To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - ! SREBRNA SIGMA ze Wschodu !

wojtas - 28-10-2016, 09:07

Jak tam sytuacja z przekładką skrzyni na M/T :?:
marycjusz - 25-11-2016, 09:40

Siema :)

Dopiero tu zajrzałem, ale Wojtas wywołałeś wilka z lasu ;)

Sigma obecnie stoi już w garażu u brata - skrzynia automat padła definitywnie , biegi wypadają, ledwo dojechałem do brata na ślizgających się biegach - sytuacja ta spowodowała wreszcie przyspieszenie - a właściwie konieczność wywalenia automatu i wrzucenia w końcu skrzyni manualnej czyli spełnienia mojego marzenia - Sigma 24V w manualu ;)
Obecnie jestem na etapie takim, że wymontowałem już wszystko co potrzeba do swapu z mojego dawcy (szrota Sigmy 12V exe) - dzisiaj właśnie rozpoczynamy procedurę prucia mojej sigmy ;)
Przy okazji wymieniam przekładnię bo złapała luzy.
Najgorzej boję się, że znowu zajrzę pod spód jak już będzie na podnośniku i okaże się, że trzeba coś spawać , zobaczę jak tam moje zabezpieczenia z przed dwóch lat ;)

Niebawem fotorelacja no i może gdzieś za tydzień sigma wyruszy ponownie na drogi ;)

Następny etap to doprowadzenie instalacji gazowej do ładu bo słabo sigma na niej jedzie i zajmę się trochę wnętrzem - idealnie byłoby odnowić skóry - ale weź tu człowieku wywal 5 tyś na renowację...

marycjusz - 01-12-2016, 17:25

Ciśniemy ;)



Kto to poskłada ? ;)




Najlepszy patent na dokręcenie pompki sprzęgła (dolnej śrubki) jeśli nie ma do niej dojścia (za cholerę ręka tam nie dojdzie), a nie ma czasu na pierdzielenie się z wyjmowaniem np serwa ;)



Dwa wieczory (po około 6 godz) i wszystko przygotowane - pozostało tylko wrzucić skrzynię manualną i będzie test - dziś lub jutro się okaże czy wszystko działa jak należy ;)

marycjusz - 01-12-2016, 17:38

Aha z ciekawostek - przy okazji odkryłem "ukrytą" instalacje do poduszki powietrznej dla kierowcy- której w standardzie w mojej sigmie zabrakło - przełożyłem więc komputer poduchy z mojego dawcy Sigmy Exe i podpiąłem intalację (wszystkie wtyczki pasowały) - wystarczy teraz wymiana kierownicy na tę z poduszką (którą posiadam) i poducha powinna teoretycznie działać ? Czy coś jeszcze należy zrobić w tym kierunku ???
wojtas - 01-12-2016, 18:39

Pytanie, czy na podłużnicach są czujniki? Dodatkowo jak dasz zasilanie na kompa, a nie podłączasz poduszki to na stałe zapali się lampka SRS.
angelos - 01-12-2016, 20:35

wojtas napisał/a:
Pytanie, czy na podłużnicach są czujniki? Dodatkowo jak dasz zasilanie na kompa, a nie podłączasz poduszki to na stałe zapali się lampka SRS.

A jak już sie zaswieci to tylko MUT I ori.

areksz121 - 01-12-2016, 23:52

angelos napisał/a:
wojtas napisał/a:
Pytanie, czy na podłużnicach są czujniki? Dodatkowo jak dasz zasilanie na kompa, a nie podłączasz poduszki to na stałe zapali się lampka SRS.

A jak już sie zaswieci to tylko MUT I ori.

Nie do końca chyba...Autel MaxiDAS 708 na ten przykład radzi sobie nieźle właśnie ze starszymi SRS, a jest to komp uniwersalny...

marycjusz Jak to w Sigmach jest, półośki są takie same z A/T i M/T?

Powodzenia :wink:

marycjusz - 02-12-2016, 10:15

wojtas napisał/a:
Pytanie, czy na podłużnicach są czujniki?
Dobre pytanie , poszukamy ;)

areksz121 napisał/a:
Jak to w Sigmach jest, półośki są takie same z A/T i M/T?
- pozwól że zacytuję Łukasza12 (zapewne nie będzie miał nic przeciwko) który mi wujaśnił sprawę półosi : cyt " Będą pasować tylko muszą być roczniki te same. Automaty 91 miały rzadko spotykane półosie z mniejszymi wieloklinami od strony dyferencjału (25 zamiast 27 zębów).

Prawa półoś ma zatem inny wieloklin na przegubie wewnętrznym. Natomiast lewa strona ma inną tą specjalną przedłużaną ośkę z łożyskiem (ona też jest inna w zależności od tego czy MT/AT/AT4WS - ogólnie jest 6 wariantów)"

marycjusz - 02-12-2016, 10:24

Zapomnniałem dodać dość istotną rzecz - oczywiście wrzucam nówkę sprzęgło ;)


- tak w ogóle to Sigmie strzeliło 370 000 tyś przebiegu ;) :):) (Specjalnie to zapisuję żeby wiedzieć za parę lat przy jakim przebiegu wymieniałem sprzęgło)

- Jaki olej polecacie do skrzyni manualnej ?

wojtas - 02-12-2016, 16:50

SEA 75W90 lub 75W85 GL-4. Ja mam zalane Red Line.
angelos - 03-12-2016, 14:31

areksz121 napisał/a:
angelos napisał/a:
wojtas napisał/a:
Pytanie, czy na podłużnicach są czujniki? Dodatkowo jak dasz zasilanie na kompa, a nie podłączasz poduszki to na stałe zapali się lampka SRS.

A jak już sie zaswieci to tylko MUT I ori.

Nie do końca chyba...Autel MaxiDAS 708 na ten przykład radzi sobie nieźle właśnie ze starszymi SRS, a jest to komp uniwersalny...

marycjusz Jak to w Sigmach jest, półośki są takie same z A/T i M/T?

Powodzenia :wink:


Dobrze wiedziec, bo myslalem ze tylko MUT I. A masz moze albo Wiesz kto ma? :)

marycjusz - 05-12-2016, 13:47

Swap skrzyni ukończony ! :finga: :finga: :rolleyes: Wszystko działa jak należy, biegi wchodzą jak w masło (na razie skrzynię zalałem Valvoline 75W-90 i jest super).
Ależ sigma teraz ładnie przyspiesza :) , ależ ładnie pracuje teraz silnik !, ależ jestem mega zadowolony ! - aż żal dupę ściska, że zajęło to 4 wieczory, a przymierzałem się do tego 1,5 roku ;)

Co do poduszki - to oczywiście SRS zapalił się ;) - Co prawda pobieżnie , ale chyba znalazłem na podłużnicach instalację czujników - bynajmniej jest taki sam czerwony kabel w czerwonej harmonijkowej obwolucie - taki sam idzie do komputera wiec strzelam że to to, bo idzie właśnie do podłużnicy .

wojtas - 05-12-2016, 14:23

To sprawdź dokładnie, czy na końcu tej instalacji są czujniki.
angelos - 05-12-2016, 14:45

wojtas napisał/a:
To sprawdź dokładnie, czy na końcu tej instalacji są czujniki.

Czyli takie czerwone pudeleczka.

Bartekkita - 08-12-2016, 23:48

marycjusz, gratuluje swapa ;)

Jak ogarniesz tego SRS'a to napisz, bo niestety też się dorobiłem :/



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group