To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Pompa wspomagania

ZarZosz - 16-03-2018, 11:48
Temat postu: Hałas w układzie kierowniczym!!!
[/b]Witam mam mały problemik!!! Usłyszałem dziwny hałas w moim mitsu. Na postoju brzmi jakby się jakaś papa męczyła i jak ruszam kierownica to już wogole się nasila!!! Z tym ze jak skręcę koła w prawo to slysze jakby coś było pogruchotane a w lewo to tylko silny ten sam dźwięk!!! Wydaje mnie się ze to pompa wspomagania ierownicy!!! A wy jak myślicie?? Pomóżcie mitsu bracia!!!
jacek11 - 18-03-2018, 10:52

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=28324

[ Komentarz dodany przez: Bizi78: 18-03-2018, 11:15 ]
Dzięki Jacku, scaliłem 8) .

Torciu - 13-04-2018, 21:05

Witam Panowie i Panie.
Mam taki mały (mam nadzieję) problem, ostatnio jadąc do Poznania w godzinach szczytu, przepychaniu się przez korki obroty skoczyły mi do 2000 i po sprawdzeniu co się dzieje okazało się, że zagotował mi się płyn od wspomagania. Wspomaganie chodziło dobrze. Po przejechaniu kolejnych ok. 80km coś zaczęło delikatnie huczeć, ale niezależnie od tego czy kierownica była skręcona czy nie. Jakieś pomysły? Aktualnie myślę nad spuszczeniem płynu i wypłukaniem, bo wspomaganie chodzi dobrze, nie ma żadnego zwiększenia hałasu przy skręcaniu, więc zakładadam, że problem nie leży po stronie pompy. Ewentualnie mogę mieć leciutki luz na pasku, ale czy to miałoby związek z gotowaniem się płynu? :?:

mitsupower - 07-05-2018, 17:00

Pierwsze słyszę, że płyn od wspomagania się może zagotować w takim korku. Miałem niejednego gruza i nawet w takich samochodach nigdy nie miałem takiego przypadku. Weź lepiej podjedź do jakiegoś konkretnego mechanika niech Ci zaglądnie, bo może się okazać, że podczas jazdy przy 120 km/h zabraknie Ci wspomagania i wtedy mogą być kłopoty.
jajo-m - 28-07-2018, 01:25

Witam.
Mam niewielki wyciek z układu wspomagania, prawdopodobnie z węża powrotnego, w miejscu gdzie gumowy wąż łączy się z aluminiową rurką, przy mocowaniu rurki do karoserii, pod zbiornikiem płynu chłodniczego.
Chciałbym wymienić ten wąż, ale nie wiem jaka jest średnica wewnętrzna i zewnętrzna, a nie mam za bardzo jak zmierzyć.
Może orientuje się ktoś jakie wymiary ma ten wąż?
I to powinien być wąż odporny na wysokie ciśnienia i temperaturę?

robertdg - 28-07-2018, 07:53

O ile sie nie myle to wąż zbrojony olejoodporny o średnicy wewnętrznej 10mm. Co do wycieku to czesciej w galancie ugniwaja rurki aluminiowe - łaczniki wezy gumowych
Krzyzak - 28-07-2018, 11:40

To standardowe miejsce wycieku, ale to nie wąż - tam problem jest z króćcem. Możesz założyć dłuższy wąż lub zastosować uszczelnienie na rurkę, takie termokurczliwe a potem założyć wąż na to.
jajo-m - 28-07-2018, 12:20

Dzięki za odpowiedź, wymienię ten wąż. Pokombinuje też coś z tym uszczelnieniem termokurczliwym, ale czy to chodzi o takie jak na kable się daje, czy są jakieś specjalne?
robertdg - 28-07-2018, 19:31

Jak juz uszczelnienie termokurczliwe to specjalne do kabli energrtycznych one po rozgrzaniu zaciskaja sie i samozaklejaja, zeby je ususnac to droga przez męke, chociaz ja poszedłem inna droga, kupilem w sklepie metalowym kawałek rurki aluminiowej, na goraco ja wyformowalem wg oryginalu i smiga, tyle ze uzylem opasek slimakowych a nie samosprezystych dpo wezy gumowych
jajo-m - 14-08-2018, 00:34

Założyłem nowy, dłuższy wąż i naciągnąłem go na przewód aluminiowy, aż do miejsca gdzie przewód aluminiowy jest osłonięty czarnym tworzywem. Zamiast opasek sprężystych założyłem skręcane. Mocowanie udało mi się rozgiąć i nałożyć na wąż. Jak narazie nie widzę żeby coś ciekło.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group