[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problem ze sprzęgłem, wymiana sprzęgła
kacper9010 - 21-07-2011, 12:42
U mnie też występuje terkotanie po puszczeniu pedału sprzęgła na biegu jałowym. Ale ja nie dawno remontowałem skrzynie gdzieś w grudniu i wymieniałem wszystkie łożyska. Czy to na pewno musi być łożysko wałka sprzęgłowego? i czy jest to groźne? Zamierzam wybrać się do amsterdamu nie długo i teraz nie wiem czy dojadę po prostu. A nie chciał bym gdzieś stanąć na trasie za granica z takim problemem.
skyrider - 21-07-2011, 20:51
m6riano napisał/a: |
[ Dodano: 21-07-2011, 11:18 ]
skyrider napisał/a: | wciskając i puszczając sprzęgło słychać skrzypienie |
Sam pedał pewnie skrzypi |
Da się łatwo coś z tym zrobić, gdzieś ewentualnie trzeba przesmarować ?
m6riano napisał/a: |
[ Dodano: 21-07-2011, 11:19 ]
Kiedy wymieniałeś płyn w układzie sprzęgła? |
Nie wymieniałem płynu w układzie sprzęgła. Mam to auto od 13 miesięcy i przez ten okres przejechałem 16 000 tyś km. Nie wiem czy poprzedni właściciel wymieniał i kiedy.
Co ile trzeba ten płyn wymieniać i na jaki oraz w jakiej ilości ? Dolewałem tylko płyn do układu wspomagania, bo miałem nieszczelną aluminiowej rurkę, z której był wyciek. Rurka pospawana i wyciek zatrzymany. Płynu w zbiorniczku wspomagania prawie max (elf elfmatic g4). Sprawdziłem, że w zbiorniczku od płynu wspomagania sprzęgła jest płynu trochę powyżej max, ale jakoś on dziwnie gęsty i 'nieruchawy' dlatego nie jestem pewien czy dobrze odczytuję poziom, może to zabrudzenie zbiorniczka od wewnątrz. Tak więc chętnie wymienię ten płyn. Domiemam, że musi być DOT 3? Prawda ?
m6riano napisał/a: |
[ Dodano: 21-07-2011, 11:20 ]
skyrider napisał/a: | Jaki najlepiej olej kupić do manuala i ile go się tam zalewa ? |
np.Mobil 75w90 |
Napisz jeszcze proszę ile zalewa się tego do skrzyni, aby było w sam raz.
Damooo - 21-07-2011, 21:39
sprzegło nie będzie sie slizgac przy klimie bo ona obciąża silnik z drugiej strony ( przy włączonej niemrawość jest normalnym objawem ) jeśli chodzi o ślizganie sprzęgła to może docisk już niedomagać albo tarcza przypalona lub zużyta , terkotanie w twoim przypadku to raczej wina skrzyni , a po tym co napisałeś dopiero przy samym końcu jak wciskasz pedał rozłącza ją i terkotanie cichnie . Coś się tam musiało podziąć że biegów nie możesz wrzucić , może własnie poszło jakieś łożysko które powoduje te problem
[ Dodano: 21-07-2011, 21:46 ]
kolego kacper9010 skrzynie robiłeś to jak wyglądało łożysko oporowe na łapie , i czy dobrze zostało zamocowane ( taki drucik zawleczka ) może poprosty nie odsuwa cie od docisku i czasem jescze chwile sie z nim kręci w każdym razie nic groźnego TEŻ KIEDYS TAK MIAŁEM ALE DAWNO UCICHŁO
kacper9010 - 22-07-2011, 00:30
To dobrze że to nic groźnego. Łożysko zostało wsadzone nowe razem ze sprzęgłem, bo jak miałem zdjęta skrzynie to od razu to wymieniłem. A jak to zostało zamontowane trudno powiedzieć bo nie było mnie przy tym robił to mechanik.
2pac - 28-07-2011, 19:40
mam problem z wrzucaniem biegów
szukałem rożnych informacji o regulacji sprzęgła:
http://www.samnaprawiam.c...nda-accord.html
da się coś u mnie zrobić?
(pod każdym zdjęciem link do większego zdjęcia)
http://img834.imageshack....81/img5619e.jpg
http://img215.imageshack....75/img5624y.jpg
http://img16.imageshack.us/img16/4909/img5625z.jpg
wytłumaczcie mi jeszcze jedno:
- jak sprzęgło się ślizga trza wymienić tarcze?
- jak sprzęgło uniemożliwia wrzucenie biegu pompkę?
deejay - 28-07-2011, 23:51
Z tego co sie dopatrzyłem na pierwszym zdjeciu , to masz koniec regulacji na pedale , ale musiałbym miec fotke na której bym widział sama śrubę Jesli koniec regulacji to juz nic nie pomoże , jesli wszystko w układzie hydrauliki jest ok , chodzi mi o odpowietrzenie itp. , tylko wymiana kpl. sprzęgła cię ratuje .
malina_drizzt - 29-07-2011, 08:30
Podpowiedzcie co trzeba przesmarować żeby przestało skrzypieć?
Sprzęgło mam praktycznie nowe i przy puszczaniu i wciskaniu słychać jakieś tarcie, szuranie skrzypienie takie szybkie tyk tyk tyk tyk
Owczar - 29-07-2011, 10:16
kacper9010, źle złożona skrzynia niestety... Nie dałeś podkładek na końcach wałków. Powinno się składać na cynę, a potem dobierać grubość podkładki.
2pac - 29-07-2011, 18:32
deejay, wymieniać mam docisk, tarczę? Nie wystarczy zregenerować pompę i/lub cylinder roboczy?
mi się sprzęgło nie ślizga, tylko nie mogę wysprzęglić
deejay - 29-07-2011, 21:51
2pac napisał/a: | deejay, wymieniać mam docisk, tarczę? Nie wystarczy zregenerować pompę i/lub cylinder roboczy?
mi się sprzęgło nie ślizga, tylko nie mogę wysprzęglić |
a jaki masz skok na wysprzegliku wzrokowo ? , skąd ta pewnosć ze sprzegło jest ok
2pac - 30-07-2011, 08:43
uczę się tego samochodu, nie przewidywałem tego zakupu...
oprócz sprzęgła, ma rozwalone zawieszenie (wali coś z przodu przy dużych nierównościach), silnik do 3.000obr/min szarpie - nie chce robić całego sprzęgła, jeżeli w tej konkretnej chwili to nie jest konieczne
wymiany wyprzęgnika, czy pompki można wykonać bez ściągania skrzynie?
<nie wiem dlaczego zdjęcie jest obrócone o 90°, w paincie i podglądzie było ok.>
http://img825.imageshack....mg5625uwagi.jpg
jeżeli chodzi o regulację, które położenie jest wyjściowe dla sprzęgła?
jak sprzęgło zaczyna się ślizgać, tarcza i docisk są do wymiany to wtedy ratujemy: wkręcając, czy wykręcając (co przez co rozumie: patrz zdjęcie)
deejay - 30-07-2011, 09:56
2pac napisał/a: | jak sprzęgło zaczyna się ślizgać, tarcza i docisk są do wymiany to wtedy ratujemy |
jeali praca pedału sprzęgła jest prawidłowa tzn. skok pedału i tzw. przełamanie na pedałe , a sprzegło sie ślizga to juz nic cie nie uratuje jak wymiana sprzegła .
2pac - 30-07-2011, 10:31
to ta regulacja na śrubce służy do przedłużania życia, jak się nie ślizga tylko jest problem z wbijaniem biegów? u mnie jest na samym końcu, więc sprzęgło do roboty...
deejay - 30-07-2011, 10:40
2pac napisał/a: | jak się nie ślizga tylko jest problem z wbijaniem biegów |
jak jest problem z wbiciem biegu to "koniec" tarczy nastąpił , jeśli tu mówimy że układ od pompki do wysprzęglika jest ok , czyli odpowietrzony prawidłowo
2pac - 30-07-2011, 11:18
najgorsze, że chyba ja wykończyłem do sprzęgło - przez to szarpanie do 3.000obr/min
no ale jakoś musiał dotrzeć do polski (odwrotu już nie miałem, a sprowadzanie lawety dodało by jeszcze więcej kosztów)
z początku starałem się jechać łagodnie, przez co właśnie szarpało jak cholera, dopiero po kilku km zacząłem zmieniać biegi przy 4.000obr/min (jak się skapłem, w czym problem) - no ale dalej z ruszaniem się męczyłem
mam nadzieje, że nie rozwaliłem nic więcej
|
|
|