ASX Ogólne - ASX -zapisy
jurekschroda - 04-08-2010, 15:28
Czy lepszy ?
Nie. Ma tylko nieodczuwalnie wyższą wartość maksymalną. I co z tego, skoro jest dostępny w bardzo wąskim zakresie obrotów, od 1800 do 2500 ( automat 2000-2500obr/min).
W ASXie maks momentu jest dostępne od 2000 do 3000, póżniej tylko nieznacznie spada. Nawet przy 4000 obr/min mamy do dypozycji jakieś 260 Nm.
Pod tym względem w porównaniu do Miveca z ASXa Kijanka po prostu wysiada
gzesiolek - 04-08-2010, 15:39
marpit napisał/a: | gzesiolek, Nie wiem właśnie jak to do końca jest ale ogólnie się nie postarali. Nowy konkurent o którym pisałem wyżej będzie miał homologację na 5 osób.
Cytat: | Nowy model KIA Sportage będzie dostępny w wersji z homologacją ciężarową. Dla samochodu z silnikiem 2,0 DOHC i 2,0 CRDi z automatyczną skrzynią biegów i napędem 4WD będzie to wersja 4-miejscowa, natomiast w pozostałych przypadkach będzie to 5-miejscowa wersja. |
|
Jak dla mnie konkurent jak najbardziej jesli chodzi o cene...
Bo klasowo jesli chodzi o wielkosc to z zalozenia klasa o jeden wyzsza... bo dla mnie Sportage to jednak cos wiekszego niz kompaktowy crossover nawet taki z nieco przerosnietym rozstawem osi jak ASX... i bardziej ma konkurowac z Outkiem...
Inna sprawa ze na Soula tez sie na starcie sie czekalo 2-3 miesiace... ale moze z tym bedzie lepiej... skoro juz w salonach stoi...
marpit - 04-08-2010, 16:43
jurekschroda napisał/a: |
Czy lepszy ?
Nie. Ma tylko nieodczuwalnie wyższą wartość maksymalną. I co z tego, skoro jest dostępny w bardzo wąskim zakresie obrotów, od 1800 do 2500 ( automat 2000-2500obr/min).
W ASXie maks momentu jest dostępne od 2000 do 3000, póżniej tylko nieznacznie spada. Nawet przy 4000 obr/min mamy do dypozycji jakieś 260 Nm.
Pod tym względem w porównaniu do Miveca z ASXa Kijanka po prostu wysiada |
O tym można by sporo podyskutować. Tak się składa że max moment jest bardzo zauważalny i każde 15 - 30 więcej sporo daje. Kto jeździ na max obrotach i jak często? Po mieście to mało realne a w trasie rzadko spotykane. Proponuje sprawdzić chwilowe spalania na poszczególnych obrotach i podpowiedzi optymalnej zmiany biegów. Sam wczoraj się zdziwiłem jak pokazywał 20l.
Zakres 1800 do 2500 to 700 a ASX 2000-3000 więc ma 300 więcej, ale czy to będzie aż tak odczuwalne w codziennej jeździe? Za to KIA ma zakres od 1800 więc ja bym to lepiej wykorzystał gdyż rzadko w codziennej jeździe kręcę powyżej 2500.
Wg mnie 1.8 byłby idealnym silnikiem gdyby taki moment miał od 1500-2500 co zrobiło by z tego samochodu rakietę.
Fiaty mają moment od 1500.
Wszystko zależy od tego jak kto jeździ i czego oczekuje.
I żeby nie było że jestem przeciwko tej marce czy temu silnikowi. Po prostu dyskutujemy o pewnych sprawach
color1 - 04-08-2010, 16:46
gzesiolek napisał/a: |
Inna sprawa ze na Soula tez sie na starcie sie czekalo 2-3 miesiace... ale moze z tym bedzie lepiej... skoro juz w salonach stoi... |
Spec na infolinii twierdzi, że na benzynę max 2 tyg (o ile nie ma gdzieś od ręki), na diesle 2 m-ce i to samo jeśli chodzi o 4x4 lub automat.
Jak podliczyłem, ASX miał mnie kosztować w dieslu 95k (intense), kijanka 2.0 benz. wychodzi ~89k (wprawdzie bez ksenonów ale z dużo lepszym wyposażeniem)...
no nic, najpierw jazda próbna (bo mogę się rozczarować znając życie), potem ew. decyzja
gzesiolek - 04-08-2010, 17:32
color1 napisał/a: | Spec na infolinii twierdzi, że na benzynę max 2 tyg (o ile nie ma gdzieś od ręki), na diesle 2 m-ce i to samo jeśli chodzi o 4x4 lub automat.
Jak podliczyłem, ASX miał mnie kosztować w dieslu 95k (intense), kijanka 2.0 benz. wychodzi ~89k (wprawdzie bez ksenonów ale z dużo lepszym wyposażeniem)...
no nic, najpierw jazda próbna (bo mogę się rozczarować znając życie), potem ew. decyzja |
Tu jest bol, ze nie dali benzyniaka 1,8 lub 2,0 w ASX na starcie...
kosztowalby pewnie z 10k mniej niz diselek i wtedy tak latwego wyboru by czlek na Twoim miejscu nie mial...
Zwlaszcza ze Outka 2,0 benz 2WD Intense tez mozna kupic ponizej 90k, wiec ASX bylby zapewne za maks 80k w tym wyposazeniu...
no ale mozna gdybac...
jurekschroda - 04-08-2010, 17:52
gzesiolek napisał/a: |
Tu jest bol, ze nie dali benzyniaka 1,8 lub 2,0 w ASX na starcie...
|
Jak na nowość rynkową to trudno się dziwić - 70 % sprzedaży w tym segmencie to silniki benzynowe i klienci ze sporych miast, gdzie duży silnik benzynowy traci rację bytu. Od świateł do świateł 117 km powinno chyba większości wystarczyć. Jak to jeździ przekonamy się dopiero we wrześniu.
color1 - 04-08-2010, 18:18
jurekschroda napisał/a: | Nawet przy 4000 obr/min mamy do dypozycji jakieś 260 Nm.
Pod tym względem w porównaniu do Miveca z ASXa Kijanka po prostu wysiada |
Nie mów "hop"... nie znamy jeszcze wykresu charakterystyki tego diesla w kijance.
Co dziwne, w danych technicznych stoi, 136 KM natomiast w prasie w zapowiedziach wspominali o dwóch wersjach, w tym 163KM... ciekaw jestem gdzie nastąpiła pomyłka ?
Do Magnetisa pakują "150 KM / 3800 obr./min. moment obrotowy 305 Nm / 1800-2500 obr./min." , jeśli ten sam silnik ląduje w Sportage tzn. że mocy jest ograniczona programowo. Z resztą, patrząc na tabele przyrostu mocy/Nm na stronach chip-tuningowych, silniki CRDi ładnie się podkręcają (ciekawe jak reagują pozostałe elementy przeniesienia napędu)
[ Dodano: 04-08-2010, 18:26 ]
gzesiolek napisał/a: |
Tu jest bol, ze nie dali benzyniaka 1,8 lub 2,0 w ASX na starcie...
kosztowalby pewnie z 10k mniej niz diselek i wtedy tak latwego wyboru by czlek na Twoim miejscu nie mial... |
...właśnie, można gdybać... w czerwcu miałem do odbioru Mazde 3 ale wolałem poczekać (i przekonać się) na ASX który z miesięcznym poślizgiem pojawił się w salonach, jak już byłem niemalże zdecydowany okazało się, że nie ma już wersji która mnie interesuje (tzn. była na cle przez 10 dni ale ktoś na niej trzymał łapę) - M3 też zabrakło (będą na listopad!)
teraz info, że będą pod koniec października to mmc może sobie w buty wsadzić... kto kupuje prawie roczny (rocznikowo) samochód po cenie katalogowej (bez promocji) ?
krzychu - 04-08-2010, 19:00
gzesiolek napisał/a: |
Tu jest bol, ze nie dali benzyniaka 1,8 lub 2,0 w ASX na starcie...
|
Japońce to zawsze nie w tępo i nie w czas...
Jak w Outku brakowało diesla to dopiero przy następnej generacji kupili przedwojenną konstrukcję i wsadzili...
A teraz jak rynek się leczy z diesli to promują 1,8 MIVEC i nie dają alternatywy w benzynce
Trik - 04-08-2010, 21:39
color1 napisał/a: | w tym 163KM... ciekaw jestem gdzie nastąpiła pomyłka |
Chyba nigdzie, bo jest napisane w tym linku z poprzedniej strony,że " 2,0 DOHC benzyna - 163KM"
color1 - 04-08-2010, 21:44
Trik napisał/a: | color1 napisał/a: | w tym 163KM... ciekaw jestem gdzie nastąpiła pomyłka |
Chyba nigdzie, bo jest napisane w tym linku z poprzedniej strony,że " 2,0 DOHC benzyna - 163KM" |
tyle że ja miałem na myśli CRDi 2.0
Trik - 04-08-2010, 21:57
color1 napisał/a: | tyle że ja miałem na myśli CRDi 2.0 | No ale pojemność i moc się zgadza
marpit - 06-08-2010, 11:51
jurekschroda napisał/a: |
Czy lepszy ?
Nie. Ma tylko nieodczuwalnie wyższą wartość maksymalną. I co z tego, skoro jest dostępny w bardzo wąskim zakresie obrotów, od 1800 do 2500 ( automat 2000-2500obr/min).
W ASXie maks momentu jest dostępne od 2000 do 3000, póżniej tylko nieznacznie spada. Nawet przy 4000 obr/min mamy do dypozycji jakieś 260 Nm.
Pod tym względem w porównaniu do Miveca z ASXa Kijanka po prostu wysiada |
Ponownie wtrącę swoje 3 gorsze na temat co lepsze na papierze Dostałem dziś oficjalny wykres. Około 300 Nm w zakresie od 1500 do 3000. Wiadomo, że chwilowo jest ponad 300 ale ciągłość wysokiego momentu jest bardzo podobna.
I nie jest to jakaś filozofia. Wystarczy przeglądać wykresy nowych klekotów i wszędzie jest podobnie.
Hubeeert - 06-08-2010, 12:38
marpit napisał/a: | I nie jest to jakaś filozofia. Wystarczy przeglądać wykresy nowych klekotów i wszędzie jest podobnie. | w Mitsu - mniejsza pojemność, mniej wibracji, większa moc i podobna krzywa momentu. Skoro to nieduża filozofia to czemu inni tak nie robią?
krzychu - 06-08-2010, 12:39
marpit napisał/a: | Wystarczy przeglądać wykresy nowych klekotów i wszędzie jest podobnie.
|
Podobnie ale w silnikach 2.0 a nie 1,8.... Po za tym zgoda tylko że tutaj widać że teoretycznie tylko z tego punktu widzenia powinien być oszczędniejszy.
marpit - 06-08-2010, 12:51
Hubeeert napisał/a: | marpit napisał/a: | I nie jest to jakaś filozofia. Wystarczy przeglądać wykresy nowych klekotów i wszędzie jest podobnie. | w Mitsu - mniejsza pojemność, mniej wibracji, większa moc i podobna krzywa momentu. Skoro to nieduża filozofia to czemu inni tak nie robią? |
Ale ja w porównaniu tych silników skupiłem się tylko i wyłącznie na porównaniu momentu. I ta filozofia też dotyczyła tylko momentu. I raczej wszyscy robią tzn płaski moment w jakimś tam zakresie. To nie moja wina że zrobili 1.8 i nie ma z czym porównać
|
|
|