To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - mystek - Mitsubishi Mirage Turbo '89

Saqu - 30-06-2012, 00:06

Hubeeert napisał/a:
voltomierz to do terenówki bardziej ;)


na półkę a nie do samochodu :D chyba, że ma ktoś za dużo miejsca na desce i lubi świecidełka...

Hubeeert - 30-06-2012, 00:18

Do turbowozu EGT czterokanałowy, AFR, ciśnienie paliwa, temp oleju, temp powietrza w dolocie - to daje obraz, reszta jest IMHO zbędna
swinks_UK - 30-06-2012, 00:50

Do twojej listy Hubert dodałbym ciśnienie oleju i doładowanie.
Hubeeert - 30-06-2012, 13:06

ciśnienie oleju jest wskaźnikiem, który jak pokazuje że jest coś nie halo to tak naprawdę mówi - pożegnaj się z silnikiem ;)
A doładowanie? Hmm... No może - to tak ładnie macha wskazówką ;)

rosomak1983 - 30-06-2012, 15:07

Hubeeert napisał/a:
ciśnienie oleju jest wskaźnikiem, który jak pokazuje że jest coś nie halo to tak naprawdę mówi - pożegnaj się z silnikiem

gruba przesada silnik na wzglednie niskim cisnieniu jeszcze pojezdzi pod warunkiem ze nie bedzie mocno ciskany, przeciez w ciagu całej ekspolatacji jest wiele momentów z niskim cisnieniem przez chwile chocby zapalanie. W przypadku padania pompy oleju dzieje sie to z reguły stopniowo -wycierajace sie luzy itp, i to własnie mozna zauwazyc to min. dzieki zegarom.
Po drugie dokładny czujnik powie nam obiektywnie na którym oleju mamy lepsze cisnienie, a takze kiedy olej traci swoje własciwosci.
Kolejna sprawa, załóżmy ze silnik rzeczywiscie juz sie zaczał przycierac, ratujemy co sie da zaprzestajac dalszej jazdy co zmiejszy koszty remotu.
No i skoro to takie zbedne to dlaczego kazdy powazniejszy projekt ma takie zegary tj cisnienie oleju... :wink:
Hubert jak masz AFR oraz EGT to po co Ci cisnienie paliwa, jego spadek da natychmiast posrednio znaka w czujniku AFR i EGT.

A wskaznik doładowanie pow. jest przydatny np. w usterkach typu overboost etc. dzieki temu mozesz ocalic turbine. :wink:

Hubeeert - 30-06-2012, 17:34

rosomak1983,
Hubeeert napisał/a:
reszta jest IMHO zbędna
i tyle w tym temacie
mystek - 30-06-2012, 22:51

Zegary wylądowały w Mirage'u :) Tak to wygląda z telefonu (zrobię lepsze zdjęcia jutro):





Miejsce dyskretne w schowku/półce pod radiem, spasowane idealnie we wnękę!

Póki co mam podłączone wszystkie zegary do prądu natomiast tylko temperaturę oleju udało się nam podpiąć. Czujnik wpadł w miejsce korka spustu oleju w misce olejowej. Doładowanie i ciśnienie oleju w przyszłym tygodniu będziemy mącić.

Ponadto dzisiaj zostały odnowione odbłyśniki w lampach wstecznych - teraz razi po oczach i biel lamp bardziej rzuca się w oczy (nie robiłem dzisiaj zdjęć).

Dodatkowo w końcu przykleiłem mieszek z CJtki do podstawki Mirageowej :P kiedyś tylko założyłem i tak jeździłem i jeździłem, teraz już jest ładnie (widać na fotach)

Niedawno jeszcze byłem nabić klimatyzację...



... niestety okazało się, że jest w jednym miejscu nieszczelny układ, a po drugie kiedy koleś dobił mi trochę gazu dla testów to po włączeniu klimatyzacji w samochodzie obroty rosną do 1700rpm i tak stoją:/. Pociągnął kabel do kompresora z akumulatora jakiś inny i udało mu się zejść do 1200rpm jakoś w jednym momencie. Reasumując kompresor gubi gdzieś prąd. Tym samym z 240zł za samo nabicie zrobiło się 500zł, tak więc zrezygnowałem, bo to nie na mój budżet. Kiedyś do tematu wrócę.

swinks_UK - 01-07-2012, 07:58

Widzę, ze zegary masz jako ozdobnik. Widoczność żadna, równie dobrze mógłbyś je dać do bagażnika :wink:
Zreszta sam sie przekonasz jeżdżąc.
No i czas na naukę przeliczania F na °C i psi na bary :P

mystek - 01-07-2012, 10:57

e, przecież nie będę cały czas się gapił na zegary, bez jaj :) wczoraj wracając od kumpla patrzyłem się normalnie na nie i widać wszystko z góry. Nie chciałem mieć choinki przed oczami tylko dyskretnie schowane zegary do kontroli szczególnie temperatury oleju :)

Już się właśnie powoli przyzwyczajam do Fahrenheitów :D . Wiem, że "liczbę należy podzielić przez 2 i odjąć kilka stopni jeszcze" :P

mystek - 02-07-2012, 13:49

Obiecane zdjęcia:





No i pierwsze testowe jazdy za mną:

1. Olej faktycznie mega długo się zagrzewa. Dzisiaj z samego rana jechałem to po ok. 7km było dopiero ~75 stopni, z tym, że było nieco chłodniej ogólnie,

2. Wczoraj jechałem chwilę autostradą dość dynamicznie bo 130-140km/h + nawiew włączony na 4 stopień chłodzenia (nie wiem czy ma to znaczenie?) i max temperaturę jaką osiągnąłem to ~95 stopni,

3. Niedawno pojechałem trochę za miasto, czyli jazda ciągła ~60-80km/h i temperatura oscyluje wokół 87 stopni,

4. Jak tylko wjechałem do miasta, stanąłem z dwa razy na światłach to od razu temperatura poszła do ok. 93 stopni,

Samochód to jednak wynalazek na dalsze odcinki niż miasto :)

krzychu - 02-07-2012, 14:46

mystek - ale z tego co wiem nie ma się co przejmować jeśli temperatura nie przekracza 120 stopni..... A do tego jeszcze sporo brakuje....
mystek - 02-07-2012, 14:57

no dokładnie :) dlatego póki co wstrzymałem zakup chłodnicy oleju, bo może okazać się zbyteczna.
krzychu - 02-07-2012, 16:22

zależy jeszcze co lejesz, ale jakby temperatura miała być wysoka to taki 10W60 powinien i więcej jak 120 stopni wytrzymać...
mystek - 12-07-2012, 22:18

#Krzychu - zasuwam na standardowym Motulu 10w40 :)

#Wszyscy - Już niedługo Mirage wraca do korzeni :P :






rosomak1983 - 12-07-2012, 22:35

Jak dla mnie obrzydliwe te felgi :P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group