To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Alternator

plecho1 - 27-01-2015, 17:56

Spróbuj zrobić nowe masy przewodami rozruchowymi podpinając jeden do minusa akumulatora a drugi gdzieś do masy do silnika a drugi do masy akumulatora i gdzieś do karoserii. Jeśli poprawi to sytuacje, to oryginalne masy do wyczyszczenia. Jeśli nie pomorze, to być może wina alternatora ale raczej nie regulatora napięcia.
medal12 - 06-03-2015, 17:49
Temat postu: ladowanie
witam forumowiczów.

problem ładowania powrócił już 3ci raz w ciągu 3miesiecy i już zaczyna mnie to pomału denerwować.

mianowicie przekręcam kluczyk kontrolki świecą odpalam auto kontrolki gasną przykładam miernik do aku i brak ładowania czy wysokie obroty czy niskie. przykładam miernik do altka to samo. dodam ze dodatkowe masy nic nie dają, oryginalne masy również wyczyszczone. po wypięciu wtyczki z alternatora tez nie zaobserwowałem żadnych zmian jedynie kontrolka sie wogole nie zapala. jak by nie mogl sie wzbudzić altek;//

wie ktoś pod który pin wpina się kontrolkę tak myślę żeby podpiąć tam żarówkę odpalić auto i wtedy sprawdzić ładowanie z pominięciem ecu.

szwagierr - 06-03-2015, 20:23

Jakie masz napięcie po uruchomieniu silnika?
Kontrolka ładowania nie jest sterowana przez ECU. Zasilana jest plusem po stacyjce, a masowana uzwojeniem wirnika alternatora.

medal12 - 06-03-2015, 20:38

szwagierr napisał/a:
Jakie masz napięcie po uruchomieniu silnika?
Kontrolka ładowania nie jest sterowana przez ECU. Zasilana jest plusem po stacyjce, a masowana uzwojeniem wirnika alternatora.







na odpalonym aucie mierzone przed chwila 11.10V i liniowo spada

plecho1 - 06-03-2015, 20:49

Ja bym rozebrał i pomierzył alternator czyli układ prostowniczy i uzwojenia stojana i wirnika i jeśli wszystko było by w normie, to być może wina regulatora napięcia.
medal12 - 06-03-2015, 21:21

plecho1 napisał/a:
Ja bym rozebrał i pomierzył alternator czyli układ prostowniczy i uzwojenia stojana i wirnika i jeśli wszystko było by w normie, to być może wina regulatora napięcia.




alternator byl w styczniu regenerowany. w lutym tez padlo ladowanie zawiozlem do sprawdzenia przy mnie facet sprawdzil i altek dobry ladowanie jak nalezy. Wrocilem wsadzilem go spowrotem do auta i magia nagle sam zaczal dzialac. Do wczoraj i znowu dupa. tylko wtedy ewidentnie zapalala sie kontrolka ladowania podczas jazdy. A teraz gasnie po odpaleniu silnika. Wiec wydaje mi sie ze altek jest ok a wina czegos innego.



Sproboje jeszcze moze pasek jutro wymienic jak go gdzies we wro dostane od reki.

Mialem jeszcze niechcianeho goscia pod maska bo znalazlem pare lupek orzechow i na pokrywie duzbobkow mysich moze dziabla kabelek jakis....

szwagierr - 06-03-2015, 21:28

Zmierz napięcia na wszystkich przewodach 4-pinowej wtyczki.
Ze schematu wynika, że ECU dostaje info o obciążeniu alternatora (styk FR) i ma możliwość go wyłączenia (styk G), może taka sytuacja ma miejsce u Ciebie?

medal12 - 06-03-2015, 21:53

szwagierr napisał/a:
Zmierz napięcia na wszystkich przewodach 4-pinowej wtyczki.
Ze schematu wynika, że ECU dostaje info o obciążeniu alternatora (styk FR) i ma możliwość go wyłączenia (styk G), może taka sytuacja ma miejsce u Ciebie?






wtyczka wpieta w alternator, odpalone auto i wtedy pomiar??czy inna kombinacja?

szwagierr - 06-03-2015, 22:01

medal12 napisał/a:
wtyczka wpieta w alternator, odpalone auto i wtedy pomiar??

Oczywiście.

medal12 - 06-03-2015, 22:57

i jeszcze jedna ciekawostka sprawdzałem przekaźnik ładowania w skrzynce bezpieczników. wsadzony przekaźnik przekręcony kluczyk ładowanie świeci odpalenie kontrolka gaśnie, na mierniku brak ładowania. Wyjęty przekaźnik to samo jak wpięty. ale gdy zmostkowalem drutem 2 wejścia bo tylko tyle jest, napięcie odrazu spadło o jakieś 0.8V przekręciłem kluczyk kontrolka nie świeci odpaliłem nie świeci, ładowania na mierniku brak
robertdg - 07-03-2015, 07:45

medal12 napisał/a:
Wyjęty przekaźnik to samo jak wpięty. ale gdy zmostkowalem drutem 2 wejścia bo tylko tyle jest, napięcie odrazu spadło o jakieś 0.8V przekręciłem kluczyk kontrolka nie świeci odpaliłem nie świeci, ładowania na mierniku brak
Przekażnik jest cztero bolcowy (nie pamiętam czy wszystkie piny sa używane) i wazna jest jego polaryzacja, musisz chyba zdemontować alternator i sprawdzić regulator napięcia.
Georg - 07-03-2015, 10:03

medal12 napisał/a:
i jeszcze jedna ciekawostka sprawdzałem przekaźnik ładowania w skrzynce bezpieczników. wsadzony przekaźnik przekręcony kluczyk ładowanie świeci odpalenie kontrolka gaśnie, na mierniku brak ładowania. Wyjęty przekaźnik to samo jak wpięty. ale gdy zmostkowalem drutem 2 wejścia bo tylko tyle jest, napięcie odrazu spadło o jakieś 0.8V przekręciłem kluczyk kontrolka nie świeci odpaliłem nie świeci, ładowania na mierniku brak

To jest "przekaźnik" tylko z nazwy, bo w rzeczywistości są to dioda i rezystor, ukryte w obudowie przypominającej przekaźnik. Podzespół pełni rolę wspierającą wzbudzenie. Zmostkowanie jego obwodu oznacza podanie pełnego napięcia, co ewidentnie grozi uszkodzeniem regulatora.

szwagierr - 07-03-2015, 11:14

medal12 napisał/a:
ale gdy zmostkowalem drutem 2 wejścia bo tylko tyle jest, napięcie odrazu spadło o jakieś 0.8V przekręciłem kluczyk kontrolka nie świeci

Zmostkowałeś drutem kontrolkę, więc normalne że nie świeci.
Możesz po uruchomieniu silnika wyjąć ten 'przekaźnik' i sprawdzić napięcie na obu wejściach, jedno z nich jest połączone z diodami wzbudzenia w alternatorze.

bluecard88 - 14-05-2015, 14:44

Witam. Panowie mam problem z piskiem mojego alternatora. Myślałem że to pasek więc wymieniłem ale jest teraz gorzej niz było. Po odpaleniu około 15 sekund straszenia sąsiadów, każdy wie że to ja do roboty wyjeżdzam ;) Najszybciej pisk zanika przy większym obciążeniu np: lekkie ruszenie z3 biegu i cisza. Myślicie ,że to łożysko ? Dacie namiary na takie łożysko (jakieś numery). Dzięki z góry
Georg - 14-05-2015, 15:05

Jeżeli myślimy o tym samym pisku - to nie jest łożysko.
Jazda na "piszczącym" pasku powoduje przegrzanie gumy i utworzenie na powierzchniach klinowych warstwy bardzo twardego tworzywa z grupy ebonitów. Koło pasowe traktowane dłuższy czas takim wyślizganym paskiem nadaje się tylko do wymiany... :cry:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group