To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Geometria zawieszenia

kokoksik - 10-07-2013, 21:56

Witam kolegów
Mam problem ze ściąganiem samochodu w prawo i cięzko odbijającą kierownnićą przy skręcie.
W samochodzie zostały wymienione wszystkie wahacze z przodu i wahacze z tyłu, końcówki drążków.
Na ustawianiu zbieżności wszystko ładnie wyszło.
Z przodu zbieżnosć ustawiona na 0*00' kąty OK, Z tyłu kąty i zbieżność ok


PS:
opony z przodu mam lekko podcięte od wewnątrz

apachap7 - 14-07-2013, 08:48

kokoksik napisał/a:
Witam kolegów
Mam problem ze ściąganiem samochodu w prawo i cięzko odbijającą kierownnićą przy skręcie.
W samochodzie zostały wymienione wszystkie wahacze z przodu i wahacze z tyłu, końcówki drążków.
Na ustawianiu zbieżności wszystko ładnie wyszło.
Z przodu zbieżnosć ustawiona na 0*00' kąty OK, Z tyłu kąty i zbieżność ok


PS:
opony z przodu mam lekko podcięte od wewnątrz


Przyczyny moga byc dwie lub wiecej ale ja mysle o dwoch, albo wspomaganie masz juz na wykonczeniu albo dawno temu zmieniales amory, w amorach powinno byc lozysko w galu jest slizgowe nie kulowe wiec jesli dawno temu albo wcale nie zmieniales amorkow to moze zacznij od tego ze jes sciagnies i nasmarujes na kolumnie u gory, a jesli to nie pomoze to zacznij myslec o wspomaganiu , wymien olej na poczatek moze cos poradzisz a potem pompe wspomagania.

Zolar - 14-07-2013, 09:05

Mam takie głupie pytanie :-k Czy tylne koła muszą stać równo pod kątem 90st do podłoża?

Pytam bo po zmianie na letnie 16-tki odnoszę wrażenie, że tylne koła są delikatnie pochylone do wewnątrz. Sprawdzałem geometrię pół roku temu, jeszcze na zimówkach i było idealnie. Nie wiem czy jest sens wydawać teraz pieniądze i sprawdzać jeszcze raz. Czy może to spowodować, że będzie mi ciąć opony od wewnątrz?

Hugo - 14-07-2013, 10:34

Zolar napisał/a:
tylne koła są delikatnie pochylone do wewnątrz.
Tak powinno być.
Zolar napisał/a:
Czy może to spowodować, że będzie mi ciąć opony od wewnątrz?
Jak będą pochylone poza normę to tak.
Owczar - 14-07-2013, 12:21

Hugo napisał/a:
Tak powinno być.


Tak, ale to bardzo mały kąt, w zasadzie niewidoczny gołym okiem. Jeśli widać wyraźny negatyw to warto sprawdzić. Opony będzie ciął na pewno. Jeśli jeszcze nie ruszałeś tulei z tyłu to może być już ten moment.

kokoksik - 14-07-2013, 12:27

apachap7 napisał/a:
albo dawno temu zmieniales amory, w amorach powinno byc lozysko w galu jest slizgowe nie kulowe wiec jesli dawno temu albo wcale nie zmieniales amorkow to moze zacznij od tego ze jes sciagnies i nasmarujes na kolumnie u gory

Amory nowe 1,5 roczne
Spróbuje zmienić na zimowe opony - może przyczyną są podcięte opony

sampler - 14-07-2013, 19:50

kokoksik napisał/a:

Z przodu zbieżnosć ustawiona na 0*00' kąty OK, Z tyłu kąty i zbieżność ok


jak masz na 0 zbieznosc to auto nie bedzie dobrze odbijalo kierownica. Ten co Ci to ustawial o tym nie wie?

kokoksik - 15-07-2013, 20:52

sampler napisał/a:
Ten co Ci to ustawial o tym nie wie?


Młody siusiak

daboss - 21-07-2013, 10:12

Podłączę się do tematu, żeby nie zakładać nowego: czy końcówki drążka i łączniki stabilizatora firm OYODO lub YAMATO to dobry wybór? Czy raczej celować w jakieś inne marki?
Picakus - 21-07-2013, 22:21

daboss napisał/a:
Podłączę się do tematu, żeby nie zakładać nowego: czy końcówki drążka i łączniki stabilizatora firm OYODO lub YAMATO to dobry wybór? Czy raczej celować w jakieś inne marki?

Ja w galu stosowałem kilka i OYODO najlepiej wypadały.

Krzysek - 21-07-2013, 22:30

Miałem Oyodo łączniki stabilizatora i długo nie jeździły teraz mam ctr i jak na razie od ponad roku cisza :) Co do drążka to ja polecam 555 lub ctr oby nie JC ;) .
robertdg - 22-07-2013, 08:28

apachap7 napisał/a:
w amorach powinno byc lozysko w galu jest slizgowe nie kulowe
W galancie ze względu na wielowahacz nie ma takiego rozwiązania, za to może być przytarty któryś sworzeń na wahaczu i tez kierownica może cięzko odbijać, będzie ściagać auto, etc., ewentualnie skrzywiony wahacz, ale to by wyszło na kątach WSZ
Hugo - 22-07-2013, 20:41

CTR, testowałem prawie wszystkie marki części zawieszenia w SE i CTR jest wyjątkowo pancerne. To najlepszej jakości japońskie części, w dodatku przystępne cenowo.
Krzyzak - 23-07-2013, 07:37

myślałem, że CTR to korea
Hugo - 23-07-2013, 16:44

Ostatnio sprzedawca w sklepie mówił mi, że to prawdziwe, w 100% japońskie części.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group