To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Awaria manualnej skrzyni biegów

motke - 27-08-2014, 23:18

na opakowaniu jest napisane gl4/gl5 a dokładniej taki:
http://allegro.pl/olej-mo...4543462042.html

Hubeeert - 28-08-2014, 00:38

Raz, że tu taniej
http://allegro.pl/motul-m...4483008465.html
Dwa, że ja zalałbym http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=140 i na tym oleju skrzynie żyją i mają się dobrze. Tak, wiem, że service manual pozwala użyć 75W90 lub 75W85 GL4, ale to ma być GL4 a Motul wcale nie jest najlepszy... W porównaniu z Redlinem ma za to zaletę - jest tańszy.

milo - 28-08-2014, 15:02

Hubeeert napisał/a:
a Motul wcale nie jest najlepszy...

Nie powiedziałbym , motula używam już od x- lat i nie było żadnego problemu silnikowe i przekładniowe
Jak chcesz już wymienić olej to texaco mtf 94 lub amsoil dobry olej
Przy hałasującej skrzyni wymiana na redline może okazać sie wyrzuceniem pieniedzy w błoto i to nie małe pieniądze :shock: olej nie zawsze uzdrowi nagle skrzynie

Hubeeert - 28-08-2014, 17:44

milo napisał/a:
Przy hałasującej skrzyni wymiana na redline może okazać sie wyrzuceniem pieniedzy w błoto i to nie małe pieniądze

Hałasującą skrzynię najpierw się naprawia a potem zalewa porządnym, zgodnym ze specyfikacja producenta olejem, Nie na odwrót bo najlepszy olej NIE NAPRAWI skrzyni biegów :roll:
milo napisał/a:
Nie powiedziałbym , motula używam już od x- lat i nie było żadnego problemu
Ilu użytkowników, tyle opinii. Ja swoja opieram na więcej niż jednym samochodzie i nie swoim a Klientów, którzy po zalaniu RedLine'a zaczęli chwalić może nie ale spokojnie użytkowac skrzynie biegów.
milo - 28-08-2014, 21:00

Hubeeert napisał/a:
Hałasującą skrzynię najpierw się naprawia

To samo mam na mysli

gony - 08-09-2014, 22:43
Temat postu: [EA2A/W 2.0] skrzynia biegów
Około dwa lata temu kupiłem pierwszego Galanta 18 93 r w sedanie w zeszłym kupiłem kombi20 97r .Powiedzcie mi czy mogę użyć starszego jako dawcy skrzyni biegów..Szukałem w necie skrzyni i w Wałbrzychu gość ma używkę a w opisie jest że pasuje do 1.8 i 2.0
robertdg - 09-09-2014, 07:11

Nie pasuje
KsiadzRobak - 09-09-2014, 08:37

Silnik 1.8 i 2.0 to zupełnie inne bloki. Rodzina Syriusz, czyli 4G6 jest kompletnie inna od 4G9 z Galanta E52.
Dodatkowo silniki się obrócone o 180*. Gdyby jakimś cudem udało się dopasować skrzynię do bloku, to miałbyś 1 bieg do przodu i 5 do tyłu.

milo - 09-09-2014, 15:46

gony napisał/a:
Szukałem w necie skrzyni

Musisz szukać skrzyni o oznaczeniu F5M42... ale najlepiej jest ze starej skrzyni odczytać nr bo może ktoś już zmieniał i żeby nie było problemu potem z przegubami

ViBeZ - 20-09-2014, 20:23
Temat postu: [EA6A/W 2.0TD] Problemy ze skrzynią - pare pytań
Witam.

Jestem nowy na forum i prosze o wyrozumiałość. Być może nie znam jeszcze dokładnie panujących tu zasad.

Wiem że temat skrzyni w galancie był już wałkowany na forum ale chce dopytać o pare rzeczy osobiście.

Jestem posiadaczem Mitsubishi Galant 1997 2.0 GLS TD.

Mam problem ze skrzynią. Do 'gôry' wszystkie biegi wchodzą idealnie natomiast problem jest przy redukcji z biegami 1 oraz 2. Muszę wcisnąć sprzęgło, przegazować i dopiero bieg wskoczy. Oprócz tego gdy puszcze sprzęgło słychać szum i autko głośno chodzi, kiedy wcisne sprzęgło jest cichutko. Gadałem z kilkoma osobami oraz czytałem o tym w
sieci i domyślam się że do zrobienia mam łożyska w skrzyni + synchronizatory. Czy ktoś z forumowych mitsumaniaków może mi potwierdzić tą diagnoze po samym opisie?

Dodatkowo chciałbym Was zapytać gdzie kupić ewentualnie nowe synchronizatory. Pytałem u mnie w mieście w sklepie to odesłali mnie na szrot.

Kolejne pytanie to jaki będzie mniej/więcej koszt wymiany tego i zrobienia tak jak być powinno. Za samo wyjęcie i wsadzenie skrzyni mechanik już sporo bierze chyba. Cały czas mam wątpliwości czy z tym żyć czy to robić. Lubie mieć autko 100 % sprawne , a że kupiłem go od kolegi za grosze to jestem skłonny w niego troche wsadzić i ogarnąć.

Liczę na jakieś sensowne odpowiedzi :) dzięki

KsiadzRobak - 20-09-2014, 21:51

Wg mnie to są przeciętne koszty:
- rozebranie skrzyni, wymiana łożysk - ok. 1000 zł (cena z 2-ma łożyskami, które padają najczęściej)
- wyjęcie skrzyni/włożenie skrzyni - można samemu, jak nie to ok. 200-300 zł
- synchronizator - komplet na bieg - ok. 250-400 zł (jeśli dobrze pamiętam to u Marka Malika tyle kosztował)

ViBeZ - 20-09-2014, 22:17

No to jednak dość konkretna zabawa. Zwłaszcza że na początek postanowiłem zająć się stroną bardziej wizualną i w tej chwili galanta czeka spawanie nadkoli tył, malowanie, oba zderzaki do malowania.

Powiedz jeszcze coś więcej o tym gdzie te stnchronizatory dostać bo u mnie rozkładali ręce. Chyba że za mało miejsc odwiedziłem.

KsiadzRobak - 20-09-2014, 22:33

http://www.zumi.pl/68692,...nice,firma.html
milo - 21-09-2014, 09:18

ViBeZ napisał/a:
gdy puszcze sprzęgło słychać szum i autko głośno chodzi, kiedy wcisne sprzęgło jest cichutko.

Łożyska i synchronizatory a przeważnie synchro - 2- biegu
ViBeZ napisał/a:
Dodatkowo chciałbym Was zapytać gdzie kupić ewentualnie nowe synchronizatory

Tylko nie kupuj synchronizatora do diesla nic nie zmieni :!: używany czy nowy to kasa w błoto kup synchronizator od 2.0 benzyny jest mocniejszy i widać grubszy
ViBeZ napisał/a:
gdzie te stnchronizatory dostać bo u mnie rozkładali ręce.

Tak jak pisze KsiadzRobak lub lepsze rozwiązanie założyć skrzynie od 2.0 benzyny i tylko przełożyć 5- bieg wszystko pasuje synchro są o wiele lepsze niż w dieslu
Sam mam skrzynie od benzyny i przełożony 5- bieg nic nie zgrzyta biegi wchodzą bez problemu nawet 1- bieg przy wolnej jezdzie można wrzucić :D

ViBeZ - 21-09-2014, 11:49

Cytat:
lepsze rozwiązanie założyć skrzynie od 2.0 benzyny i tylko przełożyć 5- bieg wszystko pasuje synchro są o wiele lepsze niż w dieslu
Sam mam skrzynie od benzyny i przełożony 5- bieg nic nie zgrzyta biegi wchodzą bez problemu nawet 1- bieg przy wolnej jezdzie można wrzucić


to chyba nie za dobre rozwiązanie bo nigdy nie wiadomo co kupie z rynku wtórnego i może się okazać że będzie gorszy szrot niż mam w tej chwili - lepiej naprawić.

To teraz coś więcej powiedzcie dlaczego nowy synchronizator od diesla ma nie pomóc i czemu lepiej zastosować z benzyniaka? Tam wszystko pasuje P&P czy trzeba coś kombinować? Bieg numer 1 też mi trudno wchodzi. W czasie wolnej jazdy go nie wsadze chyba że przegazuje tak jak przy 2, a po zatrzymaniu dwa razy sprzęgło musze wcisnąć.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group