Nasze Miśki - Moja nowa (już stara) Żona.
Owczar - 21-11-2013, 13:44
W zasadzie można pomalować całą, a tam gdzie ma się wytrzeć to się wytrze. Ja teraz tylne tak pomalowałem.
WreX - 21-11-2013, 13:47
Owczar, jeszcze takie pytanko, bo ilekroć chciałem sprawdzić poziom oleju w skrzyni to jest tak jasny, że nic nie widzę, ale "bagnet" mokry się zaczyna nad hot tam gdzie rozpoczyna się zgrubienie całego, czy to oznacza, że jest za dużo oleju ? Czy jak sprawdzić dobrze ten poziom ?
Zrobię zdjęcie jak wrócę, a co do tarcz to jakąś specjalną farbą odporną na temperatury ma to być malowane ? Może się pokwapie i zaciski machnę... na czarno.
Hugo - 21-11-2013, 14:01
WreX napisał/a: | Czy jak sprawdzić dobrze ten poziom ? | Auto rozgrzane (min. 20 km jazdy), SILNIK PRACUJE, lewarek w pozycji N i wtedy sprawdzasz poziom. Ma być blisko kreski HOT.
WreX - 21-11-2013, 14:03
Hugo napisał/a: | WreX napisał/a: | Czy jak sprawdzić dobrze ten poziom ? | Auto rozgrzane (min. 20 km jazdy), SILNIK PRACUJE, lewarek w pozycji N i wtedy sprawdzasz poziom. Ma być blisko kreski HOT. |
No tak "sprawdzam" o tym wiem, chodziło mi raczej jak przy idealnie przeźroczystym oleju wiedzieć gdzie jest jego poziom, bo tak jak pisałem mokre to jest nad HOT.
Owczar - 21-11-2013, 14:13
Najlepiej po dłuższej drodze zostawić zapalonego i w pozycji N sprawdzasz poziom oleju.
Fragu - 21-11-2013, 14:20
To jasne, ale WreX mowi o czym innym - ciężko zobaczyć na bagnecie ślad po oleju. Jest na tyle jasny, że nie ma wyraźnej granicy jego poziomu. Mam ten sam problem
Owczar - 21-11-2013, 14:22
Jak się dobrze przyjrzycie to będzie widać granicę mokrego i suchego Najlepiej wyjąć bagnet- wytrzeć do sucha i włożyć na chwilę.
Tomek - 21-11-2013, 14:23
nawet jakby olej był przezroczysty i bezbarwny, to zawsze zobaczysz granicę
Fragu - 21-11-2013, 14:24
ewentualnie można posypać wiórkami kokosowymi, tam gdzie się przykleją tam był olej Serio ciężko to wypatrzeć
Tomek - 21-11-2013, 14:25
Cytat: |
ewentualnie można posypać wiórkami kokosowymi, tam gdzie się przykleją tam był olej Serio ciężko to wypatrzeć |
możesz sobie zabarwić olej atramentem, jak niedowidzisz
Fragu - 21-11-2013, 14:30
Ojej dzięki za trafne podpowiedzi
WreX - 21-11-2013, 18:45
Zagadka rozwiana... sprawdzanie oleju odbyło się na bardzo ZIMNYM (jakieś 3 stopnie na dworze) silniku, zapalonym w pozycji P a o to wyniki:
Pomiar powtórzony 2 razy wyszedł ten sam, jak widać na ZIMNYM oleju jest do połowy HOT, czy to znaczy, że jest go za dużo ?
I chyba dobrze, że na zimnym, bo jak wspominałem na ciepłym nic byście nie zobaczyli tylko umaczaną końcowkę do końca zgrubienia...
A i tak w ogóle:
Przyszły...
robertdg - 21-11-2013, 18:55
Sprawdź na rozgrzanym, na równej nawierzchni, uprzednio przeleć lewarkiem przez wszystkie pozycje, pozostaw na "N", poziom COLD jest tylko poziomem referencyjnym
WreX - 21-11-2013, 18:56
robertdg, ok jak go rozgrzeje to zrobię zdjęcie.
Hugo - 21-11-2013, 19:35
WreX napisał/a: | Przyszły... | Świetny komplecik. Trochę zazdroszczę
|
|
|