[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód 
						
												 i9i - 23-10-2012, 18:00
 
  	  | Jackall napisał/a: | 	 		  Ale nie jestem pewien czy hamulce by się poprawiły bo jak by nie patrzeć różnica w wymiarze tarcz to tylko 5 mm na średnicy    | 	  
 
 
Ja mówię o zamianie tytułowych 256 czyli to 25 mm różnicy   
												 fabryka24 - 23-10-2012, 19:18
  Owczar,                                                                                                                                                                                                                                                                 Można zwiększyć siłę serwa, zakładając wzmacniacz siły hamowania ,powiększa on pojemność serwa.
												 Jackall - 23-10-2012, 19:48
 
  	  | WreX napisał/a: | 	 		  | jak porobię to zdam relacje | 	  Czekamy    
 
 	  | i9i napisał/a: | 	 		  | Ja mówię o zamianie tytułowych 256 czyli to 25 mm różnicy | 	  A to inna sprawa, ja czasem zapominam, że przecież na początku były małe tarcze    i z nich może jest jakiś sens przejść na układ z carismy. Pytanie tylko jak to wychodzi cenowo?
 
 	  | fabryka24 napisał/a: | 	 		  | Można zwiększyć siłę serwa, zakładając wzmacniacz siły hamowania ,powiększa on pojemność serwa. | 	  Można ale jeśli jesteś w stanie bez problemu doprowadzić do włączania się absu to IMO mija się to z celem.
												 fj_mike - 23-10-2012, 21:10
 
  	  | KlakierVIP napisał/a: | 	 		  wszedzie jest ze przedlift ma 1tloczkowe i mniejsze tarcze    | 	  
 
Jeden z powtarzanych mitów.
 
Generalnie, jeżeli auto z 1998r wychodziło na "size up radial tire" miało większe tarcze (dwa tłoczki na zacisku). Też mam większe  
												 Owczar - 23-10-2012, 21:32
 
  	  | fabryka24 napisał/a: | 	 		  | zakładając wzmacniacz siły hamowania | 	  
 
 
Nie słyszałem o tym. Jak on działa? Hamulce mam ok, ale wolałbym trochę bardziej miękki pedał  
												 fabryka24 - 24-10-2012, 07:28
  http://www.tuning.jcauto.pl/oferta/hamulce/brake       tu jest taki wzmacniacz
												 Owczar - 24-10-2012, 08:11
  Tylko czy zwiększenie pojemności coś pomoże? Ja bym bardziej obstawiał, że to wartość podciśnienia ma bezpośrednie przełożenie na siłę działającą na tłok...
												 Kamil_Ziomek - 25-10-2012, 11:49
  Ale jest zaworek jednokierunkowy który nie zawsze dobrze działa    Myślę że większa pojemność układu coś da bo w momencie hamowania wartość podciśnienia pewnie troszkę spada a tak mamy go więcej.
												 i9i - 26-10-2012, 06:44
  Ale technicznie rzecz ujmując zwiększenie skuteczności serwa to tak jakby do hamowania auta zapędzić obie nogi, czyli łatwiej pchnąć tłok w pompce hamulcowej. Nie zmienia się powierzchnia tarcia, ani chłodzenia, a jedynie ciśnienie w układzie, co może spowodować w skrajnych sytuacjach rozerwanie zużytego bądź zaciskanego w przeszłości wężyka elastycznego. Ale przede wszystkim mocniej ściskając klocki bardziej rozgrzewamy tarcze. To co w  zawodach sportowych gdzie komplet po wyścigu może być do wyrzucenia w życiu codziennym nie koniecznie może pomóc.
												 Owczar - 26-10-2012, 11:01
  No nie do końca tak. Bo wtedy nie depczesz tak po hamulcu. Wystarczy lekko nacisnąć aby auto zaczęło hamować. Jeżdżę kilkoma autami i w galancie hamulec jest strasznie twardy w porównaniu do reszty. Nawet w skodzie jest miększy.
												 Krzyzak - 26-10-2012, 11:07
 
  	  | Owczar napisał/a: | 	 		  | w galancie hamulec jest strasznie twardy w porównaniu do reszty | 	  ale tylko przy 2 tłoczkach - w pozostałych przypadkach jest miękki, subiektywnie za miękki jak dla mnie
												 Owczar - 26-10-2012, 11:14
  Ja mam jeden tłoczek    Jak się przesiadam z BMW do galanta to mam wrażenie, że nie hamuje. Ale jak się przyzwyczaję żeby deptać jak w ciągniku C360 to się zatrzymuje bez problemu. Swoją drogą to w dieslu z vacuum pompą pedał był miększy.
												 Krzyzak - 26-10-2012, 21:15
  No właśnie tak się składa, że mam wszystkie 3 konstrukcje:
 
1. - tarcza 256, 1 tłoczek 60mm w E32 (swap zacisków z EA)
 
2. - tarcza 276/24, 2 tłoczki
 
3. - tarcza 276/26, 1 tłoczek
 
najmiększy pedał jest w nr 3 - jak wdepnięcie w g.....
 
najtwardszy w nr 2 - bierze pod dotknięciu (to lubię) i jednocześnie daje się łatwo stopniować
 
nr 1 jest zbliżony do nr 2 - też szybko bierze, ale jednak trzeba mocniej depnąć (na ori zaciskach od E32 był twardszy)
 
ale jechałem już kilkoma EA z nr 3 i było jeszcze gorzej - miałem wrażenie, że są zapowietrzone, tymczasem one tak mają...
 
 
edit - wszystkie 3 były od podstaw zregenerowane, zmienione co tylko się da   
 
w nr 2 dodatkowo zmienione także tłoczki (lub przynajmniej spolerowane na błysk)
												 Kamil_Ziomek - 27-10-2012, 12:43
  Tylko że jak zmieniałem z nr 1 na nr 3 to pomimo tarcz które dostałem w zestawie i zrobiłem jeszcze 10 tyś km ( w niedługim czasie do wymiany 24,5mm z 26) tarcze nie biją, Czego nie da się powiedzieć o nr 1 - chociaż faktycznie miałem wrażenie lepszego hamowania.
 
 
Pytanie tylko co z tym tyłem bo z przodu tylko włącza się abs a tył moim zdaniem za słabo.
												 PABLO998 - 27-10-2012, 18:56
 
  	  | swinks_UK napisał/a: | 	 		  | B. zacisk 2 tłoczkowy na rozstaw jarzma 140mm (Galanty ECxx PFL)  | 	    
 
 
W tym przypadku tarcza ma 256, czy 276?
												 
					 | 
				 
				
  |  
			 
		 |