[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej
kuba123 - 15-11-2016, 10:46
Oddaję Galanta do mechanika w przyszłym tygodniu i pomyślałem, że może warto byłoby od razu wymienić olej. Samochód mam od września i nie wiem co lał poprzedni właściciel. Mógłbym się pewnie dowiedzieć jeżeli będzie taka potrzeba.
Myślałem, żeby zrobić płukanie i po prostu zalać nowy dobry olej. Możecie polecić czym zrobić płukanie i jaki olej zalać? Czy może lepiej jednak dowiedzieć się co było lane wcześniej i lać to samo?
komarsnk - 15-11-2016, 12:37
Wypłukać i zalać dobry olej.
apg2312 - 15-11-2016, 13:56
kuba123 napisał/a: | Możecie polecić czym zrobić płukanie |
Liqui Moly Engine Flush 2640
kuba123 napisał/a: | jaki olej zalać? |
Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 1856
lub jakiś inny porządny, markowy pełny syntetyk 5W40/5W30
eremita - 15-11-2016, 14:03
płukać liqui moly flush.
Ja osobiście sobie chwalę Mobil 1 ESP formuła 5w30 można powiedzieć że V-ka go lubi
Fragu - 15-11-2016, 14:17
+1
dmi - 15-11-2016, 15:40
Mobil 1 ESP formula 5w30 + Mann w610/3
bialyjayz - 15-11-2016, 21:22
eremita napisał/a: | Ja osobiście sobie chwalę Mobil 1 ESP formuła 5w30 można powiedzieć że V-ka go lubi |
apg2312 napisał/a: | iqui Moly Synthoil High Tech 5W-40 1856 |
jeden jak i drugi na jednym bardzo wysokim poziomie, nawet niema co porównywać, lej ten do którego masz łatwiejszy dostęp i tyle
lutekwwl - 16-11-2016, 11:12
Płukanke zrób liqui moly flush. Co do oleju ja odkąd mam swojego galanta czyli od ponad 4 lat zalewam go Valvoline MAXLIFE 10W40, z tego co wiem poprzedni właściciel ( również klubowicz ) zalewał go Valvolinem. Wszystko ładnie śmiga i smaruje Wymiana przy LPG max co 10 tys km oraz wszystkich filtrów, a auto będzie wdzięcznie jeździło przez wiele lat
suchyds - 21-11-2016, 20:06
Witam jak nie chcesz wymieniać popychaczy hydraulicznych to zalej 5W 40 na pewno nie zrobisz mu krzywdy nawet jak poprzedni własciciel lał 10W 40.
Ja osobiscie przeszedłem z 10w 40 na 5W 40 Valvoline jak na razie silnik nie bierze oleju.
Ważne przy galu jest lać olej własciwej klasyfikacji i wymieniać go nawet co 8tys km.
Jeżeli ktoś twierdzi inaczej to niech sobie podniesie pokrywe zaworów tam znajdzie wszystkie odp.
Mandrake - 21-11-2016, 21:35
suchyds napisał/a: | Witam jak nie chcesz wymieniać popychaczy hydraulicznych to zalej 5W 40 na pewno nie zrobisz mu krzywdy nawet jak poprzedni własciciel lał 10W 40.
Ja osobiscie przeszedłem z 10w 40 na 5W 40 Valvoline jak na razie silnik nie bierze oleju.
Ważne przy galu jest lać olej własciwej klasyfikacji i wymieniać go nawet co 8tys km.
Jeżeli ktoś twierdzi inaczej to niech sobie podniesie pokrywe zaworów tam znajdzie wszystkie odp. |
Cóż.... Ja leje olej syntetyczny bez właściwej klasyfikacji - 10W60- i żadnych problemów z nagarem czy popychaczami nie mam.
Krzyzak - 22-11-2016, 08:12
Mandrake napisał/a: | 10W60 | to oczywiście bardzo dobry olej, ale w wolnossącym Galancie to przerost formy nad treścią - krzywdy nie będzie tylko szkoda pieniędzy, bo 10W60 to olej do silników wysilonych, z natryskiem na denko tłoka (np. BMW serii Z, ale też Galant GTi miał coś takiego), wytrzymuje bardzo wysokie temperatury;
5W40 lub 5W30 wystarczą zupełnie (u mnie lepiej się sprawdza Mobil 5W30 klasy C2/C3)
Mandrake - 22-11-2016, 09:12
Cena zbliżona do 5w40
Krzyzak - 22-11-2016, 11:39
najtańszy 10W60 jaki na szybko znalazłem na znanym portalu aukcyjnym to 87 PLN, a 5W40 to 45 PLN (różni producenci, ten sam sprzedawca)
booohal - 22-11-2016, 12:34
A do mnie kolejny raz dotarła rodzinka Secola i Archoila do Miśków
Mandrake - 22-11-2016, 13:09
Krzyzak napisał/a: | najtańszy 10W60 jaki na szybko znalazłem na znanym portalu aukcyjnym to 87 PLN, a 5W40 to 45 PLN (różni producenci, ten sam sprzedawca) |
http://sklep.eurolpolska....e%20RC%2010W-60
Całe 34.26 zł w sklepie autoryzowanym
|
|
|