To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Problem ze skrzynią automatyczną

crystal280184 - 29-06-2014, 17:10

Witam

Kilka miesięcy temu wymieniałem olej w skrzyni (castrol transmax Z) metodą dynamiczną i w sumie jest jeszcze gorzej niż przed wymianą. Przed wymianą najczęściej po rozgrzaniu czasem szarpnął (najczęściej na 2 biegu przy zbijaniu biegu), a w tej chwili już na zimnym często "kopie" przy zmianach biegu, szarpie (najgorzej jest na ciepłym). Oznacza to że mam się szykować na regeneracje konwertera? Jeśli tak to znacie jakąś firmę w lubuskim która tym się zajmuje (jestem z Żar)? Mogę również zdemontować skrzynie (mam znajomego mechanika) i wysłać gdzieś.

pozdrawiam

jAZZMAN - 01-07-2014, 17:38

Zacznij od sprawdzeniu stanu na rozgrzanej skrzyni. Niedomiar lub nadmiar oleju może powodować takie skutki.
Zolar - 12-07-2014, 17:10

Właśnie padł mi prawdopodobnie konwerter :/ Silnik pracuje, ale nie ma przeniesienia napędu. Skrzynia dziwnie buczy :) Przebieg 145 tys., zalany Transmax Z przy przebiegu 80 tys. ale i tak szlag ją trafił. Czy zna ktoś dobrego speca od automatów w okolicy Warszawy?
krzysztofpak75 - 12-07-2014, 18:31

Witam !!
A ja mam problem tego typu ,że jak wrzucam np. D lub R to "kopie" normalnie przy jeździe nic się nie dzieje , biegi zmienia płynnie , tylko to kopanie przy zmianie położenia lewarka . Ma ktoś jakieś pomysły co mógłbym sprawdzić ??
Dodam ,że wtyczki przy skrzyni przejżałem , i stan oleju ok .

Pozdrawiam.

herkules - 15-07-2014, 20:01

Zolar. Jeżeli to konwerter, to ja kupiłem konwertrer od 2.4 GDI (z dłuższym wieloklinem). Chłopaki z Mitsumaniaki Service (ul Oliwska) mają patent z tulejką do ww konwertera i po problemie na zawsze.
Pozdrawiam

slowix - 17-07-2014, 23:01

WITAM MOŻE KTOŚ MI POLECIĆ DOBREGO MECHANIKA OD AUTOMATÓW NA TERENIE WROCLAWIA PONIEWAŻ MAM CAŁKIEM ZABLOKOWANĄ SKRZYNIE JESLI KTOŚ MOŻE POMÓC TO BARDZO DZIĘKUJE
pompec - 20-07-2014, 14:17

slowix, Sugeruję zadać pytanie w dziale dolnośląskim, np. w tym temacie:

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=5397

Po drugie sugeruję nie "krzyczeć" na forum ;)

krzysztofpak75 - 20-07-2014, 16:40

A ma może ktoś pomysł na rozwiązanie mojego problemu ?? Tzn kopania przy wrzucaniu biegu ??
demoniszcze - 20-07-2014, 21:16

krzysztofpak75 napisał/a:
A ma może ktoś pomysł na rozwiązanie mojego problemu ?? Tzn kopania przy wrzucaniu biegu ??


To zależy jak mocno kopie, zmiana biegów wajchą stojąc jest wyczuwalna, i to chyba normalne wg mnie... jak np stoję z górki i chcę zmienić z D na R (wtedy kiedy skrzynia ma ciężko) też czuje coś a la lekkie kopnięcie ale wydaje mi się że to norma... Co innego jak stoisz sobie na prostym i skrzynia jakoś mega wali przy zmianie biegów...

dmi - 21-07-2014, 00:03

tak, zgadza się, jeśli skrzynia ma obciążenie to czuć zmianę( pod kątem potrzeba więcej niutonometrow(nm), na prostej powierzchni jest to tylko minimalnie wyczuwalne, możliwe, że stan oleju w skrzyni może mieć na to wpływ.
krzysztofpak75 - 21-07-2014, 17:09

Ale w tym rzecz ,że stan oleju jest wporządku sprawdzałem kilka razy .
A może poduszka pod skrzynią ??
Ale z koleji zdarza się że jest to niewyczuwalne.

Pozdrawiam

Fragu - 21-07-2014, 19:07

krzysztofpak75, tak jak koledzy piszą..czasami auto nie stoi idealnie prosto, czasmi po wrzuceniu na P minimalnie sie przetoczy(koleina, krzywa kostka). U mnie teżzdaza sie ze przelaczenie jest bardziej "agresywne".
wartychy - 29-07-2014, 12:30

Witam
ktoś kogoś zna kto potrafi odczytać błędy ze skrzyni tip tronic gal 99 rok.
Przeszła mi w coś w rodzaju trybu awaryjnego i nie pokazuje biegów jakie są.
Chodzi o to że większość komputerów nie zczytuje takie zabytku :) .
Tylko Śląsk oczywiście odpłatnie :)
Dzięki Pozdrawiam

Bartek - 29-07-2014, 13:05

wartychy, znasz go dobrze.... sam możesz odczytać banalnie prosto - potrzebujesz metalowego spinacza biurowego. Rozginasz go, wkładasz między 1 a 4 pin złącza diagnostycznego przy prawym kolanie kierowci i lampka N na desce rozdzielczej wymruga błędy. Długie impulsy to dziesiątki, krótkie jedności kodu błędu
wartychy - 29-07-2014, 14:11

Kurde Dzieki Bartek
Próbowaliśmy tak miga tylko ABS i Check Engine szybko awaria skrzyni polega na tym min. że nie świeca mi diody pokazujące bieg i położenie lewarka.. na zapłonie migają abs i check engine jak głupie. Abs działa na 100 % wiec nie wiem co zrobic moze na jakis bieg trzeba dać z zapłonem żeby pokazało to ??

[ Dodano: 01-08-2014, 16:12 ]
Naprawione Moto-Katowice po próbie odczytu kompem brak połączenia jakiś bezpiecznik wymieniony i hula :) Życze wszystkim tylko takich awarii Pozdrawiam :) Dzieki za chęci pomocy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group