[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe
polaff - 20-10-2015, 07:16
Ciekaw jestem kto będzie borykał się z prokuratorem jak w skutek pęknięcia takiej tarczy kogoś zabijesz...
Witek vel Mysza - 20-10-2015, 07:29
Cytat: | w skutek pęknięcia takiej tarczy kogoś zabijesz... | Zapewne tarcza pęknie ze śmiechu jak przeczyta Twoje wypociny, na szczęście będzie to na postoju.
polaff - 20-10-2015, 07:31
Witek vel Mysza, no pewnie - masz rację.
Inżynierowie przecież nie liczyli wytrzymałości materiału i tak sobie ktoś zrobił jeden z najważniejszych układów w samochodzie w ten a nie inny sposób.
Hugo - 20-10-2015, 07:42
twister47 napisał/a: | A mieszcza sie na tym felgi 15 cali ?? | Wejdą.
[ Dodano: 20-10-2015, 07:43 ]
polaff napisał/a: | Ciekaw jestem kto będzie borykał się z prokuratorem jak w skutek pęknięcia takiej tarczy kogoś zabijesz... | Szczerze to mi to znajomy mechanik też odradził.
Fragu - 20-10-2015, 07:48
Przejeździłem z 30 tys na tarczach z Outlandera i nic się nie stało....
..ale szczerze mówiąc to lepszym wyjściem jest swap na hamulce z carismy. 2 tłoczki czy w Galancie czy w Outlanderze śmierdzą.
Witek vel Mysza - 20-10-2015, 07:55
Cytat: | Inżynierowie przecież nie liczyli wytrzymałości materiału i tak sobie ktoś zrobił jeden z najważniejszych układów w samochodzie w ten a nie inny sposób. | Dobrze, że chińscy odlewnicy tarcz liczyli.
Fragu napisał/a: | Przejeździłem z 30 tys na tarczach z Outlandera i nic się nie stało.... | Bo się nie mogło stać. Dowiercasz w sumie tylko jeden otwór, co nie ma wpływu na wytrzymałość, bo tam i tak nie działa żadna siła. Tarcza jest trzymana momentem tarcia poprzez dociśnięcie felgą do piasty, szpilki nie przenoszą żadnej siły.
[ Dodano: 20-10-2015, 07:56 ]
Wracając do pytania, żeby nie zaśmiecać forum. Jakie te jarzma?
Fragu - 20-10-2015, 08:07
Witek vel Mysza, jak masz maly rozstaw 130mm to kupuj zaciski z Outka. Jak masz 160mm to szukaj zaciskow z vr4 polifta.
Lepszym wyjsciem jest kupno jak najnowyszych zaciskow z outlandera.
Hugo - 20-10-2015, 09:16
Fragu napisał/a: | Jak masz 160mm to szukaj zaciskow z vr4 polifta | I w VR-4 po lifcie są takie same tarcze jak w Outlanderze, nie?
[ Dodano: 20-10-2015, 09:19 ]
Witek vel Mysza napisał/a: | Dowiercasz w sumie tylko jeden otwór | Dziwne, bo jak przymierzałem tarczę 4x114,3 do tarczy 5x114,3 to tylko jeden otwór pasował, a trzy trzebaby było dowiercić...
Fragu - 20-10-2015, 09:23
Hugo, tak, takie same.
Dowiercić trzeba 2 otwory, jeden wychodził jakoś oddalony od innych, drugi był blisko oryginalnego...jakoś tak.
Witek vel Mysza - 20-10-2015, 13:07
Fragu, nie mierzyłem rozstawu, a jaki rozstaw ma sport przedliftowy z 98 z dwutłoczkowym zaciskiem?
Maciejos - 20-10-2015, 13:43
roch_27 napisał/a: |
W sprawie doboru tarcz było trochę problemów.
Chodzi mi głównie o to, ze EA po 99' ma zmienione tarcze przednie na wieksze (szer 276 mm) - i takie też chciałem, a z katalogu proponowali mi mniejsze 256 mm
Niestety wiekszość katalogów jest do dupy , gdyż ma zły podział na roczniki zamiast EA 97-98 i 98-01 oraz 01> jest zapis od 97-01.
pozdro |
Witek vel Mysza napisał/a: | Fragu, nie mierzyłem rozstawu, a jaki rozstaw ma sport przedliftowy z 98 z dwutłoczkowym zaciskiem? |
Kurczę, już mnie głowa rozbolała od tego wątku (sam niedługo będę wymieniał tarcze i klocki w swoim Galu - Sport Edition 2.5 V6 1998 rok (I rejestracja 25.06.1998 r. )
VIN: JMBSNEA5AWZ001034
Teoretycznie wychodzi, że to jest "przedlift", a więc tarcze 256/24 i zaciski jedno-tłoczkowe.
Z drugiej strony, ponoć wszystkie Sport Edition miały zaciski dwu-tłoczkowe (to by zgadzało się ze słowami mego przedmówcy "Witka vel Myszy")
Chyba muszę pójść za radą kolegów z Coltmanii i zdjąć koło, aby wszystko sprawdzić i pomierzyć samemu...chyba, że ktoś z Was mnie oświeci
Fragu - 20-10-2015, 14:13
Najlepiej zmierzyć.
Witek vel Mysza, zrobisz to nawet bez zdejmowania koła - sprawdzone.
Hugo - 20-10-2015, 14:53
Maciejos napisał/a: | Sport Edition 2.5 V6 1998 rok (I rejestracja 25.06.1998 r. ) | Każdy SE miał zaciski dwutłoczkowe. Potrzebujesz tarcze o średnicy 276/24 mm grubości.
Maciejos - 20-10-2015, 15:29
Hugo,
Czy rzez Twoje słowa, mam rozumieć, że żaden SE - niezależnie, przed czy po lifcie - Po 1. Nie miał nigdy jedno-tłoczkowych zacisków Po 2. Nie miał nigdy tarcz 256 mm ??
..a więc każdy SE (niezależnie od liftu) posiadał tylko i wyłącznie tarcze 276/24 i dwu-tłoczkowe zaciski, tak ?
czerwony88 - 20-10-2015, 15:33
Tak, jeżeli to jest fabryczny SE
|
|
|