To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

Asiulka - 31-07-2015, 13:54

ten filtr OP575 też ma podobno zawór zwrotny. z mojego wywiadu wynika, że filtron to całkiem porządne filtry :roll:
--Galancik96-- - 24-08-2015, 17:11

WItam

Czeka mnie wymiana oleju w moim miśku. Galant ma przejechane 181tys km i zalany jest Liqui Moly 5w30. I teraz moje pytanie jaki olej polecacie do silnika 2.4? Jakiś dedykowany? Oraz jaki jest filtr oleju i paliwa?

I jaki olej polecacie do skrzyni manualnej, nie mam pojęcia jaki jest zalany i kiedy był zmieniany :)

MichciuGT - 24-08-2015, 17:40

olej ten co masz zalany jest b. dobry, możesz przy nim zostać, lub jak chcesz dedykowany to jest motorex GDI 10w30, filtr oleju większość poleca mann, możesz też kupić Polskiej firmy Filtron, lub inny (wolny rynek, jak kto chce)
apg2312 - 24-08-2015, 17:56

--Galancik96-- napisał/a:
I jaki olej polecacie do skrzyni manualnej, nie mam pojęcia jaki jest zalany i kiedy był zmieniany

Zobacz sobie sam :
http://liquimoly.pl/produkty/katalog-wymiany-oleju
Szukajka Liqui Moly, ale inne firmy też mają takie na swoich stronach.

bialyjayz - 24-08-2015, 18:30

--Galancik96-- napisał/a:
I jaki olej polecacie do skrzyni manualnej, nie mam pojęcia jaki jest zalany i kiedy był zmieniany

ja w ubiegłym tygodniu zalałem RedLine Mt-90 75w90 jednak o ile olej jest super to już cena zwala z nóg 95zł za 965ml :shock: najważniejsze by olej był specyfikacji GL-4 i lepkość 75w90 reszta niema większego znaczenia, oczywiście nie wlewaj byle oleju marketowego :)

booohal - 25-08-2015, 15:46

bialyjayz napisał/a:
lepkość 75w90

Nieprawda. 75W85 być powinien. 75W90 jest dopuszczalny.
Polecam Ravenol 75W85. Ma aprobatę Mitsu.
Co do silnika to wczytajcie się trochę w specyfikację MSDS zanim wyda się opinię, że jakiś olej jest dobry.
Jaki dokładnie ten LM był? Co ile wymieniasz olej? Jaki kolor oleju masz na bagnecie aktualnie i po ilu kilometrach? Jaki budżet?

MichciuGT - 27-08-2015, 20:01

booohal, a jaka jest specyfikacja MSDS dla GDI?
kolor oleju w GDI raczej ma najmniejsze znaczenie, akurat w tym silniku robi się po paru jazdach czarny i przy okazji, jaki byś polecił w budżecie <100, 100<200 i >200? za 4l?

booohal - 27-08-2015, 20:22

MichciuGT napisał/a:
booohal, a jaka jest specyfikacja MSDS dla GDI?

MSDS to specyfikacja oleju. Co w GDI przewiduje producent? Jakieś eko C3 itp.?
MichciuGT napisał/a:
robi się po paru jazdach czarny

Przy regularnym stosowaniu płukanki i wymianie co ok. 10 000km też? (to absolutnie nie jest atak tylko pytanie)
MichciuGT napisał/a:
jaki byś polecił w budżecie <100, 100<200 i >200? za 4l?

Są dwie szkoły. Albo tani, dobry ''syntetyk'', który tak na prawdę 100% syntetykiem nie jest ale ma w porządku parametry + płukanka co wymianę i interwał nie większy niż 10 000km albo 100% syntetyk (żadne HC itp.), płukanka raz, a porządnie i interwał 15 000km.

Ja osobiście preferuję pierwszą myśl czyli najlepszy 5W40 z budżetówek (Shell Helix Ultra) + płukanka co wymianę. Po dodaniu AR9100 można przedłużyć interwał do 15 000km.

MichciuGT - 27-08-2015, 21:21

booohal, no właśnie producent przewiduje jedynie w instrukcji Carismy 1.8 GDI:

Dedykowany olej do GDI motorex ma: 10w30, ACEA A3/B4, API SL/CF i "Charakteryzuje się niskim wskaźnikiem odparowalności wg NOACKA"
tylko szkoda że nie można znaleźć więcej informacji o tym oleju, jaką ma lepkość kinematyczną w 100 stopniach C. itd.

Ten silnik ma większe sprężanie 12:1, wtrysk bezpośredni, podczas płynnej jazdy do 120km/h ma ubogą mieszankę 30:1 i używa EGR nawet do ok. 30%, przez co wydaje mi się że powoduje spore ilości sadzy/nagaru które trafiają też do oleju i szybko go zanieczyszczają, przez co np. po wyczyszczeniu wszystkiego w silniku, pewnie po paruset kilometrach olej też będzie czarny ;)

apg2312 - 27-08-2015, 21:35

booohal napisał/a:
MichciuGT napisał/a:
jaki byś polecił w budżecie <100, 100<200 i >200? za 4l?

Są dwie szkoły. Albo tani, dobry ''syntetyk'', który tak na prawdę 100% syntetykiem nie jest ale ma w porządku parametry + płukanka co wymianę i interwał nie większy niż 10 000km albo 100% syntetyk (żadne HC itp.), płukanka raz, a porządnie i interwał 15 000km.

Ja osobiście preferuję pierwszą myśl czyli najlepszy 5W40 z budżetówek (Shell Helix Ultra) + płukanka co wymianę. Po dodaniu AR9100 można przedłużyć interwał do 15 000km.


IMHO popełniasz błąd w rozumowaniu. Olej HC nazywany szumnie olejem w "technologii syntetycznej" lub przez niektóre firmy (Castrol, Motul) "syntetykiem" jest tak naprawdę podrasowanym olejem mineralnym, poddanym procesowi hydrokrakowania. I do pełnego syntetyka nawet się nie umywa.
Nie ma lepszych olejów od syntetycznych. Są tylko gorsze lub tańsze.
Do poczytania :
http://www.motor-tech.kat...nika/oleje.html
http://www.w202.pl/printv...438c95437c5ec61

booohal - 27-08-2015, 22:42

apg2312 napisał/a:
Olej HC nazywany szumnie olejem w "technologii syntetycznej" lub przez niektóre firmy (Castrol, Motul) "syntetykiem" jest tak naprawdę podrasowanym olejem mineralnym

Ale ja właśnie to napisałem... :roll:
Przeczytaj raz jeszcze to co napisałem ze zrozumieniem ;)

MichciuGT,
Jeżeli Mitsu dla GDI nie przewiduje żadnych wykastrowanych olejów (i bardzo dobrze) to pozostaje to co napisałem.
Kwestia podejścia i portfela ;)

apg2312 - 28-08-2015, 00:24

booohal napisał/a:
Przeczytaj raz jeszcze to co napisałem ze zrozumieniem ;)

Przeczytałem - i dlatego mówię, że popełniasz błąd w rozumowaniu polecając tą "pierwszą szkołę", czyli
booohal napisał/a:
tani, dobry ''syntetyk'', który tak na prawdę 100% syntetykiem nie jest

Bez urazy, ale pomimo zachwalania hydrokraków przez koncerny petrochemiczne i reklamowych sloganów, że są to oleje porównywalne z pełnymi syntetykami hydrokraki to ciut ulepszone, ale dalej tylko oleje mineralne.
Do silników w misiach nie warto go lać, szkoda silnika.

@MichciuGT - producenci samochodów podają zalecane oleje albo wg klasyfikacji jakościowej API :
http://www.adwa.pl/index....akociowe-wg-api
albo wg klasyfikacji jakościowej ACEA
http://www.adwa.pl/index....kociowe-wg-acea
Ty możesz lać olej klasy (wg API) SG lub wyższej. W tej chwili praktycznie wszystkie oleje spełniają normę SM lub SN.


Oznaczenia 5W40, 5W30, 0W20 itd. to oznaczenie oleju wg klasyfikacji lepkościowej wg SAE
http://www.adwa.pl/index....pkociowa-wg-sae
i tutaj powinniśmy dobierać olej dla warunków klimatycznych, w których będziemy używać auto - dla Polski odpowiedni jest olej 15W40, 10W40, 5W40.
Wiadomo, jeśli ktoś wybiera się na wycieczkę do Afryki, powinien zastosować inny olej, tak samo, jadąc w rejony podbiegunowe.

5W30 to zazwyczaj olej energooszczędny. W wyższych temperaturach ma mniejszą lepkość, dzięki czemu zmniejsza tarcie, co przekłada się na mniejsze opory silnika = mniejsze zużycie paliwa.
Z drugiej strony przy stosowaniu oleju 5W30 (czy innych z niską drugą cyfrą) przy wysokich temperaturach zewnętrznych i żyłowaniu silnika istnieje możliwość zerwania filmu olejowego, co może skutkować nawet całkowitym zatarciem silnika.

Moim skromnym zdaniem powinieneś zalać pełnosyntetyczny olej 5W40 - dobrym przedstawicielem jest tu Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 1307
http://liquimoly.pl/produ...-40-1307-detail
Można kupić go w cenie mniej więcej 190-200 zł/5 litrów, więc cena jest IMHO przystępna.
http://www.zmienolej.pl/o...-1307-5l-detail
Na Allegro i Ceneo można znaleźć go od 180 zł/5 litrów

booohal - 28-08-2015, 08:55

apg2312 napisał/a:
booohal napisał/a:
Przeczytaj raz jeszcze to co napisałem ze zrozumieniem ;)

Przeczytałem - i dlatego mówię, że popełniasz błąd w rozumowaniu polecając tą "pierwszą szkołę", czyli
booohal napisał/a:
tani, dobry ''syntetyk'', który tak na prawdę 100% syntetykiem nie jest

Bez urazy, ale pomimo zachwalania hydrokraków przez koncerny petrochemiczne i reklamowych sloganów, że są to oleje porównywalne z pełnymi syntetykami hydrokraki to ciut ulepszone, ale dalej tylko oleje mineralne.
Do silników w misiach nie warto go lać, szkoda silnika.


Ale wiesz w czym HC, GLT itp są gorsze? Co powoduje słabsza baza olejowa tych typów? Jeżeli tak to wytłumacz mi proszę następstwa w stosowaniu Helixa 5W40, płukanki i interwału co 10 000km. Nie mówię, że jestem wszechwiedzący i mogę się mylić, a nawet uznać Twoją rację ale nie bez konkretnych wyjaśnień. Konkrety. Opieram swoją opinię na podstawie ludzi, którzy tematy olejowe mają rozłożone na łopatki.

To, że Castrole itp. (ostatnio nawet Millers!!!) próbują nam wciskać, że baza HC itp. to prawie to samo i w ogóle jest cacy to absolutna racja. Jednak mi nie oto chodzi.

Cytat:
5W30 to zazwyczaj olej energooszczędny.

I wykastrowany jakościowo.

Cytat:
Moim skromnym zdaniem powinieneś zalać pełnosyntetyczny olej 5W40 - dobrym przedstawicielem jest tu Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 1307

Całkiem niezły. Wysoki TBN. Szkoda, że nie wiadomo nic o Noacku ale LM pod tym względem raczej jest w porządku.

MichciuGT - 28-08-2015, 17:16

ja jestem zdania że jeżeli auto ma pojeździć jeszcze nie więcej niż 5 lat, to niema sensu przepłacać na syntetyk (lepiej dołożyć do nowego samochodu), jeżeli miało by się coś wydarzyć z silnikiem, to prędzej czy później na syntetyku też się wydarzy...
--Galancik96-- - 28-08-2015, 18:14

booohal napisał/a:
bialyjayz napisał/a:
lepkość 75w90

Nieprawda. 75W85 być powinien. 75W90 jest dopuszczalny.
Polecam Ravenol 75W85. Ma aprobatę Mitsu.
Co do silnika to wczytajcie się trochę w specyfikację MSDS zanim wyda się opinię, że jakiś olej jest dobry.
Jaki dokładnie ten LM był? Co ile wymieniasz olej? Jaki kolor oleju masz na bagnecie aktualnie i po ilu kilometrach? Jaki budżet?


LM 5W30 tyle ma na kartce pod maska. Wymienaniny był przy 176tys km, ale nie jestem tego pewien dlatego szykuje sie do wymiany. Kolor na bagnecie jest czarny. Budżet to 200-300zl.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group