To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy

nerus - 24-05-2011, 16:28

mar111cin,Hugo,
chłopaki,samo podłączenie to pikuś :mrgreen:

mar111cin - 24-05-2011, 18:09

ja w to nie wątpię ;)
na razie tylko natknełem się na problem, że w instrukcji do prinsa, tak są kable do przycisku oznaczone że nie wiem pod który się podłączyć, ale może przycisk rozbiorę to się dowiem ;) jak nie to zawsze pozostaje elektrozawór przy reduktorze. Na dobrą sprawę to jest jedyny kabelek który będzie różny w zależności od instalacji gazowej. U mnie jest tak : http://yfrog.com/1svprinsj będę musiał chyba jakoś empirycznie to sprawdzić xD

a dwa, to trzeba poszukać pełnej rozpiski przewodów w ECU, bo jeszcze jest potrzebny przewód od pracy wentylatora na chłodnicy (jak jest możliwość to podłączamy ;) a bez sensu jest ciągnąć przewody przez pół auta jak pewnie są pod ręką :] )

nerus - 24-05-2011, 18:23

mar111cin napisał/a:
to trzeba poszukać pełnej rozpiski przewodów w ECU, bo jeszcze jest potrzebny przewód od pracy wentylatora na chłodnicy

ale ECU chyba nie steruje pracą wentylatora :roll: do ECU idzie tylko sygnał temperatury cieczy
chyba,że się mylę to niech mnie ktoś poprawi.. :?

Owczar - 24-05-2011, 18:46

nerus3 napisał/a:
ale ECU chyba nie steruje pracą wentylatora do ECU idzie tylko sygnał temperatury cieczy


A owszem, steruje. Ale nie wiem czy do niego się podpinać, bo on ma zmienne napięcie.

Ale nie ma co panikować, znajdzie się. :) Z tego co pamiętam to on jest biało zielony:

nerus - 24-05-2011, 20:08

Owczar napisał/a:
A owszem, steruje. Ale nie wiem czy do niego się podpinać, bo on ma zmienne napięcie.

czyli to jest sygnał który idzie na tyrystor sterujący predkością wentylatora :?:
to może tam musimy szukać sygnału,przy wentylatorze :roll:
Kod:
W celu aktywowania funkcji sygnalizacji stanu pracy wentylatora chłodnicy, należy
doprowadzić sygnał wentylatora (+12V gdy wentylator włączony, 0V gdy wyłączony

Owczar - 24-05-2011, 20:10

nerus3 napisał/a:
czyli to jest sygnał który idzie na tyrystor sterujący predkością wentylatora
to może tam musimy szukać sygnału,przy wentylatorze


Dokładnie. Sygnał trzeba będzie wziąć z przewodu do głównego wentylatora, czyli za tyrystorem.

nerus - 24-05-2011, 20:22

Owczar napisał/a:
nerus3 napisał/a:
czyli to jest sygnał który idzie na tyrystor sterujący predkością wentylatora
to może tam musimy szukać sygnału,przy wentylatorze


Dokładnie. Sygnał trzeba będzie wziąć z przewodu do głównego wentylatora, czyli za tyrystorem.

:D to dla mnie już wszystko jasne :mrgreen:

dobrze byłoby uruchomić wszystkie funkcje komputerka,tylko nie wiem jak będzie z sondami :rolleyes:

robertdg - 24-05-2011, 21:26

Wybaczcie forumowicze, z powodu innych wydatków musze odłożyć zakup na inny termin :(

1. m6riano - jasno-niebieski
2. mar111cin - czarny z białymi znakami
3. pipi_ja - czarny z białymi znakami
4. Owczar - czarny z białymi znakami
5. nerus3 - czarny z białymi znakami
6. Zhan - czarny z białymi znakami
7. Deejay - czarny z białymi znakami
8. Jacekwa - czarny z białymi znakami
9. SPIDER-ek - czarny z białymi znakami
10.bravo78.78-czarny z bialymi znakami

mar111cin - 25-05-2011, 21:30

ponieważ za wczasu sie przygotowywuję na montowanie komputerka to mówię co wiem więcej :

w instalacji Vsi Prins przewód posiadający dokłądnie to 13,8V podczas pracy na gazie - wychodzący z przełącznika jest koloru żółto-zielonego (sprawdzone dzisiaj empirycznie, wziąłem multimetr i po kolei jechałem po kabelkach jak na którym się zmienia napięcie ;) chociaż za dużo tutaj prinsów nie ma..)

znalazłem w manualu, że:
patrząc się na zdjęcie ECU zamieszczone przez jkrzysztof80
to wentylator ma numer 21 na connector 1, tylko że w manualu jest napisane coś takiego :
When the radiator fan and condenser are operating - 0,7V or more
teraz nie wiadomo jak się będzie zachowywał ten komputerek, bo on chce 12V (ale też nie wiadomo jakie dokładnie napięcie jest tam podawane - sprawdzę przy podłączaniu, albo zaryzykuję i podłączę)

widzę natomiast że małym problemem jest znalezienie sygnału sondy lambda, bo ta zależy od silnika i tego czy jest po lifcie czy nie, tak że w skrajnym przypadku trzeba będzie ciągnąć kabelek przez ściane grodziową. Szukam dalej, może znajdę.

na sonde w 2.5V6 przedliftowym i również 2.0 wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na numer 6 w connector 4

nerus - 25-05-2011, 21:40

mar111cin, z tego co napisał Owczar, to ten przewód ma zmienne napięcie,więc się nie nadaje...
tak jak pisaliśmy trochę wyżej
Owczar napisał/a:
nerus3 napisał/a:
czyli to jest sygnał który idzie na tyrystor sterujący predkością wentylatora
to może tam musimy szukać sygnału,przy wentylatorze


Dokładnie. Sygnał trzeba będzie wziąć z przewodu do głównego wentylatora, czyli za tyrystorem.

Zhan - 25-05-2011, 21:49

Tak się zastanawiam nad dokładnością pomiarów zużycia LPG przy pobieraniu sygnału z wtryskiwacza benzynowego. Przecież w zależności od mnożnika ustawionego w komputerze gazowym czasy otwarcia wtryskiwaczy będą różne w funkcji obciążenia, do tego dochodzą korekty sterownika. W efekcie w pewnym zakresie obrotów / obciążenia wtryskiwacz gazowy będzie otwarty dłużej o kilkadziesiąt procent w porównaniu z benzynowym a w innym zakresie czasy mogą się pokrywać.
mar111cin - 25-05-2011, 22:00

ok, co do sygnału sondy lambda, to zrobię tabelkę i opiszę co i jak, bo... wychodzi na to że 2.0 w automacie ma inne wtyczki w ECU, takie same jak 2.4GDI, oraz 2.5V6 poliftowe xD wszystko jest proste do wyciągnięcia, tylko jednak każdy z tych silników ma inne miejsca na to przeznaczone, pospisuję wszystko i zrobię tabelkę do tego ; )


Zhan mój prins ma to trochę inaczej rozwiązane i podejrzewam że nie będzie z nim takich problemów.

[ Dodano: 26-05-2011, 00:02 ]
ok, to tak jak obiecałem mały poradnik.
rozchodzi się o to, żeby zobaczyć jak wyglądają wtyczki do ECU, wtyczki jak widać się różnią, to w zależności jaką się znajdzie w aucie, to według późniejszych tabelek podłączymy.

tak wygląda przed liftem :



a tak po lifcie, (oraz automaty)


tak podłączamy sondy: (w przypadku 2.5 poliftowego trzeba wybrać tylko jedną sondę, w zależności która nam bardziej pasuje (najlepiej pod tą co się podłączyli gazownicy) )



tak podłączamy VSS:


a tutaj rozpiska wtryskiwaczy:






PS i pytanie ode mnie, gdzie jest prawa/lewa strona silnika? bo jak widac w manualu było tak oznaczone zamiast bank1 i bank2, a dla mnie w sumie to ważne.

robertdg - 26-05-2011, 11:01

mar111cin napisał/a:
PS i pytanie ode mnie, gdzie jest prawa/lewa strona silnika?
Prawa od chłodnic, lewa od ściany grodziowej, tak pokazuje manual
mar111cin - 26-05-2011, 14:23

czyli prawa to jest Bank 2
a lewa to Bank 1
dobrze kojarzę ?


PS a reszte kabli potrzebnych do komputerka to wydaje mi się, że najbezpieczniej będzie pociągnąć od kabli idących do zegarka, mam nadzieję że da rade ten przewód ściągnąć gdzieś w dół.

PS2 szkoda że nie informuje on o niewłączonych światłach w czasie jazdy, bo przewód od świateł też mamy pod ręką przy zegarku ; )

Owczar - 26-05-2011, 23:36

Zhan napisał/a:
Tak się zastanawiam nad dokładnością pomiarów zużycia LPG przy pobieraniu sygnału z wtryskiwacza benzynowego. Przecież w zależności od mnożnika ustawionego w komputerze gazowym czasy otwarcia wtryskiwaczy będą różne w funkcji obciążenia, do tego dochodzą korekty sterownika. W efekcie w pewnym zakresie obrotów / obciążenia wtryskiwacz gazowy będzie otwarty dłużej o kilkadziesiąt procent w porównaniu z benzynowym a w innym zakresie czasy mogą się pokrywać.


Dla PB i LPG jest osobna kalibracja. Zacząłem czytać instrukcję i muszę przyznać, że do tego co oferował nestor, to mamy już porządnie zrobione urządzenie z obszerną instrukcją obsługi.

[ Dodano: 26-05-2011, 23:39 ]
Chyba ktoś magisterkę z tego pisał :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group