[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] sonda lambda w Galancie EAxx
Marcino - 21-03-2012, 21:17
komarsnk napisał/a: | Marcino napisał/a: | Owczar napisał/a: | Sondy za katalizatorem nie wpina się do LPG. |
No to co ja powinienem mieć podpiete w moim? |
Sondę przed katem |
Nie mam chyba takiej w moim 97.... aż ide sprawdzić do garazu..:)
[ Dodano: 21-03-2012, 21:49 ]
Są dwie, dzięki
Ta porzed wchodzi w tunel, tylna za katem wchodzi w podłogę. A gdzie tego szukać pod maska?
fj_mike - 21-03-2012, 22:42
Marcino napisał/a: | A gdzie tego szukać pod maska? |
Pod maską nic nie masz
Wtyczki od sond są w kabinie.
JayChyl napisał/a: | Czy ta z tyłu tj. od strony ściany grodziowej też ma byc taka sama tj dox-0113? |
Przednia górna
MR507749
prawidłowa oporność grzałki przy 20st C 4,5-8 ohm
Tylna górna
MR507750
prawidłowa oporność grzałki przy 20st C 4,5-8 ohm
Przednia dolna
MR507751
prawidłowa oporność grzałki przy 20st C 11-18 ohm
Tylna dolna
MR507752
prawidłowa oporność grzałki przy 20st C 11-18 ohm
Polecam ściągnąć manuala z działu Download (wraz z suplementem 2001r).
JayChyl - 21-03-2012, 23:39
fj_mike napisał/a: | Marcino napisał/a: | A gdzie tego szukać pod maska? |
Pod maską nic nie masz
Wtyczki od sond są w kabinie.
JayChyl napisał/a: | Czy ta z tyłu tj. od strony ściany grodziowej też ma byc taka sama tj dox-0113? |
Przednia górna
MR507749
prawidłowa oporność grzałki przy 20st C 4,5-8 ohm
Tylna górna
MR507750
prawidłowa oporność grzałki przy 20st C 4,5-8 ohm
Przednia dolna
MR507751
prawidłowa oporność grzałki przy 20st C 11-18 ohm
Tylna dolna
MR507752
prawidłowa oporność grzałki przy 20st C 11-18 ohm
Polecam ściągnąć manuala z działu Download (wraz z suplementem 2001r). |
Tak to wiem, "suplementa" już czytałem. Wiem jakie mają być napięcia i rezystancje grzałek i jak to sprawdzić.
Nie wiedziałem jednak, które z sond nie oryginalnych, ale DENSO UNiWERSALNYCH pasują na górę.
Wyczytałem już w tym temacie post "mario mario". Na górze tj przed katalizatorem z przodu i z tyłu ma być DOX-0113, a te za katalizatorem tj na dole z przodu i z tyłu to DOX-0109.
To są uniwersalne, gdzie trzeba łączyć przewody i ciąć wtyczkę. Mam jedną taką z przodu od strony chlodnicy i do tej pory działa bez zarzutu. Teraz chyba padła grzalka w tej drugiej sondzie z tyłu od góry, bo objawy są te same jak przy tej pierwszej, którą już wymieniłem. Check zapalił się po tym samym czasie od uruchomienia jak silnik ostygł totalnie.
W piątek będę miał sondę dox-0113 od DENSO. Zastanawiam się czy wymiana jest tak samo prosta jak przy tej z przodu. Wtyczka też powinna być gdzieś blisko sondy tak jak w tej z przodu od strony chlodnicy. Czy tam potrzebny podnośnik? czy bez problemu da się wymienić "od góry"?
fj_mike - 21-03-2012, 23:48
Podałem numery OEM aby łatwiej znaleźć poszukiwaną sondę.
Pomimo tego, że numery są różne dla wszystkich to górne są takie same. Odpowiednio dolne są identyczne. Inne nr OEM są przywołane prawdopodobnie z powodu różnej długości kabli.
JayChyl napisał/a: | Tak to wiem, "suplementa" już czytałem. Wiem jakie mają być napięcia i rezystancje grzałek i jak to sprawdzić. |
To dlaczego pytasz czy są takie same
JayChyl - 22-03-2012, 00:20
fj_mike napisał/a: | Podałem numery OEM aby łatwiej znaleźć poszukiwaną sondę.
Pomimo tego, że numery są różne dla wszystkich to górne są takie same. Odpowiednio dolne są identyczne. Inne nr OEM są przywołane prawdopodobnie z powodu różnej długości kabli.
JayChyl napisał/a: | Tak to wiem, "suplementa" już czytałem. Wiem jakie mają być napięcia i rezystancje grzałek i jak to sprawdzić. |
To dlaczego pytasz czy są takie same |
Bo myślałem, że może mają inne szerokości gwintu albo są dłuższe/krótsze. Stąd wątpliwości. Ważne, że już je rozwiałem, teraz czekać do piątku i ponowna zabawa z wymianą
Inne długości przewodów... z uniwersalnymi to chyba nie ma problemu, bo sobie można samemu dostosować długość, a przewód uniwersalnej jest dość długi. W tej pierwszej niemal idealnie wymierzyłem długość od sondy do wtyczki, aby była niemal taka sama jak w oryginale. Tutaj zrobię podobnie.
[ Dodano: 22-03-2012, 01:12 ]
Masakra. Już około 40 minut szukam po forum tego posta, gdzie swinks_uk tłumaczył jak nauczyć skrzynię szybkiego powrotu do normalnej zmiany biegów po resecie ECU. Póki co to znalazłem tylko jak nauczyć silnik wolnych obrotów po resecie ECU (wypięcie klemy aku aby usunać CE). Może ktoś podać linka?
Owczar - 22-03-2012, 01:32
fj_mike napisał/a: | Wtyczki od sond są w kabinie. |
Więc albo dobierzesz się w kabinie, albo oskubiesz izolację bliżej sondy i dolutujesz przewody od staga. Do lutowania polecam kwas, bo przewody nie są miedziane.
JayChyl, skrzynia się uczy podczas normalnej jazdy.
JayChyl - 23-03-2012, 00:47
Owczar napisał/a: | fj_mike napisał/a: | Wtyczki od sond są w kabinie. |
Więc albo dobierzesz się w kabinie, albo oskubiesz izolację bliżej sondy i dolutujesz przewody od staga. Do lutowania polecam kwas, bo przewody nie są miedziane.
JayChyl, skrzynia się uczy podczas normalnej jazdy. |
Tak ale jak dobrze pamiętam przy normalnej jeździe skrzynia uczy się dłużej. Sięgając gdzieś głębiej w głąb mego mózgu przypomina mi się, że była tam mowa o tym, iż przez pierwsze 100km warto dość dynamicznie jeździć (przyśpieszanie, hamowanie). W ten sposób skrzynia nauczy się szybciej stylu jazdy.
To pisał swinks_uk.
Owczar - 23-03-2012, 00:59
JayChyl napisał/a: | W ten sposób skrzynia nauczy się szybciej stylu jazdy. |
Nie nauczy się szybciej stylu jazdy, tylko szybszego stylu jazdy. Nie ma żadnej procedury nauki skrzyni biegów. Ja nawet nie widzę różnicy po przejechaniu 1000km w stosunku do tego po resecie. Skrzynia ma zaprogramowany pewien algorytm uzależniony od prędkości obrotowej, obciążenia itd... Może się dostosować też do stylu jazdy, czyli np zmieniać później biegi. Więc aby się nauczyła poprawnie, to trzeba jeździć normalnym stylem jazdy. Więcej w tematach o skrzyni.
Krzyzak - 23-03-2012, 08:50
Owczar napisał/a: | Nie ma żadnej procedury nauki skrzyni biegów. | dokładnie - ona uczy się cały czas
fredfm - 17-04-2012, 08:39
Koledzy wywaliło mi błąd sondy lambda... tej pierwszej. Pół roku temu kupiłem uniwersalną ngk z allegro, jednak jej praca (oscylacja) dawała wiele do życzenia. Zdecydowałem się teraz że kupię DENSO, i tu jest pytanie... czy warto inwestować 350zł w sondę DOX-0313 czy można kupić zamiennik również DENSO DOX-0113 za ok 180zł?? Wydaje mi się że różnią się tylko tym że pierwsza ma założoną wtyczką, a może się mylę... Dziś muszę zamówić i ciągle się waham..
Szymek18 - 17-06-2012, 19:34
Witam
Mogę zastosować sondę uniwersalną 0-1v 18w (4ohm - mierzone miernikiem na dwoch białych przewodach) ???
fj_mike - 17-06-2012, 21:35
Szymek18 napisał/a: | 4ohm - mierzone miernikiem na dwoch białych przewodach |
Powinno się zawierać w przedziale 11-18 ohm przy temperaturze 20°C.
Szymek18 - 17-06-2012, 21:53
Wiem, że tak powinno być między 11-18ohm, tak wyczytałem z manuala. Szkoda, że znalazłem to dopiero po kupnie, sprzedawca powiedział, że to jest zamiennik wiec kupiłem ale niedawno poczytałem o tym i zmierzyłem rezystancje (w temp pok) która wyniosła 4ohm.
Co się stanie jak założę taką sondę, będzie krócej grzana czy dłużej?
fj_mike - 17-06-2012, 22:11
Co dokładnie kupiłeś?
Owczar - 18-06-2012, 01:54
Szymek18 napisał/a: | Co się stanie jak założę taką sondę, będzie krócej grzana czy dłużej? |
Będzie grzana tyle samo, ale ECU może wywalić i pewnie wywali błąd grzałki. Nie wiem tylko czy będzie próbował ją grzać, czy sobie odpuści. Gdyby było odwrotnie, czyli kupiłbyś o wyższej rezystancji to odpowiedni rezystor równolegle by załatwił sprawę, ale w tym wypadku będzie gorzej.
Jeśli możesz ją zwrócić to ja bym tak zrobił. Jeśli nie to będziesz musiał rzeźbić żeby oszukać ECU. Nie możesz dać opornika równolegle bo na sondzie musi być 12V. Trzeba by rozrysować jakiś układzik z przekaźnikiem i rezystorem/ami.
|
|
|