[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V
plecho1 - 15-06-2016, 18:55
Interfejsy LPG maja przeważnie kilkumetrowe przewody więc nie powinno być problemu z przeciągnięciem takiego przewodu spod maski pod uszczelką i przez okno do kabiny. Jeśli masz jakiś krótki przewód to zorganizuj przedłużacz USB o długości ze 3 metry i powinno wystarczyć.
Zapisując oscyloskop zapisujesz wszystkie dane zebrane przez komputer w czasie zapisu. Nic nie trzeba wybierać, automatycznie zapisuje się wszystko. Zapisz oscyloskop z jazdy dynamicznej jadąc najlepiej od jedynki do trójki na każdym biegu do odcinki.
Krzyzak - 19-06-2016, 22:41
Trochę przez weekend posiedziałem nad montażem LPG. 1 dzień to właściwie było samo rozmieszczanie podzespołów bez przykręcania, wiercenia itd. Dopiero dziś właściwie zacząłem skręcać. Mam już kolektor z króćcami, wężykami, wtryskiwacze z wężykami, filtr fazy lotnej, reduktor z elektrozaworem, podłączenie wody, czujnik ciśnienia i jednostkę sterującą.
Wciąż czekam na świece od japaneze, więć i tak nie mogę przykręcić kolektora.
Próbowałem butlę zamontować, ale odstawała podłoga jakiś 1 cm, więc chciałem ją młotkiem "wyrównać" i wtedy okazało się, że przed butlą auto trafi do blacharza - jest spora dziura od strony baku. To chyba dobry pomysł, że spawanie zrobić przed montażem butli
A teraz pytania:
- czy komputer może być zamontowany pionowo, wtyczką w kierunku grodzi - na podłużnicy, blisko lampy
- wiadomo, że trzeba podłączyć kable do oryginalnych wtryskiwaczy - czy tniemy masę czy plus? - bo instrukcja sterownika mówi o masie; czy masa to kabel czerwony? - tak mi pokazał miernik, ale wolę się upewnić
- czujnik wałka rozrządu to pin nr 5 na aparacie zapłonowym?
- skąd najlepiej (pod maską) wziąć +12V po przekręceniu stacyjki? - może też z aparatu zapłonowego? - który to przewód? nr 6? (też czerwony - może niedokładnie patrzyłem, może ma jakieś paski itd.)
- sonda lambda - czy V6 z 1998 ma 2 sondy w rurze? - bo nie zauważyłem ich w miejscu, gdzie jest w silniku po lifcie; czy podłącza się obie sondy do sterownika czy też tylko 1?
- reduktor mam na grodzi, poprzecznie do kierunku jazdy, równolegle do grodzi - czy tak może być? śruba jest w kierunku silnika - czy podczas przyśpieszania membrana będzie ew. zwiększać dawkę czy zmniejszać? - słyszałem, że umiejscowienie dla generacji >= 4 jest bez znaczenia, byle poniżej zbiornika wyrównawczego; podobno też KME silver jest bardzo odporny na jakiekolwiek kwestie typu przyśpieszanie, skręcanie itd. - nie powinno być problemów z jego położeniem
Mam zagwozdkę jak podłączyć FARO pod króciec tankowania w wielozaworze - jest tam gwint zewnętrzny, więc nie zastosuję żadnej miedzianej przejściówki. Ma ktoś z tym doświadczenie?
Hugo - 19-06-2016, 23:01
Krzyzak napisał/a: | czy V6 z 1998 ma 2 sondy w rurze? | Tak.
telewizoor - 19-06-2016, 23:12
Apropo masy wtryskiwacza - czerwony raczej ni będzie plusem.. To że miernik pokazał przejście do masy to może być bo wtrysk ma pewnie mały opór i miernik przy nim zapiszczy.
Bury - 20-06-2016, 07:31
Krzyzak napisał/a: |
- czy komputer może być zamontowany pionowo, wtyczką w kierunku grodzi - na podłużnicy, blisko lampy
- wiadomo, że trzeba podłączyć kable do oryginalnych wtryskiwaczy - czy tniemy masę czy plus? - bo instrukcja sterownika mówi o masie; czy masa to kabel czerwony? - tak mi pokazał miernik, ale wolę się upewnić
- czujnik wałka rozrządu to pin nr 5 na aparacie zapłonowym?
- skąd najlepiej (pod maską) wziąć +12V po przekręceniu stacyjki? - może też z aparatu zapłonowego? - który to przewód? nr 6? (też czerwony - może niedokładnie patrzyłem, może ma jakieś paski itd.)
- sonda lambda - czy V6 z 1998 ma 2 sondy w rurze? - bo nie zauważyłem ich w miejscu, gdzie jest w silniku po lifcie; czy podłącza się obie sondy do sterownika czy też tylko 1?
- reduktor mam na grodzi, poprzecznie do kierunku jazdy, równolegle do grodzi - czy tak może być? śruba jest w kierunku silnika - czy podczas przyśpieszania membrana będzie ew. zwiększać dawkę czy zmniejszać? - słyszałem, że umiejscowienie dla generacji >= 4 jest bez znaczenia, byle poniżej zbiornika wyrównawczego; podobno też KME silver jest bardzo odporny na jakiekolwiek kwestie typu przyśpieszanie, skręcanie itd. - nie powinno być problemów z jego położeniem
Mam zagwozdkę jak podłączyć FARO pod króciec tankowania w wielozaworze - jest tam gwint zewnętrzny, więc nie zastosuję żadnej miedzianej przejściówki. Ma ktoś z tym doświadczenie? |
Komputer może być jak chcesz,aby nie lała się na niego woda.
Tniemy sygnałowe od wtryskiwaczy,plusowy powinien miec taki sam kolor na kazdym wtryskiwaczu.Podlacz miernik,po wylaczeniu zaplonu zniknie pomiar,ale np w 2.0 znika za chwile,nie od razu.
skad wziac plus?? najlepiej z miejsca gdzie od razu zanika po wylaczeniu stacyjki-trzeba obadac(ja mam z cewki w 2.0,bo na wtryskiwaczach nie zanika od razu)
Jak masz evoscana i kabel to olej podlaczanie sond.Jak tak bardzo chcesz to podlcz sondy regulacyjne.
Parownik jak chcesz w sekwencji.
na gwint zewnetrzy stosuje nakretke dociskowa barylki
http://www.phjacus.pl/108...232-S-p277.html
plecho1 - 20-06-2016, 07:39
Producent sterownika zaleca aby sterownik był zamontowany wtyczką do dołu bo w innym przypadku mogą być problemy ze szczelnością.
Przy podłączaniu się pod wtryski rozcinamy przewód sterujący czyli w tym przypadku masę. Szukając masy najlepiej jest namierzyć plusa w którym napięcie powinno pojawiać się po przekręceniu kluczyka w stacyjce na zapłon. Najlepiej sprawdzać przy odpiętych wszystkich wtyczkach od wtryskiwaczy benzynowych.
Plus po stacyjce na pewno jest na włączniku wstecznego jeśli skrzynia manualna lub z zasilenia wtryskiwaczy benzynowych. Ważne tylko aby napięcie zanikało na tym przewodzie od razu po wyłączeniu zapłonu.
Sondy podpina się tylko aby mieć ich podgląd w programie od LPG, jeśli nie jest Ci to potrzebne to możesz nie podpinać.
Co do ustawienia reduktora to przy sekwencji nie ma to praktycznie żadnego znaczenia. Jedynie najlepiej aby reduktor nie był ustawiony śrubą regulacyjną do dołu bo potrafi się wtedy szybciej zasyfić zawór regulatora ciśnienia. Reduktor powinien być zamontowany po między dolną a górną krawędzią chłodnicy.
Faro z wielozaworem łączysz takimi złączkami
http://www.phjacus.pl/373...inal-p2482.html
http://www.phjacus.pl/372...inal-p2483.html
http://www.phjacus.pl/G19...8-135-p694.html
Krzyzak - 20-06-2016, 09:58
telewizoor napisał/a: | czerwony raczej ni będzie plusem | no właśnie - czerwony jest na każdym i tak właśnie myślę, że to masa; a mierzyłem wtyczkę a nie wtrysk - czyli jedna sonda do czerwonego we wtyczce a druga do masy
Bury napisał/a: | plusowy powinien miec taki sam kolor na kazdym wtryskiwaczu | no właśnie ma kolor czerwony
Bury napisał/a: | Podlacz miernik, | mam zdjęty akumulator... wiem, że wszystko można pomierzyć, ale chciałem zapytać jak jest u was - sprawdzone, przetestowane itd.
Cytat: | na gwint zewnetrzy stosuje nakretke dociskowa barylki | tak, mam te baryłki, wszystko jest, ale np. na wlewie jest końcówka zewnętrzna, wąż się nasunie i szczenie dokręci, ale na wielozaworze jest końcówka wewnętrzna (tzn. wąż powinien być wciśnięty do środka) jednak wątpię by się tam Faro zmieściło... a może...
wszystkie te złączki, które pokazujecie to mam, ale na zdjęciu poniżej chodzi o nr 1 - tam jest tak mało miejsca, że baryłka dwustronna wchodzi i nic więcej, na pewno nakrętka jej nie zaciśnie...
(zdjęcie pożyczone)
plecho1 - 20-06-2016, 10:19
Złączkę do Faro montujesz w ten sposób
Następnie na drugą stronę złączki zakładasz nakrętke dociskającą dalej baryłkę i całość wkładasz w wielozawór i dokręcasz nakrętkę, to musi pasować.
We wlewie jest inaczej bo jest już pod Faro natomiast wielozawór ma wyjścia pod miedź więc samego przewodu Faro tam nie podłączysz.
Krzyzak - 20-06-2016, 14:00
plecho1, ja mam takie części jak pokazujesz, ale one w otwór wlewowy wchodzą na max. 6-8 mm - to "trochę" mało wg mnie. Co innego otwór prowadzący do reduktora - tam się mieszczą na 1.5 cm i wchodzi podwójna baryłka, która ładnie się zagniata (jest zgniatana przez nakrętkę wewnętrzną).
Jakieś inne pomysły? - a może to ja się mylę?
Bury - 20-06-2016, 21:15
masy na wtryskiwaczu nie zbadasz miernikiem,on jest sterowany masa komuter podaje ja wtedy kiedy otwiera wtrysk
aku i miernik mozesz podlaczyc zeby upewnic sie ktory to plus(tego nie ruszasz) rozczinasz te inne-zauwazysz ze kolor plusa jest taki sam tak samo jak kolejnosc wpiecia tych przewodow do wtryskiwacza-sygnalowe po jednej stronie,plusowy po drugiej
do wielozaworu kupujesz dwie zlaczki katowe 90 stopni:
http://www.phjacus.pl/315...anko-p2155.html
8mm od wlewu i 6 lub 8mm na wyjscie(zalezy jaki masz wielo zawor)
w jednej stosujesz zwykla barylke
http://www.phjacus.pl/116...a-8mm-p244.html
i nakretke
http://www.phjacus.pl/259...2-92-p1326.html
na drugiej barylke i docisk wenetrzny
http://www.phjacus.pl/109...y-6mm-p275.html
Krzyzak - 21-06-2016, 09:04
Bury napisał/a: | zauwazysz ze kolor plusa jest taki sam | na każdym jest czerwony - czyli to jest plus, więc rozcinam "te drugie"
Bury napisał/a: | do wielozaworu kupujesz | mam te kolanka - pisałem już; wielozawór mam tomasetto 30*
chodzi o ten nr 1 ze zdjęcia powyżej... wydaje mi się, że baryłka 116 + nakrętka nie będzie wystarczająco szczelna
plecho1 - 21-06-2016, 10:37
Nawet jak baryłka będzie w ten sposób siedziała na przewodzie czy na tej złączce od Faro, to połączenie będzie w pełni szczelne
Bo przy dokręcaniu docisku baryłka zaciska się na przewodzie oraz szczelnie dolega do gniazda w wielozaworze.
Marcino - 21-06-2016, 11:47
Ja tak mam na miedzi jak pisze wyżej plecho1 i jest okey.
Krzyzak - 21-06-2016, 13:46
A no to dobrze, w takim razie tak zrobię. Pewnie tak być musi, bo gdyby baryłka wchodziła głębiej, to nakrętka zewnętrzna by jej nie ścisnęła - musi nawet trochę wystawać.
Szkoda tylko, że wtedy na podobnie małą głębokość wchodzi ten króciec od kolanka - bo wg mnie powinien być mocno wsunięty.
avatar014 - 04-07-2016, 14:45
hej zamierzam się zainstalować gazior do mojego gala co prawda jest to zwykle 2.0 ale chciałem się poradzić co do warsztatu padło na 2 okoliczne czyli
http://autogazchrzanow.pl/
lub
http://lpgoswiecim.pl/
cena w obu porównywalna w okolicach 2500 co prawda nie powiedzieli mi telefonicznie na jakich częściach ale do 3000 chciałbym się zamknąć ze wszystkim i teraz pytanie czy macie jakieś zdanie o tych dwóch warsztatach lub możecie polecić jakiś w okolicy do 40km+/- od Trzebinii ? oraz jakie części byłyby najlepsze
ps. wiem ze pewnie padały odpowiedzi na te pytania ale przeszukując forum znalazłem raczej same stare posty i przeważnie odnosiły się do wersji v6
pozdrawiam
|
|
|