maniax86 - 18-08-2012, 13:30
dokłądnie bo zrobiło się duże OT od tematu..... osobny temacik o hybrydach z tego zrobić
Pawcho - 19-08-2012, 13:18
bastek napisał/a: | spokojności, spokojności potrzeba....
temat fajny, ciekawy.
ja jakos nie bardzo wierzę w spiskową teorię dziejów, i że swiatem rzadzi nafta...
i w hybrydach tez jakoś widze przyszłośc...
w radio słyszłem o koncepcji ranaulta - zakup samochodu, dzierzawa/leasing baterii - i na stacji się wymienia akumulator (nie swój zostawiasz, tylko dzierżawiony)
ale - do modów - może by dyskusję wyodrebnić jako temat i w innym dziale, nie lancerze , umieścić? |
Tak tylko francuziki za dzierżawę aku.każa sobie słono płacić coś około 400 złotych na miesiąc, więc cała oszczędność idzie w pi.... No chyba , że dla flotowców ale tu też problem bo nie ten zasięg itd.
Wracając do tematu za 3-5 miechów będę miał małego zgryza bo chyba żonce trzeba będzie kupić nowe autko miejskie.No i póki co wygrywa Peugeot 206/nowy/ ale czekam też na Renault Clio bo to chyba będzie jedyny konkurent i mam nadzieję,że dzięki temu na wyprzedażach rocznikowych i konkurencji trochę spadną ceny. Bo niestety ale Colt robi w przeciwieństwie do lancerka koszmarne wrażenie i z zewnątrz , a i wewnątrz jakiś taki zapyziały.
maniax86 - 19-08-2012, 14:08
Pawcho, a chevrolet aveo?? nowy model wygląda świetnie... albo kia Rio..... oba auta robią wrażenie....
gigant87 - 19-08-2012, 15:41
możesz też kupić clio po amber gold
jest w cenie 39900
mjsystem - 19-08-2012, 19:18
Pawcho napisał/a: | Wracając do tematu za 3-5 miechów będę miał małego zgryza bo chyba żonce trzeba będzie kupić nowe autko miejskie.No i póki co wygrywa Peugeot 206/nowy/ ale czekam też na Renault Clio bo to chyba będzie jedyny konkurent i mam nadzieję,że dzięki temu na wyprzedażach rocznikowych i konkurencji trochę spadną ceny. Bo niestety ale Colt robi w przeciwieństwie do lancerka koszmarne wrażenie i z zewnątrz , a i wewnątrz jakiś taki zapyziały. |
Dobra rada, trzymaj się z dala od Peugeotów
Dobry koreańczyk nie jest zły, jak napisał:
maniax86 napisał/a: | ... albo kia Rio..... oba auta robią wrażenie.... |
|
|
|