To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Geometria zawieszenia

fj_mike - 23-07-2013, 18:55

Krzyzak napisał/a:
myślałem, że CTR to korea

Hugo napisał/a:
Ostatnio sprzedawca w sklepie mówił mi, że to prawdziwe, w 100% japońskie części.

CTR to mariaż koreańsko-japoński :wink:

Picakus - 24-07-2013, 11:46

fj_mike napisał/a:
Krzyzak napisał/a:
myślałem, że CTR to korea

Hugo napisał/a:
Ostatnio sprzedawca w sklepie mówił mi, że to prawdziwe, w 100% japońskie części.

CTR to mariaż koreańsko-japoński :wink:

Kod:
Koreańska firma CTR już od 1973 roku jest jednym z wiodących dostawców elementów zawieszenia i układu kierowniczego na potrzeby pierwszego montażu w pojazdach koncernów Kia, Hyundai, General Motors i innych. Wieloletnie doświadczenie i stale udoskonalane nowatorskie technologie produkcji sprawiają, że produkty tej marki cechują się dużą trwałością i starannością wykonania, a bardzo korzystny stosunek jakości do ceny zapewnia im znaczną popularność na niezależnym rynku części zamiennych. O wysokim poziomie wyrobów marki CTR świadczą nie tylko liczne międzynarodowe certyfikaty, jakimi szczyci się firma, ale i imponująca gwarancja oferowana przez nią na elementy układu kierowniczego i zawieszenia 3 lata bądź 60000 km.

Tyle na temat firmy CTR :wink:

Tomasz87 - 05-08-2013, 19:06

Koledzy, koleżanki...
To w zasadzie jak jest z ustawieniem kąta pochylenia kół tylnych w Galancie?

Wymieniałem w weekend tuleje(tą w belce, bez mimośrody) i czy dobrze zaobserwowałem, że mimo jednej śruby mimośrodowej, to w zasadzie regulacji tego kąta nie ma ?
Gdzieś w poprzednich postach czytałem, że ktoś regulował pochylenie dystansem pod górny wahacz.... przecież na stacji diagnostycznej tego mi nie zrobią w ten sposób...
Ostatnio odmówili regulacji ze względu na zapieczoną śrubę mimośrodową na tulei... ale czy tym postawili by koła do odpowiedniego pochylenia ?

Hugo - 05-08-2013, 21:11

Tomasz87 napisał/a:
czy dobrze zaobserwowałem, że mimo jednej śruby mimośrodowej, to w zasadzie regulacji tego kąta nie ma ?
Śruba mimośrodową reguluje się zbieżność kół.
Tomasz87 napisał/a:
ktoś regulował pochylenie dystansem pod górny wahacz....
Tak właśnie reguluje się kąt pochylenia tylnych kół w tym aucie.
Tomasz87 napisał/a:
ale czy tym postawili by koła do odpowiedniego pochylenia ?
J/w, nie.
Tomasz87 - 05-08-2013, 21:15

Hugo napisał/a:
Tomasz87 napisał/a:
czy dobrze zaobserwowałem, że mimo jednej śruby mimośrodowej, to w zasadzie regulacji tego kąta nie ma ?
Śruba mimośrodową reguluje się zbieżność kół.
Tomasz87 napisał/a:
ktoś regulował pochylenie dystansem pod górny wahacz....
Tak właśnie reguluje się kąt pochylenia tylnych kół w tym aucie.
Tomasz87 napisał/a:
ale czy tym postawili by koła do odpowiedniego pochylenia ?
J/w, nie.


Hugo, Dziękuję za potwierdzenie moich przypuszczeń.
BTW... No to nie ma zbyt łatwo... :)


A tak przy okazji... Bo Ty, Hugo chyba robiłeś u siebie operacje podkładania dystansu pod górny wahacz...? Ile podłożyć!? Lewe pochylone - 1st. 42'; prawe - 1st. 36'. Masz jakieś doświadczenia w tym temacie ?

Hugo - 06-08-2013, 00:13

Tomasz87 napisał/a:
Bo Ty, hugo chyba robiłeś u siebie operacje podkładania dystansu pod górny wahacz...? Ile podłożyć!? Lewe pochylone - 1st. 42'; prawe - 1st. 36'
Max. grubość podkładki to 4mm. Nie powiem Ci ile, aż tak się na tym nie znam.
Marcino - 06-08-2013, 08:22

Hugo napisał/a:
Tomasz87 napisał/a:
Bo Ty, hugo chyba robiłeś u siebie operacje podkładania dystansu pod górny wahacz...? Ile podłożyć!? Lewe pochylone - 1st. 42'; prawe - 1st. 36'
Max. grubość podkładki to 4mm. Nie powiem Ci ile, aż tak się na tym nie znam.

A jak by mierzył elektroniczną poziomicą przekręconą do felgi.... dało by się to wyznaczyć doświadczalnie tzn ile mm/st?

robertdg - 06-08-2013, 09:01

Stosując podkładki pod górny wahacz trzeba zastosowac odpowiednio dłuższe śruby, ale przede wszystkim trzeba sprawdzić czy po odchyleniu wahacza opona/felga nie będzie się spotykała z rantem nadkola. Może być jeszcze tak, że spręzyny z tyłu sa wyeksploatowane i przez to się gubi kat pochylenia, jak również pozostałe elementy zawieszenia (tulejki, etc)
Tomasz87 - 06-08-2013, 09:53

robertdg napisał/a:
Stosując podkładki pod górny wahacz trzeba zastosowac odpowiednio dłuższe śruby, ale przede wszystkim trzeba sprawdzić czy po odchyleniu wahacza opona/felga nie będzie się spotykała z rantem nadkola. Może być jeszcze tak, że spręzyny z tyłu sa wyeksploatowane i przez to się gubi kat pochylenia, jak również pozostałe elementy zawieszenia (tulejki, etc)


W zasadzie starałem się wszystko dobrze obejrzeć...
Tulejki dwie ostro sparciałe wymieniłem, reszta zdaje się wyglądać i działać normalnie.
Sprężyny... w zasadzie nie widać pęknięć, złamań, złego obsadzenia, czy nawet "dobijania" zwojów o siebie... Zastanawiam się tylko, czy znaczenie mogło mieć wyjęcie dodatkowych utwardzających sprężyn ze środka tych standardowych... Nie mogłem dobrać osłonki amortyzatora w te sprężyny, dlatego zmuszony byłem je wyrzucić... Może ktoś kiedyś przede mną ustawiał kąty na komplecie z tymi sprężynami... Co Wy na to?

Marcino - 06-08-2013, 11:29

A moze to są nie takie spręzyny jak trzeba tzn za miekkie?
Tomasz87 - 06-08-2013, 19:05

Marcino napisał/a:
A moze to są nie takie spręzyny jak trzeba tzn za miekkie?


Tak dobry, żeby to wiedzieć to nie jestem...
Choć wydaje mi się, że tył mi teraz mniej obciążenia wytrzymuje...


Muszę włożyć znowu te dodatkowe sprężyny, zobaczymy co będzie...

nabucha - 22-08-2014, 09:07

Witam,
mam nadzieję, że piszę w dobrym temacie.
- podczas jazdy jak trafię kołem na jakąś większą nierówność odzywa się metaliczny stukot
- przy ustawianiu geometrii wyszło, że są różnice odległości kół pomiędzy stronami auta
np. z prawej strony odległość koła przedniego od tylnego wynosi 2.20 natomiast z lewej 2.35 (liczby przykładowe)

Co mogę z tym zrobić?

[ Dodano: 22-08-2014, 12:57 ]
Przepraszam dopiero teraz zorientowałem się jakiego babola strzeliłem.
Chodzi o to, że różnica pomiędzy stronami wynosi 1,5 cm a nie 15 cm

robertdg - 22-08-2014, 18:40

Wpierw organoleptyczna kontrola podwozia, następnie kontrola na płycie czy aby przypadkiem gdzies podłużnice nie skrótły po jakims zdarzeniu
zyziowaty - 11-10-2014, 20:40

Sorry, dawno się nie odzywałem, ale do rzeczy:
- ostatnia zima, po większych opadach śniegu jechałem "17-stką" z LBN do WAW, dociążony tył (3 samolotowe walizki + komplet załogi), trasa w miarę równa (trochę S i trochę DK) i mało co nie dostałem palpitacji serca przy prędkościach powyżej 50 km/h - tył latał jak jak wściekły - myślę OK, pewnie amory dokonały żywota. Temat odpuściłem na wiosnę - drogi suche, uspokoiło się.
- lato - ok, lekkie myszkowanie tyłu w zakrętach i nierównościach, do przeżycia, w czerwcu przegląd rejestracyjny u znajomych diagnostów (nie po to znajomość coby przeszedł, a coby dokładnie przetrzepali), wynik: amory OK, tzn 75%, niewielkie luzy w przednim zawieszeniu, niezwłocznie zniwelowane poprzez wymianę dwóch wahaczy prostych i banana (strasznie tłukł się na drobnych nierównościach).
- jesienią tego roku przyszło mi znów pojeździć z pełnym obciążeniem po niezbyt dobrych drogach naszej Polski Wschodniej i ból - po przekroczeniu 90 km/h na suchej drodze znowu zaczęło rzucać dupką i to dosyć mocno...
Rozpisałem się, ale do rzeczy: mam znajomego mechanika, tylko nieco starej daty - muszę go uczulić na sprawdzenie konkretnych elementów tylnego zwieszenia - podpowiedzcie których (amory na pewno wymienię bo "się zeszczały")

pzdr

zyziowaty

[ Dodano: 22-10-2014, 00:11 ]
OK, mimo braku odpowiedzi pojechałem na wstępną diagnozę tyłeczka ;) :
- lewy łącznik stabilizatora wyrąbany - zamówiony
- łożysko prawego koła luźne - zamówione KOYO - zobaczymy jak pójdzie z wyprasowywaniem/wprasowaniem (luz jest dość spory i to jego obwiniałbym za latanie tyłka)
- jak wcześniej wspominałem amory - zamówiłem KYB Ultra SR (różnica pomiędzy Excel-G ok 30 PLN na oś nie robi jakiejś znaczącej różnicy)
- oczywiście do tego zestawy poduch, osłon i odbojów - też zamówione

całość - ok 850 PLN w częściach + robota, po zakończeniu operacji podzielę się wrażeniami


pzdr

zyziowaty

zdrzala - 18-12-2014, 07:24

Jakie macie doświadczenia z wahaczami poprzecznymi tylnymi firmy FEBEST (nr. 0425-EALH), aktualnie są dostępne na allegro za 140zł ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group