To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

apg2312 - 24-03-2016, 20:38

Konop44 napisał/a:
poza tym ze czasami klekocze jak diesel i dolewam ponad lytre mdzy wymianami to nic..
Popychacze. Do regulacji lub wymiany. A litr na 10-15 tyś km to ile wychodzi na 1000 km ? :)
Poza tym, nawet gdyby silnik spijał olej litrami, to wtedy nie leje się cudownych specyfików typu MotoDoctor, ani nie przechodzi na gorszy olej, tylko albo naprawia się silnik, albo zmienia auto. Albo można się też tym nie przejmować, dolewając 1litr/1000 km ma się w sumie cały czas świeży olej :D Tyle, że taki "Kopciuszek" raczej nie przejdzie badania technicznego ;)
Konop44 napisał/a:
wbij w wyszukiwarke miejscowosc w ktorej mieszkam

Nie masz w Polsce rodziny czy przyjaciół ? Bo ja nie widzę problemu, żeby ktoś tutaj kupił bańkę oleju i posłał Ci paczką. 82 euro to mniej więcej 330 zł. 150 za olej + paczka do Irlandii (do 6 kg) 86 zł. Jakieś 100 zł zostaje w kieszeni :D Heh, do 6 kg to idzie jeszcze jakieś porządne pół litra wsadzić, i karton fajek ;) No, na pewno fajki, w końcu opakowanie też coś waży.
Oczywiście, o ile mieszkasz w Irlandii, bo jest jeszcze Naas w Austrii :P
https://pl.wikipedia.org/wiki/Naas_%28Austria%29
Konop44 napisał/a:
Bo sie stanie gdybym wlal ten tanszy?

Nic. Auto będzie dalej jeździć. Jeśli masz zamiar powiedzmy za rok pozbyć się tego Galanta, i kupić coś innego, to nie ma problemu. Ale jeśli planujesz dłużej jeździć tym autem, i chcesz mieć silnik w dobrej kondycji to po prostu nie opłaca się lać tanich olejów. Owszem, powinny spełniać normy, które mają wypisane na etykiecie, ale w dłuższym przedziale czasu/przebiegu po prostu wyjdą te pozorne oszczędności. Tańsze oleje zawierają mniejsze ilości dodatków, na dokładkę bywa że gorszych jakościowo. Koncerny chemiczne też na czymś muszą w końcu zarabiać. A w oleju ilość różnych dodatków to między 10-20% :)
http://mojafirma.infor.pl...-silnikowy.html

Krzyzak - 25-03-2016, 08:50

Gorszy olej z reguły szybciej traci właściwości smarne i dodatki przeciwzużyciowe. To gorsze smarowanie i gorsze odprowadzanie ciepła. Gorsze smarowanie = szybsze zużycie silnika.
Wiec gorszy olej trzeba częściej zmieniać - np. co 5-7 tkm. Taniej wychodzi kupić lepszy, bo z reguły przejedziesz 12-15 tkm a i silnikowi będzie lepiej. Szczególnie zimą, gdzie mineralne mają konsystencję galarety i zanim dotrą gdzie trzeba to silnik się trochę w środku porysuje.
Przeciąganie wymiany gorszego oleju powoduje, że w środku gromadzi się nagar a nawet lak. Silnik zostaje wypełniony gęstą czarną mazią, pracuje gorzej, szybciej się zużywa.
To tak w skrócie.

Konop44 - 25-03-2016, 18:07

Badanie techniczne za 2 tygodnie to sie okaze :mrgreen: A z wysylaniem paczek to z "kontrabanda" to juz nie to samo co 10 lat temu, szczerze to bym nie ryzykowal nawet paczki fajek wysylac, pewnie i tak utknie na cle a wez potem odbierz ten olej, wyjdzie 3x drozej. Oj pozmnienialo sie, niestety na gorsze... A tak powaznie to nie lubie ludziom zawracac dupy, i tak sie nawysylali tysiace innych gratow :P
Gdyby bym w Austrii to bym pewnie mial w czym wybierac jesli chodzi o mechanikow,stawiam ze maja podobne podejscie do Niemcow- "ordnung muss sein" a nie "no worries".
A Gala pewnie zebym chcial zatrzymac bo naprawde do tej pory troche w niego wlozylem i poprostu lubie to auto mimo oplat ktore sa poprostu z kosmosu. Przykladowo sam podatek drogowy to 710e na rok gdzie wiekszosc aut po 2008 r (wprowadzili od emisji a nie pojemnosci) plasuje sie w przedziale 190-390 e. Nie mowiac o ubezp. ktore co roku rosnie zupelnie nieproporcjonalnie z racji wlasnie wieku auta. Myslalem nad nastepca ale poki co nic az tak mnie nie urzeklo, no moze poza Alfa 159, ew Saabem 93 w wersji kombi ale troche zbaczamy z tematu...
Dzieki za klarowne wyjasnienia w sprawie oleju, posluchalem szanownego grona i kupilem ten co zawsze, a mialem te zaoszczedzone 30e wydac na jakis "szlachetny" trunek we Francji na euro :wink:

Ewcia80 - 29-04-2016, 20:18

Hejka.Mam problem z wyciekiem oleju z okolic filtra oleju.Zauważylam to przypadkiem przy okazji wymiany wahacza.Otoż mam mokra od oleju oslone silnika na srodku a wokolo filtra oleju widać swiezy olej.Fitr zakladalam Mann 610/3 czyli tez polecany na forum.Wymiana byla 18 grudnia.Na bagniecie zeszlo okolo 200ml.Czy mozliwe ze filtr byl wadliwy,czy raczej ktos zle przykrecil filtr.Nie wiem co robic,bo do wymiany zostalo jeszce 3000 km.Czu jest mozliwosc ze filtr sie calkowici odkreci?Co robić?
apg2312 - 29-04-2016, 21:12

Ewcia80 napisał/a:
Czy mozliwe ze filtr byl wadliwy,czy raczej ktos zle przykrecil filtr

Sama sobie odpowiedziałaś :)
Ewcia80 napisał/a:
Co robić?

Kupić nowy filtr (na Ceneo po 17-18 zł), dać mechanikowi na piwo czy dwa i wymienić. Potem uzupełnić olej do stanu, i jeździć do planowanej wymiany. Wymiana filtru w niczym nie zaszkodzi, wręcz przeciwnie, będzie lepiej filtrował cały syf z oleju.
Oczywiście, przy wymianie oleju filtr trzeba będzie znowu wymienić.

Ewcia80 - 29-04-2016, 21:26

Czyli co?Zle ktos przykrecil?Ile moze wyleciec oleju przy wymianie filtra?Mam jeszce jakies 0,5 litra w zapasie.Wystarczy czy trzeba wieciej?
robertdg - 29-04-2016, 21:30

apg2312 napisał/a:
Ewcia80 napisał/a:
Czy mozliwe ze filtr byl wadliwy,czy raczej ktos zle przykrecil filtr

Sama sobie odpowiedziałaś :)
Ewcia80 napisał/a:
Co robić?

Kupić nowy filtr (na Ceneo po 17-18 zł), dać mechanikowi na piwo czy dwa i wymienić. Potem uzupełnić olej do stanu, i jeździć do planowanej wymiany. Wymiana filtru w niczym nie zaszkodzi, wręcz przeciwnie, będzie lepiej filtrował cały syf z oleju.
Oczywiście, przy wymianie oleju filtr trzeba będzie znowu wymienić.


Czytam i nie wierze, co to za kolejność i zasady postępowania :?:

Po pierwsze filtr można sprawdzić czy jest dokręcony, po drugie wypadałoby umyć miejsce gdzie jest obfite w wyciek plus okolice, po trzecie zaobserować czy wyciek nie leci z góry na dól, bo olej będzie rżnął spod pokrywy, korka, czy zaślepki głowicy i filtr oleju tez będzie zafajdany - takie prawo grawitacji.

Ewcia80 - 29-04-2016, 21:43

Robertdg masz racje w tym co piszesz.Dzwonilam do stacji gdzie to robili i powiedzieli zebym przyjechala w poniedzialek.Powiedzieli że sprawdza czy jest dokrecony.Co do wyciekow spod pokryw zaworow korka lub oringu glowicy to wszystko jest wymeoinione niedawno i wszystko jest na ori czesciach.Sprawdzane i jest sucho jak pieprz.A czy jesli mechanik zapomnial np. nasmarowac olejem uszcelke filtra przed mintazem to tez moze przez takie niedopatzrenie wyciekac?A moze po prostu kupic nowy olej i filtr i wymienic?
robertdg - 29-04-2016, 21:58

Jak wkręcał filtr na suchą uszczelkę to mógł ją uszkodzić, sprawdżcie filter, umijcie silnik i kontrolujcie skąd pokazuje się olej
Ewcia80 - 30-04-2016, 16:37

A czy ta czesc MD641905 czyli oring engine cooler znajduje sie tak jakby za filtrem oleju?Moze tam byc wyciek ze az leci na oslone silnika?Trudno taki oring wymienic?Duzo jest roboty?
milo - 30-04-2016, 17:40

Ewcia80 napisał/a:
.A czy jesli mechanik zapomnial np. nasmarowac olejem uszcelke filtra przed mintazem to tez moze przez takie niedopatzrenie wyciekac?

Spytaj w jaki sposób montują filtr watpię że dokręcaja kluczem :mrgreen:
Jak wymieniałem olej latem dokreciłem filtr kluczem w zimie odkrecił sie w taki sposób że ręką mogłem swobdnie dokręcic a wszystko po plamie zauważonej w garaźu ,dokręciłem i po problemie

Ewcia80 - 30-04-2016, 17:53

Z tego co pamietam to nie był dokrecany kluczem.A powinien być?

[ Dodano: 30-04-2016, 19:13 ]
Juz wiem co bylo przyczyna wycieku.Udalo mi sie dostac do filtra oleju od gory i okazalo sie ze byl niegokrecony.Ile moglam to sama dokrecilam,ale nie wiem czy wystarczajaco.W poniedzialek pojade na stacje zeby to sprawdzili i bardziej dokrecili.

[ Dodano: 30-04-2016, 19:13 ]
Juz wiem co bylo przyczyna wycieku.Udalo mi sie dostac do filtra oleju od gory i okazalo sie ze byl niegokrecony.Ile moglam to sama dokrecilam,ale nie wiem czy wystarczajaco.W poniedzialek pojade na stacje zeby to sprawdzili i bardziej dokrecili.

Krzyzak - 30-04-2016, 20:12

Ewcia80 napisał/a:
Trudno taki oring wymienic?
tak na przyszłość - jest dość sporo pracy, bo trzeba nie tylko spuścić olej ale też płyn chłodniczy i odpiąć węże żeby chłodniczkę oleju zdjąć

Ewcia80 napisał/a:
Ile moglam to sama dokrecilam
z reguły dokręcam do momentu aż oring się dotknie silnika (zaczyna być opór) i wtedy jeszcze z pół obrotu i wystarczy
bialyjayz - 19-07-2016, 14:57

pamięta ktoś, może nr. seryjny korka wlewu oleju z jakiegoś Hyundai'a?
Hugo - 19-07-2016, 15:05

bialyjayz napisał/a:
pamięta ktoś, może nr. seryjny korka wlewu oleju z jakiegoś Hyundai'a?
Po co Ci cały korek, który w dodatku wygląda brzydko? Kup samą oryginalną uszczelkę korka i spokój na lata. Kiedyś były na alle... po 10 zł.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group