[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Geometria zawieszenia
kokoksik - 10-07-2013, 21:56
Witam kolegów
Mam problem ze ściąganiem samochodu w prawo i cięzko odbijającą kierownnićą przy skręcie.
W samochodzie zostały wymienione wszystkie wahacze z przodu i wahacze z tyłu, końcówki drążków.
Na ustawianiu zbieżności wszystko ładnie wyszło.
Z przodu zbieżnosć ustawiona na 0*00' kąty OK, Z tyłu kąty i zbieżność ok
PS:
opony z przodu mam lekko podcięte od wewnątrz
apachap7 - 14-07-2013, 08:48
kokoksik napisał/a: | Witam kolegów
Mam problem ze ściąganiem samochodu w prawo i cięzko odbijającą kierownnićą przy skręcie.
W samochodzie zostały wymienione wszystkie wahacze z przodu i wahacze z tyłu, końcówki drążków.
Na ustawianiu zbieżności wszystko ładnie wyszło.
Z przodu zbieżnosć ustawiona na 0*00' kąty OK, Z tyłu kąty i zbieżność ok
PS:
opony z przodu mam lekko podcięte od wewnątrz |
Przyczyny moga byc dwie lub wiecej ale ja mysle o dwoch, albo wspomaganie masz juz na wykonczeniu albo dawno temu zmieniales amory, w amorach powinno byc lozysko w galu jest slizgowe nie kulowe wiec jesli dawno temu albo wcale nie zmieniales amorkow to moze zacznij od tego ze jes sciagnies i nasmarujes na kolumnie u gory, a jesli to nie pomoze to zacznij myslec o wspomaganiu , wymien olej na poczatek moze cos poradzisz a potem pompe wspomagania.
Zolar - 14-07-2013, 09:05
Mam takie głupie pytanie Czy tylne koła muszą stać równo pod kątem 90st do podłoża?
Pytam bo po zmianie na letnie 16-tki odnoszę wrażenie, że tylne koła są delikatnie pochylone do wewnątrz. Sprawdzałem geometrię pół roku temu, jeszcze na zimówkach i było idealnie. Nie wiem czy jest sens wydawać teraz pieniądze i sprawdzać jeszcze raz. Czy może to spowodować, że będzie mi ciąć opony od wewnątrz?
Hugo - 14-07-2013, 10:34
Zolar napisał/a: | tylne koła są delikatnie pochylone do wewnątrz. | Tak powinno być. Zolar napisał/a: | Czy może to spowodować, że będzie mi ciąć opony od wewnątrz? | Jak będą pochylone poza normę to tak.
Owczar - 14-07-2013, 12:21
Hugo napisał/a: | Tak powinno być. |
Tak, ale to bardzo mały kąt, w zasadzie niewidoczny gołym okiem. Jeśli widać wyraźny negatyw to warto sprawdzić. Opony będzie ciął na pewno. Jeśli jeszcze nie ruszałeś tulei z tyłu to może być już ten moment.
kokoksik - 14-07-2013, 12:27
apachap7 napisał/a: | albo dawno temu zmieniales amory, w amorach powinno byc lozysko w galu jest slizgowe nie kulowe wiec jesli dawno temu albo wcale nie zmieniales amorkow to moze zacznij od tego ze jes sciagnies i nasmarujes na kolumnie u gory |
Amory nowe 1,5 roczne
Spróbuje zmienić na zimowe opony - może przyczyną są podcięte opony
sampler - 14-07-2013, 19:50
kokoksik napisał/a: |
Z przodu zbieżnosć ustawiona na 0*00' kąty OK, Z tyłu kąty i zbieżność ok
|
jak masz na 0 zbieznosc to auto nie bedzie dobrze odbijalo kierownica. Ten co Ci to ustawial o tym nie wie?
kokoksik - 15-07-2013, 20:52
sampler napisał/a: | Ten co Ci to ustawial o tym nie wie? |
Młody siusiak
daboss - 21-07-2013, 10:12
Podłączę się do tematu, żeby nie zakładać nowego: czy końcówki drążka i łączniki stabilizatora firm OYODO lub YAMATO to dobry wybór? Czy raczej celować w jakieś inne marki?
Picakus - 21-07-2013, 22:21
daboss napisał/a: | Podłączę się do tematu, żeby nie zakładać nowego: czy końcówki drążka i łączniki stabilizatora firm OYODO lub YAMATO to dobry wybór? Czy raczej celować w jakieś inne marki? |
Ja w galu stosowałem kilka i OYODO najlepiej wypadały.
Krzysek - 21-07-2013, 22:30
Miałem Oyodo łączniki stabilizatora i długo nie jeździły teraz mam ctr i jak na razie od ponad roku cisza Co do drążka to ja polecam 555 lub ctr oby nie JC .
robertdg - 22-07-2013, 08:28
apachap7 napisał/a: | w amorach powinno byc lozysko w galu jest slizgowe nie kulowe | W galancie ze względu na wielowahacz nie ma takiego rozwiązania, za to może być przytarty któryś sworzeń na wahaczu i tez kierownica może cięzko odbijać, będzie ściagać auto, etc., ewentualnie skrzywiony wahacz, ale to by wyszło na kątach WSZ
Hugo - 22-07-2013, 20:41
CTR, testowałem prawie wszystkie marki części zawieszenia w SE i CTR jest wyjątkowo pancerne. To najlepszej jakości japońskie części, w dodatku przystępne cenowo.
Krzyzak - 23-07-2013, 07:37
myślałem, że CTR to korea
Hugo - 23-07-2013, 16:44
Ostatnio sprzedawca w sklepie mówił mi, że to prawdziwe, w 100% japońskie części.
|
|
|