To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Olej

Krzyzak - 22-11-2016, 19:53

Mandrake napisał/a:
Całe 34.26 zł w sklepie autoryzowanym
hej, ale ja pisałem o 4 litrowej bańce :P
Mandrake - 23-11-2016, 07:59

Wiem, ale powiedz wlałbyś do auta olej za 45zł? :wink:
Krzyzak - 23-11-2016, 08:55

zależy do jakiego :)
aczkolwiek za 45zł to konkretnie Lotos 5W40 - zalewam go do renówki i nie ma żadnych problemów, Lotos ma świeże i bardzo dobre oleje, na pewno nie podrabiane, w 100% nowe a nie z recyclingu jak Castrol
mój sąsiad jest 5-ą najważniejszą osobą w Lotosie, jego żona zresztą też, w rodzinie mam dyrektorów z Lotosa - znam wszystko z 1 ręki

szuwar - 23-11-2016, 17:44

Krzyzak, a do miśków jaki lejesz ? :)
Krzyzak - 24-11-2016, 09:32

to po kolei:
hatchback:
- poprzednio Mobil 5W50
- obecnie Mobil 10W40

kombi:
- poprzednio Mobil 5W30 ESP
- obecnie Lotos 5W30 (firma pomyłkowo wysłała 5W30 zamiast 5W40 do renówki - zwrotu nie chcieli, docenili uczciwość, że się przyznałem ;) , następny będzie Mobil 5W30)

sedan:
- poprzednio Motul 5W30 x-clean+
- przed poprzednie :) Mobil 5W30 ESP
- obecnie Valvoline 5W30 SynPower MST

Wszystkie 5W30 mają klasę C2/C3. Stwierdzam, że najciszej pracuje na Mobil 5W30. Popychaczy nie słychać do wymiany (najdłużej jeździłem 15 tkm, z reguły 10-12 tkm).
Chcę jeszcze za rok wypróbować w sedanie jakiś najdroższy Liquy Moly i pewnie wrócę do Mobil ESP.

Owczar - 24-11-2016, 10:06

Potwierdzam. Mój także pracuje świetnie na Mobil 1 ESP 5W30. Popyhacze są ciche między wymianami. Leję go także do V8 3UZ.
5eba - 29-12-2016, 20:28

Panowie, nie chcę wyważać otwartych drzwi , ale czemu lejecie 5w30 skoro producent auta podaje go jako odpowiedni do temperatur zewnętrznych na max 10st C ??
Do naszego klimatu jak byk wg producenta pasuje 10w40(-25/+50). Już lepszy od 5w30 jest 5w40 bo do +20st C.

Wbijam gwóźdź w temat bo muszę zmienić olej w GDI (ze względu na wiek a nie przebieg - 3 lata- 8tyś km) i nie wiem co wlać - miał 5w40 ...

Tu znalazłem jakieś 5w30 dedykowane do Mitsu :
http://allegro.pl/fanfaro...6601169051.html

A tu do GDI :
http://allegro.pl/motorex...5856159333.html

larelijux - 29-12-2016, 20:41

5eba, w uproszczeniu to im mniejsza liczba przed W tym niższa temperatura w której olej zachowuje swoje właściwości i może smarować, im wyższa po W tym olej bardziej zachowa gęstość przy większej temperaturze. Także optymalne rozwiązanie to 5W40, będzie smarował lepiej niż 10W40 w niższej temperaturze i lepiej niż 5W30 przy wysokich temperaturach. Są nawet tabelki które to obrazują.

Co do dedykowanych, lepiej po prostu lać dobry olej nie patrząc czy jest dedykowany. Poczytaj co leją inni i wlej któryś z nich

5eba - 29-12-2016, 21:08

Wiem, wiem co oznaczają liczby przy klasach oleju, ale są w instrukcjach obsługi każdego auta takie wykresy i zalecenia danego producenta pojazdu - to dla Galanta :



Gdzie np FORD dla 5w30 podaje inne temperatury otoczenia - dodatnia to powyżej 40 st C (co się ma ni jak do końcówki "30" )

Każdy olej ma swoją gęstość, każdy producent auta montuje podzespoły z luzami sobie znanymi i tą lukę ma wypełnić olej tworząc odpowiedni film - jeśli jest za gęsty to źle jak za rzadki to też nie dobrze.

larelijux - 29-12-2016, 21:17

Ja bym na Twoim miejscu zalał to co było wcześniej, czyli 5W40, sam też taki wlewam do swojego. Dużo użytkowników leje 5W30 i nie mają z tym problemu. Lepiej lać syntetyk póki można
Hugo - 29-12-2016, 21:28

5eba, wlej do GDI Motorex Profile G-DI 10W30. Taki zaleca Mitsubishi do silników GDI i masz problem z głowy.

http://allegro.pl/motorex...5856159333.html

5eba - 29-12-2016, 21:29

larelijux napisał/a:
Ja bym na Twoim miejscu zalał to co było wcześniej, czyli 5W40, sam też taki wlewam do swojego. Dużo użytkowników leje 5W30 i nie mają z tym problemu. Lepiej lać syntetyk póki można


Nie problem kupić full syntetyka 20w40 :) Takze samo to że jest syntetyk to nie wszystko :)

robertdg - 29-12-2016, 21:52

5eba napisał/a:
Wiem, wiem co oznaczają liczby przy klasach oleju, ale są w instrukcjach obsługi każdego auta takie wykresy i zalecenia danego producenta pojazdu - to dla Galanta :
Tyle ze w tej Instrukcji nie ma wymienionego silnika GDI
5eba - 29-12-2016, 23:50

Tyczy się też GDI - dla Diesla jest inny wykres
robertdg - 30-12-2016, 08:03

Nawet jeżeli, to i tak musisz pilnować standardów wymaganych dla GDI, dla porównania zobacz jakie ma Motorex i poszukaj komercyjnego oleju który je spełnia, wiem że nie każdy producent podaje odparowalność wg NOACK, ale dla GDI ważne jest by była jak najniższa

https://cdn0.brack.ch/documents/3/0/300859/PROFILE_G-DI_SAE_10W30.pdf

Nie wiem jak teraz, ale kiedys jak to sprawdzałem to z gamy 15W40 cieżko bylo znalezc producenta ktory by uwzglednial te parametry
Z 10W40 jak już znalazłem, to wiekszosc byla na odparowalnosci powyzej 8%, a do GDI lepiej by było poniżej 8%.

Procz tego parametru, pozostaja jeszcze inne. Powodzenia w poszukiwaniach



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group