To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Kopułka i palec rozdzielacza w EA

polaff - 17-02-2016, 08:10

czyli najbezpieczniej rozkręcić zerknąć na stan i jak potrzeba wymienić?
Jaki ten zestaw ma wpływ na spalanie?

robertdg - 17-02-2016, 08:19

Dokładnie, rozkręcić, sprawdzić opalenie/okamienienie styków, czy kopułka nei nośi sladów pęknięć/rys, czy w kopułce grafit umieszczony w centralnej częsci nie jest spieczony i porusza się płynnie (wychodzi i wychodzi) po naciśnięciu.
Wpływ na spalanie jest, ale nie są to jakieś kolosalne wartości, większy związek z jakościowym dopalaniem mieszanki (możliwe do zauważenia w testach diagnostycznych emisji - wysokie HC może świadczyć o niesprawnościach w układzie zaplonowym)

polaff - 17-02-2016, 08:21

szukam problemu, bo jak czytam wartości spalania podawane przez innych użytkowników to mnie krew zalewa. Zejście poniżej 10 litrów u mnie jest raczej nie możliwe. Może to ja problemem jestem, choć poprzedni gal palił tyle LPG co ten benzyny...
Hugo - 17-02-2016, 08:27

W moim po 150 000 km grafit w oryginalnej kopułce nie istniał, a końcówka palca, która oddaje iskrę na styki kopułki była w 50% upalona. Silnik pracował bez najmniejszego zarzutu. Wymieniłem kopułkę i palec na nowe oryginały i silnik pracuje tak samo :shock:
polaff - 17-02-2016, 08:29

Hugo, dokładnie to samo przerabiałem w kombi dlatego pytam czy jest sens grzebać jak chodzi (może pozornie) prawidłowo. Jedyne co mi nie pasuje to spalanie no i może trochę moc. Wymiana świec nic nie wniosła do tematu więc może po prostu mam jakiś trafiony silnik... i pora go wymienić na inny 15 letni :)
Hugo - 17-02-2016, 08:31

Wymień, bo tak jak napisał robertdg, słaby styk mocno obciąża aparat zapłonowy.
Owczar - 17-02-2016, 09:03

U mnie nie dała najmniejszego znaku, nawet na LPG. A nagle stanął na środku drogi.
piotrkor1 - 17-02-2016, 10:38

Hugo napisał/a:
Wymieniłem kopułkę i palec na nowe oryginały

Ile kosztowały?

Hugo - 17-02-2016, 10:58

piotrkor1, nie pamiętam dokladnie, kopułka ok. 250 zł, palec ok. 100 zł.
polaff - 17-02-2016, 11:48

Ktoś pisał o ori u japaneze 100 za palec i 100za.kopulke
Krzyzak - 17-02-2016, 12:10

u japaneze oryginalna kopułka kosztuje ok. 240 zł
palec 90 zł
za 150 zł można mieć kop. blue print, gdzie może się trafić wszystko

polaff - 17-02-2016, 12:13

Czyli BP się średnio kalkuluje
komarsnk - 17-02-2016, 22:53

Ja myślę, że tu nie ma co się doktoryzować. Kopułka i palec nie są jakimiś skomplikowanymi urządzeniami. Ja bezproblemowo jeżdżę na tej tańszej kopułce BP i palcu FACET za 19zł :| Nie ma żadnych problemów, nawet na LPG :)
Żarów - 06-03-2016, 11:26

Drodzy Koledzy., Czy uszczelka pod aparat zapłonowy jest dostępna nowa,osobno? czy trzeba cos dopasować..;)
Hugo - 06-03-2016, 11:30

Żarów, jest dostępna nowa osobno.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group