[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej
Witek vel Mysza - 09-09-2015, 07:28
Mój pierwszy jeździł na Mobilu 10w40, przebieg w okolicach 300tys i popychacze odzywały się jak olej dochodził do 10 tys, więc wymiana i heja dalej.
Drugi ma 200 tys i turasy zalały go 15w40, ale nie klepał. Ja wymieniłem na Mobil 5w40 i cisza.
booohal - 09-09-2015, 08:43
Ja w ramach testu przeciągnąłem już Helixa z AR9100 do 15 000km i nadal silnik pracuje idealnie, a kolor na bagnecie jest mocno optymistyczny. No ale dość już igrania
Póki co pozostaję przy Helixie i wymianie poniżej 10 000km. Co daje u mnie trzy wymiany w roku... Może będę dorzucał coś dla obniżenia tarcia w stylu Militeca bo AR9100 jednak nie wychodzi super tanio.
Mandrake - 13-09-2015, 08:49
Ja porzuciłem Valvoline na rzecz Shella, ale Helix Ultra-Racing-10w60. Mogę śmiało polecić
xyn - 17-09-2015, 13:25
słuchajcie, wracam jeszcze raz do tematu.
odebrałem dziś zamówiony filtr oleju mann w811/80, ale np na motointegrator.pl podpowiada mi model w610/3. wina leży po stronie sklepu, czy model, który dostałem też się sprawdzi?
sampler - 17-09-2015, 13:37
katalog MANN podaje ze pasuje do:
2.0 (EA2A/W) 4G63 100 136 09/96-09/00
2.0 (EA2A/W) 4G63 98 133 10/00-10/04
2.4 4G69 116 158 10/03->
2.4 GDI (EA3A/W) 4G64 GDI 110 150 04/99-09/00
2.4 GDI (EA3A/W) 4G64 GDI 106 144 10/00-10/04
2.5 V6 Twin-Turbo VR-4 (EA5A/W) 6A13 206 280 09/96-10/02
Hugo - 17-09-2015, 13:52
Powinien być MANN W610/3.
xyn - 17-09-2015, 15:45
no tak właśnie sprawdzałem katalog, ale nie wiedziałem czy może zastosowanie filtra w811/80 jest jakąś specjalną sztuczką poprawiającą jego wydajność (przy czym upierał się sprzedawca w przeprowadzonej przed chwilą rozmowie). zmieniłem zamówienie na w610/3.
dziękuję po raz kolejny za rozwianie wątpliwości!
McCoy - 20-09-2015, 01:00
Bialy cos tam piszesz takie glupoty ze az mi cie zal. Gnebisz zmordowanego trupa i olejem chcez go uleczac. Nie oczerniaj jednej czy drugiej fiurmy olejowej bo swoja przygode z w meczona bestia zakonczysz w sadzie. Nie wiem o co ci chodzi. Piszesz jak male dziecko ze swoimi chorymi teoriami. wiekszosc galantow za czasow swietnosci zalewana byla olejem 10w40. Tak mineralnyny z dodatkiem syntetycznego proszku do prania. Gdy auto bylo regularnie w serwisie to jest nim ok,bo wazne aby olej byl swiezy przy tym silniku.
[ Komentarz dodany przez: robertdg: 20-09-2015, 10:03 ]
Punkt 8 regulaminu
bialyjayz - 20-09-2015, 12:44
McCoy napisał/a: | Nie oczerniaj jednej czy drugiej fiurmy olejowej bo swoja przygode z w meczona bestia zakonczysz w sadzie |
możesz mi dokładnie wytłumaczyć w jaki sposób? A i gdzie oczerniłem jakąś firme ??
marcinzam - 25-09-2015, 11:29
Czy ten olej to pełny syntetyk czy HC ?
booohal - 25-09-2015, 11:37
Najprawdopodobniej GTL. Czyli lepszy od HC ale nie pełen syntetyk.
Witek vel Mysza - 26-09-2015, 08:49
Mann w610/3 (66x90) jest większy(dłuższy) niż w811/80 (75x80). Prawdopodobnie pasować będą oba.
Co do 2.0 16v to po numerach knechta (ja stosuję u siebie knechta) wychodzi OC 230 (76x65,6) oraz OC 205 (76x73,6). Zakładałem zawsze ten dłuższy, bo nie wystawał jeszcze za miskę, a chyba więcej syfu mógł wyłapać przed zatkaniem.
Teraz stosuję K&N303
marcinzam - 27-09-2015, 15:25
booohal napisał/a: | Najprawdopodobniej GTL. Czyli lepszy od HC ale nie pełen syntetyk. |
Valvoline ma pełny syntetyk?
booohal - 27-09-2015, 20:15
marcinzam napisał/a: | Valvoline ma pełny syntetyk? |
Nie zagłębiałem się. Nie interesuje mnie zbytnio ta firma
Mandrake - 28-09-2015, 22:29
marcinzam napisał/a: | Czy ten olej to pełny syntetyk czy HC ? |
SynPower to pełny syntetyk, a nie hydrokrakowany minerał:
http://www.valvolineeurop.../synpower_5w-30
|
|
|