To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Tarcze i klocki

krzychu - 30-07-2014, 14:37

Górna półka może nie pomóc. Każda tarcza w końcu ma ten sam wymiar, wszystkie są z tego samego materiału więc pojemność cieplna ta sama... DBA to dobra firma, ale pewnie i tak można ją wykrzywić...

Spróbój zmienić styl jazdy. Nie stać na rozgrzanych tarczach, nie hamować z góry itd itp...

kgebczyk - 30-07-2014, 20:25

krzychu napisał/a:
Spróbój zmienić styl jazdy. Nie stać na rozgrzanych tarczach, nie hamować z góry itd itp...

To mniej więcej ogarniam ;) właściwie poza tarczami nie mam większych problemów z moim lanco-wozidłem więc hamowaniu poświęcam najwięcej uwagi jeśli chodzi o eksploatację. Odpuszczam gaz widząc z daleka żółte lub czerwone światło na skrzyżowaniu, hamuję silnikiem, staram się unikać wjeżdżania w kałuże rozgrzanymi tarczami itp... wiadomo jak bywa - czasem trzeba depnąć w hebel bo ktoś na ekspresówce stwierdzi, że fajnie wyskoczyć na lewy pas nie zerkając w lusterko... znacie to pewnie :twisted:

A jeszcze jedno mi przyszło do głowy: czy ktoś z tu czytających słyszał/widział/rozważał/zrobił przeszczep jakichś innych tarcz? Outlander/Galant?
Co do tego potrzeba? Z jakimi kosztami trzeba się liczyć? Tarcza, zacisk, piasta, zwrotnica i tyle czy jeszcze jakieś półosie lub drążki do tego? Na serio to rozważam bo jak już pisałem męczy mnie ten temat.
Oczywistym jest że rozumiem potrzebę włożenia większej felgi przy powyższej modyfikacji.

Aha - czy taki manewr jest wogóle legalny? :p

Edit: dopiero teraz przeczytałem że poruszaliście już z grubsza temat wymiany układu hamulcowego, ale chętnie dowiem się więcej o tym.

krzychu - 30-07-2014, 21:02

Z moich obserwacji wynika:
- hamowanie nawet ze 150km/h bez problemu przeżywają
- problemem jest wjeżdżanie w kałuże na nagrzanych tarczach
- problemem jest stanie na rozgrzanych tarczach z wciśniętym hamulcem do podłogi lub przegrzewanie np. zjeżdżając na hamulcu z górki.
- zablokowanie się klocka, prowadniczki lub tłoczka co doprowadza do nierównego nagrzewania tarczy (zaciski trzeba co roku odkręcić wyczyścić, nasmarować ATE Plastilube miejsca pracy klocka, sprawdzić prowadnice i pracę tłoczka)

Jeszcze nikt nie podjął się wymiany w Lancerze CS ani CY. Ale CY występuje z tarczami z ASX-a w USA... Nie wiem niestety ile rzeczy trzeba wymienić. Moim zdaniem zacisk, jażmo i może piastę ale to trzeba przymierzyć. Oczywiście tarcze jeszcze i klocki (chociaż z tego co wiem w ASX jest ten sam klocek a tarcza większa - dziwne).

Tylko, że w 1,6 masz podstawowy problem - 4 śrubki. Wszystko jest na 5. Może teoretycznie wywiercić otwory w tarczy... Ale to trzeba do tokarza raczej oddać. Chyba, że piastę wymienisz, ale wtedy to znowu felgi.... A no i coś co dla mnie jest jasne na zaciski Outlandera/ASX tylko felga 16 i więcej.

A i jeszcze się mi przypomniało. W dziale Outlander I ktoś ma teorię, że klocki HAWK lepiej przewodzą ciepło i mniej nagrzewają tarczę... Taka teoria od jakiegoś sprzedawcy ze sklepu motoryzacyjnego, a może "chłyt marketingowy".

cefaloid - 31-07-2014, 16:55

kgebczyk napisał/a:
A jeszcze jedno mi przyszło do głowy: czy ktoś z tu czytających słyszał/widział/rozważał/zrobił przeszczep jakichś innych tarcz? Outlander/Galant?

Do 1.6 pasują tarcze z GALANT VI po liftingu (o ile się nie mylę to takie załozyłem 50tys km temu ale już też zaczyna "dudnić"). Ciekawe że tam te rarcze jeżdżą z silnikami 2.0 - 2.5, w cięższym aucie i sie kurka nic nie wichruje.
Co zrobili źle że te same tarcze się wichrują? Gorsza wentylacja czy EBD wali całą siłę hamowania na przód? To jest zagadka.

konradod - 09-09-2014, 15:44
Temat postu: srl klocki hamulcowe
witam serdecznie mam pytanie czy ktos z was mial do czynienia z klockami firmy srl kumpel poleca mi ta marke sam jej uzywa w mondeo mk3 i mowi ze zadnych innych nie zalozy a mial do czynienia z boshem czy delphi interesuje mnie wasze zdanie bo wszyscy poleacie trw i toko
robertdg - 09-09-2014, 20:42

Tania chińszczyzna, znam wielu co by tego nie załozyło (kierując się brandem), znam też takich co na tym jeżdża i o dziwo jak na hamulce to spisują się całkiem dobrze
puntspusy - 15-09-2014, 09:22

tyle czasu minęło a nikt nie przetestował zmiany hebli na te z Outlandera, gdybym wiedzial, ze wystarczy wymienic jarzmo i zacisk, ze spasuje to do ori zwrotnicy to dlugo bym sie nie zastanawial
krzychu - 15-09-2014, 09:29

Ja w międzyczasie testuję zestaw Mikoda nacinane (bez nawiertów - można takie zamówić na stronie). Ogólnie jestem zadowolony. Bardzo dobrze hamują z klockami TRW. Dźwięk hamowania ze 140km/h przypominał lądowanie bombowca, ale jest coraz lepiej (tarcze mają mocne ślady frezarek i na tylnych tarczach nadal się jeszcze nie starły co może być źródłem nadmiernego dźwięku). Przy jeździe miejskiej nie ma problemu z dźwiękiem, a hamulec jest dużo czulszy niż przy zwykłych tarczach.
Iwonka - 20-09-2014, 19:32

w naszym bolidzie nacinana Mikoda + klocki Ferodo przejechala juz 25kkm i klocki jeszcze sa o co sie troche obawialem. Ale kolejnym razem raczej wezme tarcze bez naciec bo dzwiek podczas hamowania na trasie zaczal mnie draznic

pozdr
Alex

krzychu - 20-09-2014, 20:14

Iwonka - a to macie z przodu i tyłu czy tylko z przodu?
Iwonka - 21-09-2014, 11:51

krzychu napisał/a:
Iwonka - a to macie z przodu i tyłu czy tylko z przodu?

tylko z przodu, tyl ma jeszcze oryginalne tarczobebny

pozdr
Alex

wianek - 24-09-2014, 20:05

Osobiście się skusiłem zakupić komplet hamulcy na tył mojego lancera 2004 roku 1,6 98KM z serwisu http://www.aparts.pl. Tarcze hamulcowe ATE 24.0110-0240/ATE o srednicy 262mm za 120,50PLN/sztuka i klocki TRW GDB3341 za 102,86 PLN/komplet. Szybka przesylka. Godni polecenia. Motoakces tez mial dobrą cene za klocki (90zl) ale nie posiadaja tarcz ATE. A z przesylka wychodzilo podobnie co w Aparts, gdzie jest darmowa wysylka . W sumie zaplacilem 343,86zl. Co sadzicie? Dobra cena za komplet hamulcy na tył?
b4rt3k91 - 22-10-2014, 10:19

krzychu napisał/a:
Ja w międzyczasie testuję zestaw Mikoda nacinane (bez nawiertów - można takie zamówić na stronie). Ogólnie jestem zadowolony. Bardzo dobrze hamują z klockami TRW. Dźwięk hamowania ze 140km/h przypominał lądowanie bombowca, ale jest coraz lepiej (tarcze mają mocne ślady frezarek i na tylnych tarczach nadal się jeszcze nie starły co może być źródłem nadmiernego dźwięku). Przy jeździe miejskiej nie ma problemu z dźwiękiem, a hamulec jest dużo czulszy niż przy zwykłych tarczach.


Mógłbyś podać numery tarcz i klocków na przód? Czeka mnie też wymiana, a jeśli całkiem fajnie się sprawują to chyba się skuszę :)

krzychu - 22-10-2014, 10:36

No to 2.0 to według katalogu wziąłem (zresztą po konsultacji mailowej poprawili parę wartości na stronie na poprawne):
- przód: 0930
- tył: 0932

http://www.mikoda.pl/skle...-0--99kW-135KM-
http://www.mikoda.pl/skle...A---99kW-135KM-

Z tych stron możesz zamówić same nacinane (takie ja mam). Nawiercane nie wzbudzają u mnie zaufania, ale pewnie są cichsze.

A klocki TRW to są podane tutaj:
http://forum.mitsumaniaki...t=34078&start=0

- przód: GDB3287
- tył: GDB3341

Ale sporo osób poleca inne, można próbować.

b4rt3k91 - 22-10-2014, 13:32

Dzięki wielkie za pomoc :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group