To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

plecho1 - 06-11-2015, 21:34

To może warto tę sondę odłączyć od sterownika gazowego bo tak na prawdę nie jest mu potrzebna do działania a to jedyna ingerencja w jej obwód i być może to właśnie to podłączenie pod sterownik LPG z jakiegoś powodu ma wpływ na uszkodzenie sondy. Podłączenie sondy pod sterownik LPG daje tylko możliwość podglądu jej pracy w programie od LPG.
wlodek93 - 07-11-2015, 20:45

podjade do jakiegos kumatego gazownika i niech to dokladnie sprawdzi
Sebbo - 13-11-2015, 12:51

Witajcie
Od kupna gala ea2a mam problem z szarpaniem na gazie, obroty na luzie za niskie, cała buda się trzęsie, spadek mocy, dławi się przy mocniejszym depnięciu na pedał. Najbardziej szarpie gdy lekko wciskam gaz, chociaż cały czas czuć takie delikatne pyrkanie jak nawet jadę równo.. Po przełączeniu na benzynę nie ma porównania, auto płynie równiutko. Dziś, gazownik u którego byłem nie podjął się próby diagnozy, bo nie ma programu do tego komputera, ale zwrócił mi uwagę że moje wtryskiwacze, czerwone valteki mają za wolny czas wtrysku i stąd problem.
Komputer i reduktor Tartarini. Możecie coś powiedzieć o czasach wtrysku w galu? Ewentualnie, jakie macie u siebie wtryskiwacze?
Do tej pory wymieniłem tylko przewody WN i świece
pozdrawiam

plecho1 - 13-11-2015, 13:25

W Galancie czas wtrysku benzynowego na wolnych obrotach jest około 2.0 - 2.2 ms. Dobrze jak czas wtrysku gazowego na wolnych obrotach jest około 1.0 - 2.0ms dłuższy niż czas wtrysku benzynowego. Jest to dość ważne dlatego, że jeśli te czasy będą sporo dłuższe, to może dojść do zapętlania i zbyt małej wydajności układu wtryskowego LPG przy maksymalnym obciążeniu. Lepiej więc jest zamontować bardziej wydajne wtryski które mogą pracować na krótkich czasach aby na wolnych obrotach wyrabiały i przy max obciążeniu także były odpowiednio wydajne. Ciekawe jakie wtryski są dostępne w Twoim sterowniku bo od tego zależy co można zamontować w zamian Twoich starych.
Sebbo - 13-11-2015, 13:51

plecho1 napisał/a:
Ciekawe jakie wtryski są dostępne w Twoim sterowniku bo od tego zależy co można zamontować w zamian Twoich starych.

Dokładnie, mogę to sprawdzić sam, czy gazownik musi podłączyć pod komputer? Wszystko wydaje mi się dosyć dziwne, bo ktoś to sprzedał mi to auto, założył tuż przed sprzedażą nową listwe, właśnie tego valteka co mam i nawet jej nie kalibrował :D może sam śmigał bezproblemowo na jakiejś lepszej, a badziew założył dla następcy. Z drugiej strony, jeden z członków forum napisał, że większość gali jeździ na takich właśnie wolnych wtryskach jak valdki i nie sprawiają problemu. Rozważam czy kupić listwę, np dragona jeżeli podpasuje, czy dać do gazownika żeby posprawdzał wszystko po kolei.. :?:

plecho1 - 13-11-2015, 14:16

Valteki można skalibrować aby były szybsze ale może wtedy brakować wydajności pod max obciążeniem. Jeśli nie jeździsz do odcinki to pewnie wystarczą tylko mają jeszcze jedną wadę, że często wymagają kalibracji skoku tłoczka co 10 tys km więc lepiej założyć coś bardziej powtarzalnego. Zamiast Dragonów lepiej załóż Barracudy, są dłużej na rynku i mają bardzo dobre opinie.

[ Dodano: 13-11-2015, 14:20 ]
Aby sprawdzić jakie masz wtryski do wyboru to należy podłączyć się pod LPG lub czasem wystarczy odpalić tylko program do kalibracji. Jeśli masz Hany lub Keyhiny to Barracudy będą pasowały jak najbardziej.

[ Dodano: 13-11-2015, 14:34 ]
Właśnie zainstalowałem program do Tartani i aby sprawdzić rodzaj wtrysków to trzeba się połączyć ze sterownikiem LPG.

asec69 - 16-11-2015, 10:29

plecho1 napisał/a:
Valteki można skalibrować aby były szybsze ale może wtedy brakować wydajności pod max obciążeniem


Valteki, nie ma większego szajsu w galu niż właśnie te wtryskiwacze! Kalibracja pomoże na kilkanaście km, i znów będą z nimi problemy, chyba, że będą podkradać benzynę :D

plecho1 - 16-11-2015, 11:22

Też nie jestem zwolennikiem tych zaworków elektromagnetycznych ale niedawno jeden Mitsumaniak zarzucił mi, że czepiam się Valteków a przecież Galanty poprawnie na nich jeżdżą dlatego starałem się przedstawić wszystkie możliwości, choć, jak napisałem dalej,
plecho1 napisał/a:
lepiej założyć coś bardziej powtarzalnego
.
Sebbo - 16-11-2015, 11:56

asec69 napisał/a:
Kalibracja pomoże na kilkanaście km, i znów będą z nimi problemy

Dokładnie, po kalibracji było miodzio i myślałem że problem z głowy, a to znowu.... zrobiłem 3-4 tyś km.
Niedługo będę u gazowika i zobaczymy co poradzi :p

Marcino - 16-11-2015, 14:37

Ja tam ponad 50kkm na valtekach i było ok.
plecho1 - 16-11-2015, 17:09

Teść też przejechał na Valtekach około 100 tys km Vectrą B bez najmniejszych problemów ale była to instalacja montowana kilka ładnych lat temu kiedy lepsze nie były raczej dostępne. U mojego ojca w Toyocie Carinie natomiast już po około 10 tys km silnik na wolnych obrotach zaczął szarpać jak podczas pracy na 3 cylindry i najlepiej, gazownik który zamontował tę instalację próbował kalibrować te Valteki na słuch nawet nie zaglądając do programu od sterownika LPG co i tak nie było by właściwe. Ale po co montować takie Valdemary za około 100zł do 4 cylindrów jak już za około 150zł można mieć wtryski sporo lepsze.
Ewcia80 - 17-11-2015, 21:34

Witam.Proszę o wytłumaczenie mi lub wyjaśnienie czy wszystko u mnie jest ok z instalacja lpg,a problem z check engine jest innej natury niż instalacja lpg.Otóż dzisiaj byłam na analizie spalin.Oto wyniki:Dla PB na biegu jalowym AFR14,53 Lambda 1.01.Dla PB obroty 2000-3000/min AFR 14,56 Lambda 1.00.
Dla LPG na biegu jałowym AFR 15,63 Lambda 1,01.Dla LPG obroty 2000-3000/min AFR 15,63 Lambda 1,01.
Z tego co wyczytałam na necie AFR dla LPG powinien być 15,5:1,a lambda powinna być w okolicach 0,97-1,03.
Czy moje AFR wynoszące 15,63 można uznać za prawidłowe?Czy odchylenie 0,13 od wartości optymalnej mozna traktowac jako ubogą mieszanke,ktora mogła spowodować zapalenie sie check engine?Dodam,że spalanie,dynamika oraz wolne obroty mam idealne.

Owczar - 17-11-2015, 21:43

AFR jest ok. Ale korekty mogą być poza zakresem. Musisz znać kod błędu.
Marcino - 05-01-2016, 10:06

Niestety moje Magic Jesty na mrozie szarpią na zimnym. Czas przymierzyć się do wymiany bo czyśczenie ich lub zestawy naprawcze to tylko 1/2 środek, zreszta dostałem je używane za 4pak browara:)
Zastanawiam się co kupić...

Owczar - 05-01-2016, 11:15

Może barracudy?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group