To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe

Hugo - 28-10-2015, 10:15

booohal napisał/a:
Sedan hamuje już naprawdę świetnie
A jakie tam masz hamulce? Koniecznie sprawdź skuteczność hamulców przed podmianką i po.
booohal napisał/a:
podmianki serwa na GDI sobie nie odmówię
Zrób i zdaj relację, ja od razu będę wsadzał od Legnum (o ile wejdzie), bo jest po drugiej stronie, z tym, że kielichy powinny być symetryczne, a przecież serwo jest okrągłe :mrgreen:
booohal - 28-10-2015, 11:18

Hugo napisał/a:
A jakie tam masz hamulce?

Dwutłok 276/24, korektor out, tarcza chyba Ferodo, klocek Galfer Sport FTD1055. Przód ponad 4kN, tył okolice 2kN ale tyłu jeszcze nie ruszałem. Po regeneracji tyłu chciałbym dojść do sumarycznej w okolicach 14kN.
Na koniec serwo z GDI.
Na razie mam priorytet w postaci naprawy kombiaka także wszystko znacznie się wydłuży.

Mandrake - 28-10-2015, 19:05

fj_mike napisał/a:
Mandrake napisał/a:
Po przebiegu 400 km tarcze mikody zaczęły "bić"

Jak wyszedł pomiar tarcz po montażu na piaście?
Wspominałem o tym.

Wg mnie, to nie wina tarcz tylko krzywych piast.


Miałeś "prawie" rację Kolego :D Rozsypane łożyska obu kół...... Najlepsze jest to, że nic nie wyło ani huczało :doubt:

i9i - 30-10-2015, 18:35

Hugo napisał/a:
i9i, a jak Tobie się hamuje na tym zestawie?

Całkiem sympatycznie. Moim zdaniem więcej Galantowi nie trzeba, po za dobrymi oponami.

fj_mike - 02-11-2015, 12:00

Mandrake napisał/a:
Miałeś "prawie" rację Kolego Rozsypane łożyska obu kół...... Najlepsze jest to, że nic nie wyło ani huczało

Jeszcze się okaże, że tarcze nada całe :P

Mandrake - 02-11-2015, 13:09

Tak są całe. Wymieniłem całe piasty z łożyskami i spokój z biciem. Hamuje jak trzeba.
Dzięki za info :thumbup:

salam87 - 13-11-2015, 09:32

Wijcie
od niedana jestem szczęśliwym nabywcą Galanta w kombi 2.5 V6 99r automat 8) :D wersja Elegance
nadszedł dzień aby wymienić klocki i tarcze przód i tył :| z tego co czytałem we wcześniejszych postach będzie to droga sprawa ale znalazłem taki zestaw na allegro
http://allegro.pl/tarcze-...4925638610.html
lub
http://allegro.pl/tarcze-...4854520355.html
lub
http://allegro.pl/tarcze-...5499974874.html

Jest sen pchać w Japońskie części czy jednak postawić na sprawdzone marki?? :roll:

Fragu - 13-11-2015, 09:41

salam87, Textar, TRW, ATE, Zimermann z tanich i masowych produktów.
Przy wymianie sprawdzenie piast czy nie są pokrzywione, czyszczenie i smarowanie zacisków.

salam87 - 13-11-2015, 09:47

Fragu, albo już nie pamiętam albo po prostu nie czytałem nigdzie... jak sprawdzić czy są piasty proste?? będę widział czy muszę użyć do tego jakieś narzędzia?
Fragu - 13-11-2015, 09:57

salam87, piasty musisz sprawdzić czujnikiem zegarowym czy nie mają bicia. Po założeniu nowych tarcz powinieneś sprawdzić jeszcze je pod kątem bicia.
pappagiorgio - 13-11-2015, 23:28

W manualu 26 (Front axle) str. 4 lub 35 (Service brakes) str. 13 masz sposób jak mierzyć bicie czujnikiem zegarowym. Ja mam uchwyt z magnesem i montowałem go na kolumnie amortyzatora. Ja jeszcze przy pomiarze bicia tarczy przykręciłem ją śrubami do piasty. Przesmaruj w jarzmie punkty styku z klockami smarem miedzianym, a prowadnice zacisku specjalnym smarem do zacisków.

Co do tarcz i klocków to mam komplet BREMBO, niestety za krótko żeby oceniać, pewne jest jedno, hamowanie bez trzepania całą budą warte było wymiany tarcz :)

herkules - 14-11-2015, 13:16

salam87
Założyłem "na próbę" Mikodę wierconą i ciętą + klocki Brembo. Klocki (bez nacięcia) strasznie piszczały i brudziły felgi. Musiałem je wyrzucić. W sklepie namówił mnie na klocki Kavo parts. Na początku go wyśmiałem, ale pomyślałem, że jak ryzykowałem z tarczami, to zaryzykuję z klockami za 90pln, najwyżej wszystko wywalę. Okazało się, że klocki mają nacięcie po przekątnej i dobrze hamują nie brudząc felg, podobno mają coś wspólnego z Ferrodo. Przejechałem ok 6000 km, tarcze nie biją (jak poprzednie), klocki dobrze hamują, jestem zadowolony. Wczoraj drugie klocki Kavo kupiłem na zapas.

asec69 - 16-11-2015, 10:24

pappagiorgio napisał/a:
Co do tarcz i klocków to mam komplet BREMBO, niestety za krótko żeby oceniać, pewne jest jedno, hamowanie bez trzepania całą budą warte było wymiany tarcz


Potwierdzam, od 15 tkm w moim galu tarcze Brembo hamują na miano, że to bardzo dobra jakość, szczególnie w porównaniu z Mikodami, czy Oyodo. Choć przez moment myślałem, że są takie same jak poprzednie lub krzywe piasty, bo zaczęły koła delikatnie bić. Po wymianie opon na nowe i ustawieniu zbieżności bicie ustało. Nie wiem jak klocki, bo ja mam ATE, dobre, ale cholernie kopcą felgi. Mechanik mówił, że są chyba za miękkie i to dlatego, a ja uważam, że to rodzaj użytego materiału ma na to wpływ.

WhereMi - 25-11-2015, 23:04
Temat postu: [EA5A/W 2.5] Brembo Max ?
Chciałbym wymienić tarcze i klocki. Obecne 256mm nieznanego producenta biją przy hamowaniu - może przez luz na łożysku które wymieniłem niedawno.
Wykrzywiły się po paru hamowaniach na autostradzie 150 do 80 (większość mojej jazdy).
Szukam czegoś dobrego i tu chciałbym zaczerpnąć wiedzy forumowiczów, przeczytałem więc wiem aby wybierać ATE, zimerman, Textar jednak sprzedawca od razu zobaczył w dobrej cenie w tym rozmiarze Brembo Max - 140zł szt. Jest to taniej niż Zimerman ale drożej niż Textar o którym myślałem.
I tu moje pytanie Czy Brembo Max (jest to wyższy model, nie najniższy nie polecany) są dobrymi tarczami, czy warto dopłacić do tej marki i nacięć czy lepiej sprawdzone zwykłe? (przy hamowaniu na autostradzie nacięcia pomogą? )
Nie boję się o oryginalność.
Ostatni post kolegi asec69 rozumiem jest do zwykłych Brembo?

Oraz jakie klocki do takich Brembo? Też brembo, czy TRW ATE zimerman textar? (ceny to praktycznie wszystko 100 zl)
Odrzuciłem Mikody - za dużo ryzyka dla mnie.
Dzięki
BTW. Czy zestaw Zimerman działa kiepsko bez rozgrzania?

Fragu - 26-11-2015, 11:00

WhereMi, tarcze 256mm nigdy nie będą dobrze hamowały. Zawsze się pogną prędzej czy później.
Najlepszym wyjściem jest swap hamulców:

a) na zestaw z Galanta po 2 lifcie (jeden tłoczek) 276x26mm, ale musisz zmienić zwrotnice na takie z rozstawem 160mm.

b) swap na zaciski i tarcze od carismy po lifcie 281x24mm, zwrotnice pasują takie jak masz 130mm, kupujesz zaciski od Carismy po lifcie, tarcze + klocki.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group