To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Klimatyzacja/Wydajność/Konserwacja

dominikg - 01-09-2010, 01:06

W kwestii rozjaśnienia: klima działa zarówno przy dmuchaniu zimnym jak i ciepłym powietrzem.
Dlaczego?
Ano trochę historii, układ klimatyzacji w samochodzie został zamontowany aby osuszać powietrze głównie po to aby szybko i skutecznie odparować
szyby i poprawić bezpieczeństwo prowadzenia auta. Przy okazji okazało się,
że doskonale sprawuje się w upalne dni.

Moje doświadczenia z klimą: auto przyjechało z niemcowa jakiś czas temu.
Jedyna rzecz jakiej nie serwisowałem to klima - chłodziła.
Przyszedł czas, poczytałem, serwisówkę głownie. Pasowało kupić
osuszacz. Dlaczego? Ponieważ był zabity. Można go sprawdzić na dwa sposoby:
1. macamy dolot i wyjście z osuszacza, rurki mają być jednakowej temperatury, jeśli nie
osuszacz jest zabity i robi różnice cisnień, co wychodzi przy teście numer 2. podpięcie
pod aparaturę i pan mówi mała różnica ciśnień na układzie co świadczy o tym,
że coś "trzyma" - patrz osuszacz. Klima nie chłodzi tak efektywnie jak powinna.

Osuszacz ma jeszcze magiczne oczko, podaję za serwisówką, co sprawdziło się
u mnie. Jeśli w oczku jest ciemno, klima nie działa, jeśli jest jasno zielono, klima włączona
cyrkuluje w układzie olej z czynnikiem chłodzącym, jeśli się pieni jest mało czynnika
chłodzącego. Tak było u mnie, przed wymianą osuszacza odessaliśmy 350g czynnika z układu, a powinno być ok.700g.

Wymiana osuszacza - zabawa. Trzeba tylko mieć wszystko przygotowane, klucze, o-ringi nowe, ponieważ układ klimy i nowy osuszacz powinny być jak najkrócej otwarte bo są silnie higroskopijne i chłoną niepożądaną wilgoć z powietrza. Dokręcanie przewodów ciśnieniowych z czuciem ponieważ kręcimy w aluminiowy korpus osuszacza.
Potem należy pamiętać przy nabijaniu klimy o uzupełnieniu ubytku oleju do układu
o ilość potrzebną do osuszacza i końcówek serwisowych H i L. wg. serwisówki to chyba 20ml + 2x10ml.

Teraz klima działa lodzio-miodzio, silnik się nie męczy z kompresorem, a i bardzo sie
przydaje w deszczowe dni, kiedy wszyscy w korkach mają "Titanica" w swoich autkach
ja nie mam mlecznych szyb ;)

Przepraszam za elaborat, pozdrawiam.

Tomek - 01-09-2010, 09:17

dominikg napisał/a:
W kwestii rozjaśnienia: klima działa zarówno przy dmuchaniu zimnym jak i ciepłym powietrzem.

jasna sprawa, zapomniałeś tylko dodać "o ile jest włączona", mało kto włącza klimę przy ogrzewaniu wnętrza, dodatkowo jeszcze jak nie ma zaparowanych szyb

WojtekPrzadka - 02-09-2010, 07:55

Dzięki Dominikug za wyjaśnienia. Będę w takim razie sprawdzał jeszcze osuszacz. Może przy okazji wiecie gdzie kupić używane przewody do klimy?? - ten który wychodzi z osuszacza do kabiny?? Czy może nie opłaca się kupować używki i lepiej kupić nowy?
Marti - 02-09-2010, 11:06

WojtekPrzadka napisał/a:
Czy może nie opłaca się kupować używki i lepiej kupić nowy?


Z nowymi może być ciężko (przynajmniej w galu) - miałem u siebie przypadek przetarcia przewodu na wysokości kielicha - założyłem używkę, nabiłem ponownie klimę i gra - koszt 60zł przewód + nabicie 150zł.

Kamil_Ziomek - 21-10-2010, 18:54

Dla informacji podam jeszcze że w większości przewodów aluminiowych można wlutować króćce i zaprasować węża. Wystarczy poszukać warsztatu który zajmuje się naprawą a nie nabijaniem klimatyzacji.
Ze swojej strony proponuje Impuls w Dębicy ( sam tam pracuje :) )

bartekino - 03-01-2011, 23:49

Mam pytanko koledzy czy w galantach przy minusowych temperaturach klimatyzacja po wduszeniu guziczka normalnie powinna się załączyć ?
Tomek - 03-01-2011, 23:53

bartekino napisał/a:
Mam pytanko koledzy czy w galantach przy minusowych temperaturach klimatyzacja po wduszeniu guziczka normalnie powinna się załączyć ?


TAK

Owczar - 03-01-2011, 23:55

Ale to zależy od temp na zewnątrz i wewnątrz. Przy zimnej nagrzewnicy raczej nie zaskoczy, bo czujnik oblodzenia parownika na to nie pozwoli. Musi być nagrzane tak, by parownik był ciepły.
bartekino - 03-01-2011, 23:57

Hmm dziwna sprawa bo latem klimatyzacja chłodziła aż miło a dzisiaj po wduszeniu guziczka niestety klimatyzacja się nie załączyła :( kurcze zawsze coś... Koledzy to od czego zacząć sprawdzanie co może być przyczyna ze klimatyzacja odmówiła posłuszeństwa ??
Owczar - 03-01-2011, 23:58

bartekino napisał/a:
sprawdzanie co może być przyczyna ze klimatyzacja odmówiła posłuszeństwa ??


Poczytaj ten wątek bo wszystko było już napisane.

Krejzi - 04-01-2011, 00:01

bez paniki to ze nie zalacza sie jak jest zimno to norma z tego co zauwazylem ( sam tez spanikowalem ) u ojca w carismie jest tak samo i w moim starszym miśku tez. ( wlaczy sie na kilka sekund tylko i wylacza sie sama )
Tomek - 04-01-2011, 00:05

Owczar napisał/a:
Ale to zależy od temp na zewnątrz i wewnątrz. Przy zimnej nagrzewnicy raczej nie zaskoczy, bo czujnik oblodzenia parownika na to nie pozwoli. Musi być nagrzane tak, by parownik był ciepły.


racje, ale juz po kilkudziesieciu sekundach powinna dac rade sie zalaczyc

Krejzi - 04-01-2011, 00:13

to jak to w koncu z tym jest ? bo ktos mi gdzies tu na forum napisal ze jesli na dworze jest zimno to nie powinna sie zalaczyc ( tylko na chwile w celu wyrownania cisnienia ) u mnie nawet po dlugiej jezdzie zalcza sie tylko na chwilke, w lecie bylo wszystko ok i tez tak nagle nie hmmm
Owczar - 04-01-2011, 00:22

Klima zimą długo nie pochodzi bo się obladza parownik. Pochodzi dłużej jak włączysz ogrzewanie szyby, obieg wewnętrzny i temp na maks. Ale też co chwilę będzie się wyłączała.
Krzyzak - 04-01-2011, 07:26

Owczar napisał/a:
temp na maks

na maks?
ja ostatnio włączyłem na min. (17 st.) i komp. automatycznie uruchomił klimę
nie wiem, czy działała, bo u mnie nie słychać sprzęgła - na pewno parownik nie był zalodzony, bo prosto z ogrzewanego garażu wyjechałem



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group