To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe

bialyjayz - 21-05-2015, 07:22

Tomi89 napisał/a:
Ja mam u siebie tarcze Zimmermann Sport + klocki Brembo i dziala super polecam

jak taki zestawik wygląda cenowo w stosunku do oyodo,textar,ate itp ? :)

Tomi89 - 21-05-2015, 07:35

Cen tamtych nie znam chcialem wlozyc cos lepszego i zdecydowalem sie na te, za tarcze ok 500zl z przesylka + klocki 100zl.
ratownik17 - 24-05-2015, 11:49

http://allegro.pl/tarcze-...4939700429.html

Te tarcze i klocki będą pasować na tył mojego Galanta? Rocznik 97, 2.0 GLX?
Wiem, że to JK Parts, ale na tył mogą być.

Średnica to 262 mm tych tarcz.

bigking888 - 09-06-2015, 11:22

Witam,

Wertuje temat...ale mimo wszytko proszę o pomoc.

Czy tarcze http://www.brakes.pl/prod...579_47594_47597 i klocki http://www.brakes.pl/prod...554_69579_69582
bedą dobrym i pasującym do mojego auta wyborem?

Dane:
Galant Avance 2.5 v6 24 1999r.
VIN: JMBSREA5AXZ001072

PS. Prosił bym również o doradzenie czegoś na tył, bo tutaj to już kompletnie nie wiem.

Dziękuje za pomoc

krzysztofpak75 - 11-06-2015, 11:22

Witam !!
Ja mam mianowicie takie pytanie. Ostatnio w weekend wymieniałem u siebie tarcze i klocki z przodu na Zimmermann. I tu pojawia się moje pytanie : mianowicie ani w tarczach ani też w piaście nie ma "miejsca" na śróbę ustalającą ... co powoduje że przy hamowaniu tarcza delikatnie ale przemieszcza się w osi piasty.... Czy tak ma być ?? Bo z tego co wyczytałem to powinna być śruba ustalająca położenie na piaście.

Dosam tylko ,że w starych tarczach też nie było takiej śruby , z tym że w starych tarczach był z koleji otwór z gwintem... Ech myślę ,że dobrze wytłumaczyłem o co mi chodzi ...

Z góry dzięki za pomoc ...

Pozdro

sveno - 11-06-2015, 12:03

krzysztofpak75 napisał/a:
z tym że w starych tarczach był z koleji otwór z gwintem
a nawet 2, ale to po to, by ułatwić sobie zdjęcie tarczy z piasty.

krzysztofpak75 napisał/a:
. co powoduje że przy hamowaniu tarcza delikatnie ale przemieszcza się w osi piasty
że co? Jak jeździsz z odkręconymi kołami to tak, przemieszcza się.
Kolejny raz napiszę: siły hamowania z tarczy na piastę nie przenoszą śruby (szpilki) znaczy się nie bezpośrednio. Robi to siła tarcia! Dokręcasz koło, felga dociska tarczę do piasty i to koniec magii. Nic tam nie ma prawa się przesuwać. Śruby mogą pracować tylko na rozciąganie, a nie na ścinanie! Dlaczego? Bo efekt karbu by je zniszczył momentalnie.

Podsumowując: tak ma być :)

krzysztofpak75 - 11-06-2015, 12:20

Tak wiem ,że szpilki działają tylko na rozciąganie,jestem ślusarzem.tylko poprostu przy dohamowywowaniu słychać tak jakby tarcza się przesowala osiowo..
No i dlaczego ja nie mam tych śrub ustalajacych?
Ale po zmianie na te Zimmermany normalnie jak nie to auto...

sveno - 11-06-2015, 16:26

krzysztofpak75 napisał/a:
tylko poprostu przy dohamowywowaniu słychać tak jakby tarcza się przesowala osiowo..
co konkretnie słyszysz? Jakiś stuk? Tarcza nie ma prawa się ruszyć, jak już coś słychać to prowadnice, prawdopodobni wyrobione ich gniazda w zacisku i to słyszysz.

krzysztofpak75 napisał/a:
No i dlaczego ja nie mam tych śrub ustalajacych?
jakich śrub? Każda tarcza nie ma śrub. Chodzi Ci o te otwory nagwintowane?
krzysztofpak75 - 11-06-2015, 20:31

Ten dźwięk to bardziej takie "szuranie" ciężko to dokladnie określić.a chodzi mi o otwory na śruby ustalające... Zle wczesniej napisałem.
Juz nawet zrobiłem dodatkowy Tüv i nic w zawieszeniu nie znaleźli także obstawiam na hamulce...

KsiadzRobak - 12-06-2015, 11:43

krzysztofpak75 napisał/a:
przy dohamowywowaniu słychać tak jakby tarcza się przesowala osiowo
miałem 1 taki przypadek - winna była krzywa piasta i dobre tarcze
na kiepskich tarczach z plasteliny tego nie było, na porządnych w miejscu gdzie piasta była krzywa powodowało minimalny przeskok przez mocniejsze dociśnięcie do zacisku

marcinzam - 12-06-2015, 17:00

krzysztofpak75 napisał/a:
Tak wiem ,że szpilki działają tylko na rozciąganie,jestem ślusarzem.tylko poprostu przy dohamowywowaniu słychać tak jakby tarcza się przesowala osiowo..
No i dlaczego ja nie mam tych śrub ustalajacych?
Ale po zmianie na te Zimmermany normalnie jak nie to auto...

Chodzi zapewne o sruby ktore przytrzymuja tarcze po zalozeniu na piaste ,niestety nie ma otworow w piascie tylko w tarczy i sluza one tylko do demontazu tarczy z piasty w przypadku gdy tarcza nie chce zejsc .Niestety jest to wada bo przy kazdej zmianie kol/klockow istnieje ryzyko ze dostanie sie cos pomiedzy piaste a tarcze.Mozliwe ze sa tez takie tarcze ze nawet nie maja tych otworow.

krzysztofpak75 - 12-06-2015, 17:12

Tak właśnie chodziło mi o te śruby.A teraz pytanie jeszcze o te szuranie... Czy da się jakoś sprawdzić piastę? Taki sam dźwięk jest jak powoli puszczam hamulec ... Nie wiem juz co to może być... Głupi juz jestem normalnie,ale mądrzejszy chyba od mechaników tutaj...
Hugo - 12-06-2015, 20:58

krzysztofpak75 napisał/a:
Taki sam dźwięk jest jak powoli puszczam hamulec ...
To normalne w tym aucie z A/T. Piszę "w tym aucie", bo większość automatów jakimi jeździłem po wrzuceniu biegu nie rusza, dopiero rusza po dodaniu gazu. Galant jak stoi na płaskiej powierzchni, po włączeniu "D" lub "R" zaczyna ruszać. Dodam, że u mnie hamulce skrzypią tylko jak są zimne, wystarczy raz lekko przyhamować i później trzymając auto na hamulcu i na "D", np. na światłach już nic nie skrzypi.
kabar - 12-06-2015, 21:33

Hugo napisał/a:
bo większość automatów jakimi jeździłem po wrzuceniu biegu nie rusza,


Ja mam dokładnie odwrotne doświadczenia. Każdy automat którym jeździłem, po puszczeniu hamulca zaczynał się lekko toczyć. Oczywiście na płaskiej powierzchni.

inq - 12-06-2015, 22:46

Wydaje mi się, że to zależy od kondycji skrzyni.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group