[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Regeneracja zawieszenia
Krzyzak - 20-11-2011, 14:56
U mnie 7 zl na sztuce. Modelu nie pamiętam, bo zależy od wahacza, ale 41 mm musi mieć guma na dole.
Krzysek - 20-11-2011, 15:22
Dziękuje
Jak przyjdą wachacze to wtedy pojade do serwisu hyundai'a...
Pozdrawiam!
Marcino - 01-12-2011, 22:58
Przy okzaji zmiany kół na zimowedokonałem diagnozy zawieszenia: lewy dolny do wymiany, na prawym dolnym gunka jest w agoni - peknieta na poł, ale nie ma jeszcze luzu, do tego sworzeń górnego zaczyna mieć mini luz.
Jak już bede robił, to jakie w koncu te gumki kupić? Takie same sa na proste i na banany?
Hugo - 01-12-2011, 23:08
Marcino napisał/a: | Takie same sa na proste i na banany? | Tak. Marcino napisał/a: | jakie w koncu te gumki kupić? | Ori Hyundai.
Krzyzak - 02-12-2011, 06:28
Marcino napisał/a: | Takie same sa na proste i na banany? |
zależy od producenta - generalnie tak, ale np. u siebie rozerwałem 2 gumy na prostych a na banany wchodziły bez problemów...
chyba muszę te proste deczko zmniejszyć
Sticker - 02-12-2011, 15:41
Mam takie pytanie.
Jaką średnicę powinien mieć sworzeń wahacza górnego ?
Po zdjęciu gumy wyszło mi że ma ok 33mm. W katalogach wystepują 34,5 i 35,5mm.
Czytałem gdzieś że do zamienników wahaczy te sworznie nie pasują, ale mam problem bo w lato malowałem wahacze i żadnych oznaczeń teraz nie widzę, jedynie na gumie od sworznia jest producent NOK. Jak stwierdzić czy to originał czy zamiennik.
A może pod gumą sworzeń jest troszkę węższy niż w miejscu wciśnięcia w wahacz.
Krzyzak - 02-12-2011, 18:01
Sticker napisał/a: | na gumie od sworznia jest producent NOK | to masz oryginał
tomix - 04-12-2011, 12:48
Witam
Jakiś rok temu wymieniłem "banany" na ASHIKA. Teraz zauważyłem,że na dekielkach zabezpieczających sworzeń od dołu jest dość dużo rdzy.
Widać dekielki nie są wykonane z materiału odpornego na warunki atmosferyczne.
Miał Ktoś z Was podobnie?
Może trzeba to pomalować czymś antykorozyjnym?
Przecież jak przerdzewieje to znowu problem z zatartym sworzniem.
marcinzam - 04-12-2011, 15:24
tomix napisał/a: | Witam
Jakiś rok temu wymieniłem "banany" na ASHIKA. Teraz zauważyłem,że na dekielkach zabezpieczających sworzeń od dołu jest dość dużo rdzy.
Widać dekielki nie są wykonane z materiału odpornego na warunki atmosferyczne.
Miał Ktoś z Was podobnie?
Może trzeba to pomalować czymś antykorozyjnym?
Przecież jak przerdzewieje to znowu problem z zatartym sworzniem. |
może trzeba pomalować tak jak to robią przy regenerowaniu sworznia
mszolc - 04-12-2011, 21:35
Witam,
Jakiś czas temu wymieniałem u siebie łączniki i gumy tylnego stabilizatora.
Gumy pod stabilizator kupowałem w IC i po podaniu modelu, rocznika i pojemności dostałem gumy Yamato o numerze MR223536. Podczas montażu okazało się, że nijak nie chcą wejść na drążek z powodu zbyt małej średnicy. Pojechałem do IC z wymontowanymi gumami i dobrałem po numerze MR297629 oryginały Mitsubishi (były nawet na miejscu).
Zwróciłem też uwagę panu, który mnie obsługiwał, że mają niezgodność w bazie, ale jakoś nie kwapił się do użycia tej informacji (i pewnie dalej mają w bazie tego babola).
Piszę o tym, żeby ktoś następny nie zdziwił się, że coś 'nie teges' z rozkręconym już w aucie zawieszeniem.
Marcino - 12-12-2011, 10:17
Krzyzak napisał/a: | Sticker napisał/a: | na gumie od sworznia jest producent NOK | to masz oryginał |
Też miałem NOK na gumce od śworznia górnego wahacza. co ciekawe gumka zeszła i jest bardzo dobrym stanie. Niestety jej średnica jest za mała za wahacz dolny.
Znalazałem za to ze cukierek na bananie jest jakby rozwulkanizowany, czy to moze być przyczyną stuków? Dam rady wymienić to tzn, wcisnnać na prasie nowy cukierek? Maja na allegro NOK po 50zł.
Hugo - 12-12-2011, 10:48
Marcino napisał/a: | Znalazałem za to ze cukierek na bananie jest jakby rozwulkanizowany | U mnie tez i też słyszę bardzo ciche stuki jak na razie, takie bardziej głuche dudnienie.
tomix - 21-12-2011, 11:14
Witam
Wczoraj rozpiąłem dolne proste wahacze.Sworznie nie mają luzu pionowego w gnieżdzie,ale można nimi poruszać bez żadnego oporu na boki.
Myślę więc o wymianie w najbliższym czasie,mimo,że nie słychać żadnych stuków ani zgrzytów.
Zastanawiam się nad zakupem 555 po 250zł szt.
Ponieważ jest zawsze jakieś "ale"mam pytanie do Kolegów którzy takie wahacze montowali u siebie.
Moje teraz zamontowane mają nakrętkę sworznia na klucz "22" co może świadczyć zgodnie z różnymi wpisami na forum,że w ramach akcji serwisowej były kiedyś zmieniane z fabrycznie zamontowanych których nakrętka była na klucz "19",i "lubiły" się wypinać.
I tu pojawia się "ale".Wahacze 555 też mają nakrętkę "19",czy zamiana wahacza z "odchudzonym" sworzniem nie jest według Was powrotem do przeszłości ???
Nikomu nie wypiął się 555??
I druga rzecz,czy sworzeń mniejszej średnicy nie będzie za lużny w zwrotnicy ???
Sam już nie wiem co założyć,widziałem gdzieś w ofertach sprzedaży wahacze innych producentów z gwintem M14 więc na nakrętkę "22"
Marcino - 21-12-2011, 13:46
tomix,
Mysle ze śrdenica gwintu nie ma znaczenia, stożej na sworzniu musi być taki aby podpasował do zwrotnicy. Wachacz nie wypina sie na nakretce, ale sam sorzeń kulisty w środku dostaje luzu, bo jest zamocowany w plastikowych tulejkach które sie wyrabiają.
Pozdrawiam
tomix - 21-12-2011, 14:18
Tak,tak oczywiście,ale mniejsza średnica sworznia jest równoznaczna z mniejszą kulką co może przekładać się na słabszą konstrukcję a więc i wytrzymałość zawiasu,prawda ?
|
|
|