To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Awaria manualnej skrzyni biegów

milo - 21-09-2014, 12:40

Mialem nowy synchronizator nic nie zmienil po niewielkim przebiegu widac wyraznie ślady zuzycia jedynka wchodzila tylko po zatrzymaniu , od benzyny jest troche grubszy masywniejszy i nie ma problemu wszystko pasuje benzyna czy diesel p&p jedynie 5 bieg jest inne przelozenie
ViBeZ - 21-09-2014, 19:37

Czyli Ty zmieniałeś na synchro z benzyniaka. I jak? Dużo już na tym przejechałeś? Żadnych problemów? Dobrze że mi podpowiedziałeś to też tak zrobie.
milo - 21-09-2014, 19:49

Już ponad rok jeżdzę cała skrzynie mam od benzyny tylko 5 bieg przełożony i olej zalany jak do automatów biegi idealnie wchodzą
Marcino - 22-09-2014, 09:10

milo napisał/a:
ViBeZ napisał/a:
gdy puszcze sprzęgło słychać szum i autko głośno chodzi, kiedy wcisne sprzęgło jest cichutko.

Łożyska i synchronizatory a przeważnie synchro - 2- biegu


MIlo jesli chodi o szum to tylko łozyska.... synchronizatory nie mają tu nic do rzeczy.

Jesi chodzi o 1-ke i ciezkie wrzucanie to faktycznie może być synchronizator.
Ja np ponad 100kkm temu wymieniłem tylko olej w skrzyn i nadak jeżdze i jedynka mi wchodzi bez kłopotów.

milo - 22-09-2014, 15:25

Marcino napisał/a:
MIlo jesli chodi o szum to tylko łozyska.... synchronizatory nie mają tu nic do rzeczy

Synchronizatory klekoczą a w galancie to popularne zjawisko co do szumu to łożyska i nawet może łożyska igiełkowe na kołach zębatych nikt ich nie wymienia
Marcino napisał/a:
Ja np ponad 100kkm temu wymieniłem tylko olej w skrzyn i nadak jeżdze i jedynka mi wchodzi bez kłopotów.

Przy jakiej prędkosci wrzucisz 1 bieg :?:

martinez_g - 05-10-2014, 12:52

panowie potrzebuję porady ,zrzuciłem wczoraj skrzynie ze względu na terkotanie na jałowym i podczas ruszania ,nadmienię ,że miałem w zeszłym roku miałem robioną skrzynie i było jakiś czas dobrze lecz znów powrócił ten sam defekt .
pierwsze co zauważyłem to wałek sprzęgłowy ma luz wzdłużny wyczuwalny ręką tak mniej więcej 3-4 mm ,druga rzecz podkładka w kształcie podkowy jest wytarta nierównomiernie i nie jest całkowicie płaska, końce podkładki podwijają się do góry (wygląda jakby zbyt mocno dokręcona była) piszę o tym bo nie miałem w ręku nowej i nie wiem czy tak powinno to wyglądać i ostatnia rzecz łożyska wyglądają na dobre a bardziej mnie martwi zębatka 5 biegu ruszając ją lewo -prawo czuć jakby luz osiowy i odgłos jest taki jak to terkotanie na luzie

milo - 05-10-2014, 13:15

Podkowa powinna być płaska i nie powinno być wytarć , każdy tryb ma minimalny luz wzdłużny ,żaden wałek nie powinien się przesuwać wzdłuż, podkowa do tego służy czyli do wałka sprzegłowego ,do wałka pośredniego zabezpieczenie typu seger
martinez_g napisał/a:
ostatnia rzecz łożyska wyglądają na dobre

Łożysko wałeczkowe wałka pośredniego dobrze jest spojrzeć na bieżnię wewnętrzną mogą być wżery itp
martinez_g napisał/a:
martwi zębatka 5 biegu ruszając ją lewo -prawo czuć jakby luz osiowy i odgłos jest taki jak to terkotanie na luzie

Przestaje terkotanie przy probie wrzucenia biegu- nacisk na wsteczny :?: bez użycia sprzęgła

martinez_g - 05-10-2014, 13:29

a własnie łożysko na wałku pośrednim to wałeczkowe powinno schodzić razem z wałeczkami czy wałeczki zostają w obudowie ?

a przestawało terkotać przy probie nacisku na wsteczny

milo - 05-10-2014, 13:46

Wałeczki zostają w łożysku czyli w bieżni ale łatwo wyciągnąć i można sprawdzić stan bieżni
martinez_g napisał/a:
a przestawało terkotać przy probie nacisku na wsteczny

Obstawiam 1- bieg to terkotanie :D

martinez_g - 05-10-2014, 13:53

terkocze na 1 - 2 biegu ale z tego co widzialem to najbardziej wyczuwalne to na zebatce 5 biegu dokladnie taki odglos , to ta zebatka za którą jest podkładka kolorowa
milo - 05-10-2014, 13:55

Od dołu skrzyni jest metalowy dekiel odkręcić i widać tryby słychać co terkocze tzn po spuszczeniu oleju i ujrzeniu na własne oczy :shock:
martinez_g - 05-10-2014, 14:00

no tylko teraz nie wiele mi to daje skoro skrzynia w drobny mak rozebrana
:mrgreen:

John24 - 05-10-2014, 18:10

Witam. Po wymianie oleju w moim galu skrzynia grzechocze. Zlalem stary metny olej o ciemnym zabarwieniu i zalalem skrzynie texaco mtf 94 75w80 liczac na poprawe. Biegi wchodza tak samo a skrzynia grzechocze co nie mialo miejsca przed wymiana. Wlalem 2l a zlalem 2.2l Byc moze w tym jest przyczyna?
radek79 - 05-10-2014, 18:49

Cytat:

Witam. Po wymianie oleju w moim galu skrzynia grzechocze. Zlalem stary metny olej o ciemnym zabarwieniu i zalalem skrzynie texaco mtf 94 75w80 liczac na poprawe. Biegi wchodza tak samo a skrzynia grzechocze co nie mialo miejsca przed wymiana. Wlalem 2l a zlalem 2.2l Byc moze w tym jest przyczyna?

Od kiedy to naprawia się skrzynię olejem :mrgreen: przyczyny bym szukał w sprzęgle-wysprzęglik lub regulacja pedału sprzęgła

milo - 05-10-2014, 19:10

John24 napisał/a:
Po wymianie oleju w moim galu skrzynia grzechocze. Zlalem stary metny olej o ciemnym zabarwieniu i zalalem skrzynie texaco mtf 94 75w80 liczac na poprawe. Biegi wchodza tak samo a skrzynia grzechocze co nie mialo miejsca przed wymiana. Wlalem 2l a zlalem 2.2l Byc moze w tym jest przyczyna?

Stary olej był gęsty wiec wiadomo o co chodzi :D
radek79 napisał/a:
przyczyny bym szukał w sprzęgle-wysprzęglik lub regulacja pedału sprzęgła

Co ma wspólnego sprzęgło wysprzęglik :?: to wina skrzyni biegów



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group