To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

telewizoor - 08-01-2016, 12:48

plecho1, dzięki! Spróbuję w ten sposób. Napisałem program który otwiera wtryski zmiennie od 4-7ms i po x cyklach zmienia na 7-12ms i tak w kółko ale czyscilem je leżące w myjce. Może się jutro pobawię jak będzie wolny ciepły garaż i dam znać czy pomogło 8)
Marcino - 08-01-2016, 13:07

Widać telewizor masz podobne problemy jak ja.
Możesz napisać bizej :
1. co za program i jak sterowałeś wtryskami?
2. Jakiego srodka do czyszczenia użyłeś?
Pytam w kontekscie wtrysków LPI Vialle w 307.

plecho1 - 08-01-2016, 14:11

Ja używam starego sterownika Zenit JZ2005 któremu tylko symuluję sygnały potrzebne do pracy. Troszkę szukałem czym najlepiej czyścić i podobno denaturat jest dość obojętny dla tworzyw z których zbudowany jest wtryskiwacz, niektórzy używają też benzyny ekstrakcyjnej.
telewizoor - 09-01-2016, 12:42

Program napisałem sobie sam na Attiny25 i przez tranzystor MOS sterowałem wtryskiem. Czyściłem płynem którego nazwy niestety teraz nie pamiętam ale nie było to nic specjalnego do wtrysków. Będę próbował jeszcze raz to czyszczenie ale tym razem puszcze jakiś środek 'grawitacyjnie' to dam znać co wyjdzie 8)

PS Jak ktoś chce program na procesor to mogę podesłać :P

Owczar - 09-01-2016, 20:11

Nowy FL02 jest nieco większy od starego typu. Jeszcze większy wkład filtrujący. Jak dla mnie jeden z lepszych filtrów, a wymiana bajecznie prosta.



U mnie kiedyś zaczęły hany puszczać na postoju. Przepłukałem je denaturatem na aucie. Zmieniłem filtr z FL01 na FL02 i od tamtej pory spokój.

mati_z - 09-01-2016, 21:57

Owczar, specjalnie dla Ciebie pociągnąłem Gala na dwójce do odcinki, mimo niesprzyjających warunków pogodowych :P
Tak wygląda wykres dla reduktora KME Silver i wtrysków Hana Green:

Temperatura reduktora podczas normalnej jazdy oscyluje w okolicach 60-65 st. C, a gazu 30-35 st. C i podczas ostrego deptania tylko nieznacznie spada. Temp. płynu chłodniczego w Evoscanie 89-90 st. C i stoi w miejscu. Jak już wspominałem w temacie sveno, reduktor jest schowany za silnikiem na ścianie grodziowej więc nie owiewa go zimne powietrze :)
Zastanawia mnie tylko ten wzrost ciśnienia po butowaniu. To normalne?

Też w zeszłym roku założyłem FL02 i jestem zadowolony. Co ile trzeba go zmieniać?

Owczar - 09-01-2016, 22:58

Wygląda to nieźle. Masz może plik w formacie osc?

Jeśli chodzi o ciśnienie po tzw cut off, to możesz w stagu włączyć upuszczanie ciśnienia. Jeśli nie masz problemu z szarpaniem po dodanie gazu gdy ciśnienie jest wysokie, to nie musisz tego ustawiać. Na magic jet w silniku turbo był problem, bo tam ciśnienie skakało jeszcze bardziej i po dodaniu gazu był problem z otwarciem wtryskiwaczy, auto szarpało.

Na jakim ciśnieniu roboczym jeździsz? Hana green jak widać się sprawdza, a gazownicy usilnie pchają czerwoną, a nawet czarną. Ja zmieniałem u siebie ze 2 lata temu. Robię 12-14kkm rocznie. Nie było widać spadków ciśnienia więc nie zmieniałem. Filtr ma bardzo dużą powierzchnię.

mati_z - 09-01-2016, 23:33

Tak, mam plik z całego przejazdu, tutaj możesz go pobrać ;)
Żadnego szarpania nie odczuwam, ale myślałem, że coś może jest nie tak. Nie widzę takiej opcji w ACGasSynchro. Gdzie jej szukać?
Ciśnienie robocze mam 1,24. Tak mi ustawiło po ostatniej autokalibracji, jak zaktualizowałem oprogramowanie sterownika. Mnożnik mam około 1, tylko przy 4 ms trochę wyższy, ustawiałem po czasach wtrysków i patrząc na korekty. Ogólnie nie czuję żadnej różnicy między gazem, a benzyną, poza tą w portfelu, bo po roku koszt instalacji mi się zwrócił :D
Instalację zakładał mi kolega tomchuck, ja tylko zmieniłem filtry w zeszłym roku, właśnie na FL-02 i grzebie w ustawieniach :P

Marcino - 10-01-2016, 21:18

chętnie pzyjmę program:)
Ja nie wytzrymałem i założyłem Valteki. Chodzi na nich o niebi lepiej niż na MJ.
Jak tylko skompletuje graty to wymieniam. U mie niestety ciśnienie troszkę leci przy max bucie, na takim samy reduktorze ale to moze wina ze Valdemary nie wyrabiają i zaczynają chodzić w pentli.

[ Dodano: 13-01-2016, 15:32 ]
Owczar Plecho prośba do was...
Może ktoś zerknać co się dzieje na osc pomiedy 5400 a 5500 s?
Jechałem wczoraj i jak przycisnałem na 3ce to zamuliło mi go około 5krpm, ale w osc obseruje ze wtedy niespodziewanie rośnie mi temp gazu i temp reduktora a spada ciśneinie.... bo wtryski otwarte na maxa i leją... Wyglada mi to na jakieś zakłócenia? OSC w linku poniżej...
http://www.filedropper.com/12345_1

Coś jest nie tak ale nie wiem co, nie chce się pchać w nowe wtryski skoro problem może być gdzie indziej. Reduktor nowy załozony w wakacje KME silver (może to on) obecnie założyłem stare Valteki czerwone ale na MJ było podobnie. Na ciśnieniu 1.1 jest podobnie nie moge zgrać map bo jak podnoszę punkty na wyższych czasach wtrysków to jest jeszcze gorzej jak by go zalewało.
.

Dodatkowo po wyłączeniu stacyjki cisnienie z 1.3 spada na 0.8 od razu, po włączeniu wstaje ale na 0.9, sprawdzałem i nie mam wycieków.

plecho1 - 13-01-2016, 16:32

Jeśli z wiązką i kompem wszystko ok to z oscyloskopu wynika, że podczas obciążenia pada dość znacznie ciśnienie gazu, momentami nawet o prawie 0,55 bara a taka zdrowa granica to jest 0,3 bara. Z powodu tego spadku dochodzi do zapętlenia.
Też trochę dziwnie zachowuje się napięcie na sterowniku, momentami z około 14,05V spada do około 13,5V. Nie jestem pewien do końca, ale być może takie spadki napięcia mają wpływ na przekłamywanie czujników ciśnienia i temperatur gazu. Może sprawdź zasilenie sterownika gazowego czy w miejscu podłączenia pod akumulator masa i + dobrze łączą.

Marcino - 14-01-2016, 08:25

Czy wiązka i komputer ok tego nie wiem muszę to sprawdzić i wszytko przejrzeć. Zasilanie na akumulatorze akurat sprawdzałem bo miałem błąd zasilania (niskie napiecie) zapamiętany i to 3 razy.
Z tym ciśnieniem to już sam nie wiem, może mam przewód miedziany zagiety pod spodem...

plecho1 - 14-01-2016, 08:56

Sprawdź też czy nie masz gdzieś zbyt mocno dokręconego docisku przewodu miedzianego bo w takiej sytuacji w miejscu gdzie jest baryłka średnica przewodu może być sporo mniejsza.
Owczar - 14-01-2016, 10:05

Nie byłem przy kompie. Ale czytając to co wyżej. Zerknij na zasilanie tak jak napisał plecho1. To nielogiczna sytuacja bo przy takim przepływie temp gazu i reduktora będzie spadała. A takie odczyty powodowane są spadkami napięcia. Podejrzewam, że otwarte wtryskiwacze, szczególnie valteki, tak obciążają sterownik, że nie wyrabia pradowo, a za tym idą spadki napięcia. Jeśli zasilanie jest ok a mimo to dzieje się jak się dzieje, to może to być prawdopodobna przyczyna. Na Twoim miejscu zaczekalbym na barracudy. Na nich powinno śmigać elegancko.
plecho1 - 14-01-2016, 12:49

Tylko jeśli jest to wina zasilania to na Barracudach może być jeszcze gorzej z powodu mniejszej rezystancji cewek a co za tym idzie większego natężenia potrzebnego do zasilenia wtryskiwaczy.
Owczar - 14-01-2016, 13:27

Niekoniecznie. Ja bym obstawial, że może być któryś Waldemar uszkodzony i wręcz zwiera. Można by je w sumie posprawdzac. Chyba, że v to wina sterownika.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group