To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Jak odczytać kody błędów

draco09 - 16-03-2018, 22:51

Panowie jest jakiś interfejs diagnostyczny na bluetooth lub WiFi, który można połączyć z telefonem na androidzie do odczytania i kasowania błędów oraz odczytania parametrów silnika w Galancie 2,5 V6 Avance z 1999 roku? Na allegro niby każdy z takich interfejsów ma w opisie Galanta, ale jak pożyczyłem od kumpla żeby sprawdzić czy działa i podłączyłem do auta, jedyne co się pojawiło to... rosnące kilometry na liczniku :roll:
Bizi78 - 16-03-2018, 23:03

W tym roczniku po bluetooth czy wi-fi marne szanse :wink: .
Do parametrów kabel vag-kkl usb + evoscan + laptop.
Błędy przez zworkę, bo nie wiem czy evoscan odczyta.

vSiMoN - 21-03-2018, 17:50

Mam taki problem od początku 1,5 roku. Świeci CE no i na zimnym silniku odpla na strzał pieknie ładnie, jak się rozgrzeje i go zzgasze i od razu odpale tak do 5min odpali na strzał ale już powyżej 5 minut do 3-4h jak chcę odpalić to kręci i kręci tak z 5s i odpala. Błędy jakie wyszły u elektryka to:
P0170- korekta dawki paliwa
P0505 system regulacji biegu jałowego
Ogólnie mam 02r 2,5 V6 w LPG, sonda za katem czasem miała małe wartości, Z tego co mówił elektryk moga to być zapchane wtryski, kupiłem uszlachetniacz dziś i zatnakowałem i dolałem go do baku. Jak to nie pomoże to może być sonda do wymiany albo wtryski, a z drugim błędem nie mam problemó,w z obrotami chodzi cicho i równo jedynie na zimnym zwiększone ma obroty ale to normalne , póź
niej spada do 900 lub 1000 RPM. Co zrobić pierw jeżeli uszlachetniacz nic nie da ?

plecho1 - 21-03-2018, 20:30

Możesz też mieć jakąś nieszczelność w podciśnieniu np. po między reduktorem a kolektorem przez co sonda może widzieć ubogą mieszankę i może to mieć też wpływ na problemy z odpalaniem. Dla sprawdzenia, jak rozgrzany silnik pracuje na biegu jałowym, warto by było podejrzeć korektę krótkoterminową i wartość podciśnienia w programie od LPG. Właściwa wartość podciśnienia powinna wahać się w granicach 0,28 - 0,35 bara, jak będzie więcej to na bank nieszczelność. Przy nieszczelności korekta krótkoterminowa będzie wynosiła kilkanaście a nawet kilkadziesiąt % na plus.
vrangsinn - 14-04-2018, 23:17

mam pytanko...wywalił mi ponownie kod p0403....egr sprawny wyczyszczony przepustnica również...z silnikiem nic sie nie dzieje, 0 objawów..miałem wczoraj przegląd...standardowo spaliny....i...tu zdziwko na jałowym biegu auto wg pomiaru jest czyste jak łza..czyt..nie spala paliwa^^ dopiero po wkreceniu na wysokie obroty jest odczyt...diagnosta sugeruje ze cos nie tak z sondą lambda?? bo to nie jest naturalne....możliwe to?? jeśli tak to przy tym błędzie która to sonda??
robertdg - 15-04-2018, 09:37

Scieżki diagnostyczne P0403 nie prowadza do zadnej sondy.
vrangsinn - 15-04-2018, 11:24

robertdg napisał/a:
Scieżki diagnostyczne P0403 nie prowadza do zadnej sondy.


tak sie domyślałem ale pewny nie byłem, dzięki Robertdg...będę szukał dalej....

Krzyzak - 15-04-2018, 12:31

A jak sprawdzisz Evoscanem? - bo może to coś z kablami. Miałem w swoim po 2 lifcie że jak odpaliłem 3x silnik na krótko (np. 2-3 minuty), 3x po sobie bez dłuższej trasy) to też mi wywalało błąd EGR (w Evoscan). Poprawiłem wtyczkę i przeszło.
rafał_89 - 05-06-2018, 16:40

http://allegro.pl/elm327-...6595356000.html

Rozumiem, że podłączę się tam pod kierownicą i na telefonie zczytam błędy?

plecho1 - 05-06-2018, 17:42

Jak auto w benzynie i nie starsze niż 2001 a jak diesel i nie starsze niż 2004 to zadziała.
draco09 - 29-10-2018, 21:11

Panowie pomocy :mrgreen: Kontrolka ABS miga w następujący sposób: 3 razy wolno po czym jest chwila przerwy i trzy razy szybko, taka sekwencja jest zapętlona. W tym samym czasie ciągle szybko miga CE.
1. Czy to oznacza błąd o numerze 33?
2. Czy po wyświetleniu wszystkich błędów następuje ponownie ich wyświetlenie czy w jakiś sposób komunikuje dojście do końca wyświetlania błędów?

Dodam tylko, że sprawdzam ponieważ ciągle świeci się ABS, system nie działa. Jakiś czas temu byłem u mechanika, który skasował błąd i przez kilka dni działało po czym znowu kontrolka się zaświeciła i system przestał działać.

Jeśli to błąd 33 (33 -problem z lampami stopu) i lampy działają to co innego może on wskazywać w tym zakresie?

Z góry dzięki za pomoc.

robertdg - 29-10-2018, 21:48

33 to przelacznik swiatel stop
Bizi78 - 29-10-2018, 21:52

1. Tak.
2. Błędy po cyklu są powtarzane w pętli.

Co do błędu to w manualu masz opis.


draco09 - 29-10-2018, 22:36

robertdg napisał/a:
33 to przelacznik swiatel stop

Bizi78 napisał/a:
Co do błędu to w manualu masz opis.


Dzięki Panowie. Czy to może powodować problemy z ABS? I jeszcze jedno... gdzie znajduje się ten przełącznik?

robertdg - 30-10-2018, 07:54

Nad pedałem hamulca


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group