[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tarcze i klocki hamulcowe
WhereMi - 26-11-2015, 11:30
Fragu napisał/a: | WhereMi, tarcze 256mm nigdy nie będą dobrze hamowały. Zawsze się pogną prędzej czy później.
Najlepszym wyjściem jest swap hamulców:
a) na zestaw z Galanta po 2 lifcie (jeden tłoczek) 276x26mm, ale musisz zmienić zwrotnice na takie z rozstawem 160mm.
b) swap na zaciski i tarcze od carismy po lifcie 281x24mm, zwrotnice pasują takie jak masz 130mm, kupujesz zaciski od Carismy po lifcie, tarcze + klocki. |
O opcji a) wiedziałem, jednak dużo zachodu i kosztów dla mnie (nie planuję lat z jednym autem).
Jednak przy b nie wiedziałem, że nie trzeba zwrotnic zmieniać. To jest ten temat chyba z Volvo s40 też. Dzięki poszukam.
Możesz mi podać przybliżone kwoty części szczególnie opcji b ? Bo na allegro na start widzę bardzo duży rozrzut.
Fragu - 26-11-2015, 11:41
Zaciski w dobrym stanie kupisz po około 50zł/szt (jak nie taniej)...
Klocki i tarcze - wybór do carismy (system Lucasa) jest bardzo duży.
Myślę, że śmiało możesz założyć ATE, ZIMMERMANNA lub TEXTARA, a jeśli chcesz wydaćtrochęwięcej to ATE Power Disc, Zimmermanny nawiercane lub Brembo MAXy.
Upewnij się czy masz rozstaw śrub mocujących zacisk 130mm (na zwrotnicy!).
WhereMi - 26-11-2015, 12:07
Dziękuję, bardzo fajnie wyjaśniłeś mi wszystko.
Jeżeli jest to koszt 100 zł + robota (sprawdzę rozstaw) to nie opłaca się bawić 256 mm tarczami.
Fragu - 26-11-2015, 12:07
WhereMi, dokładnie! Powodzenia, mam nadzieję, że wszystko się ładnie uda.
booohal - 26-11-2015, 13:09
Ja kupiłem zaciski od V40 za 60zł z przesyłką w świetnym stanie.
W zestaw 256 nawet nie próbuj się bawić
WhereMi - 26-11-2015, 18:24
Tylne hamulce wymieniłem komplet bo całe zardzewiały oraz ręczny chwytał.
Po przeczytaniu więcej stron forum rozważam wybebeszenie tego rozdzielacza siły hamowania, ale to po przednich hamulcach zobaczymy czy nurkowanie się pogłębi.
Pomóżcie mi proszę jeszcze z jedną kwestią, z jakiś roczników/modeli volvo mogę tych zacisków szukać.
Na forum znalazłem info:
i9i napisał/a: |
nerus napisał/a:
lub Carisma po 2000r,ale komplet z zaciskami i jarzmami
u mnie już7 kkm zrobiły
Po 1999r z GDi oraz DiD, po 2002 już wszystkie miały 281mm
U mnie już prawie 20tkm zrobiły. |
Czy tak samo jest z Volvo S/V 40 ? Podejrzewam, że podobnie, plus pewnie do 2.0T dawali większe tarcze?
Hugo - 26-11-2015, 21:03
Fragu napisał/a: | Zaciski w dobrym stanie kupisz po około 50zł/szt (jak nie taniej)... | Po 16 zł/szt. widziałem też
bartnikj - 30-11-2015, 10:36
A czy ktoś wie czy tarcze o grubości 26 mm biedą pasowały na miejsce gdzie powinny być 24mm? Była przecena wiec kupiłem a teraz przed wizytą u mechanika chciałbym mieć pewność.
Edit:
Dzisiaj założyłen, pasują, prawdopodobnie te 2 mm nie robią różnicy
Fragu - 30-11-2015, 11:11
bartnikj, zdaje się, że przypasujesz, możliwe że trzeba będzie trochę przeszlifować zacisk...kilka osób już robiło taką podmianę na forum.
Maciejos - 02-12-2015, 11:08
Hej,
Czy tylne tarcze do Gali mają uniwersalny wymiar ?...czy może, tak jak w przypadku przednich tarcz, wszystko zależy od roku produkcji, liftów itp.
P.S. Przypominam, że mam Sport Edyszyna z 98 roku.
Hugo - 02-12-2015, 11:23
Maciejos napisał/a: | Czy tylne tarcze do Gali maja uniwersalny wymiar ?... | W całym okresie produkcji i w każdej wersji były takie same.
Maciejos - 02-12-2015, 11:36
Dzięki Hugo.
Żarów - 06-12-2015, 08:49
nie bierz tylko bębnów do wersji usa . bo to co innego
WhereMi - 15-12-2015, 19:22
Dziękuję bardzo jeszcze raz za wskazówki.
Na forum znalazłem gości, okazało się, że rozbierają same mitsubishi sprowadzone z Niemiec i mają Carismę z ładnie wyglądającymi hamulcami 281 mm tarcza, mocowanie jarzma na 130 mm.
Pasowały plug & play, cały komplet hamulców z tarczami i klockami ATE.
Dużo lepsze hamowanie, bardzo powiększyło się nurkowanie, tu już doczytałem, że z tym pomoże opróżnienie ogranicznika siły hamowania na tylne koła oraz sprawdzenie / wymiana amortyzatorów na przedzie.
Ewcia80 - 27-12-2015, 09:28
Hejka.Czy to prawda,że jak się hamuje delikatnie to tylna oś bardzo mało pracuje i się prawie nie zużywa?Jak to jest w ogóle z obciążaniem tylnej osi?Czy to jest tak że hamulce tylne zaczynają pracować jak sie hamuje z duzych predkości albo kiedy jest tył pasażerami obciązony?
|
|
|