[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Komputer pokładowy
nerus - 24-05-2011, 16:28
mar111cin,Hugo,
chłopaki,samo podłączenie to pikuś
mar111cin - 24-05-2011, 18:09
ja w to nie wątpię
na razie tylko natknełem się na problem, że w instrukcji do prinsa, tak są kable do przycisku oznaczone że nie wiem pod który się podłączyć, ale może przycisk rozbiorę to się dowiem jak nie to zawsze pozostaje elektrozawór przy reduktorze. Na dobrą sprawę to jest jedyny kabelek który będzie różny w zależności od instalacji gazowej. U mnie jest tak : http://yfrog.com/1svprinsj będę musiał chyba jakoś empirycznie to sprawdzić xD
a dwa, to trzeba poszukać pełnej rozpiski przewodów w ECU, bo jeszcze jest potrzebny przewód od pracy wentylatora na chłodnicy (jak jest możliwość to podłączamy a bez sensu jest ciągnąć przewody przez pół auta jak pewnie są pod ręką :] )
nerus - 24-05-2011, 18:23
mar111cin napisał/a: | to trzeba poszukać pełnej rozpiski przewodów w ECU, bo jeszcze jest potrzebny przewód od pracy wentylatora na chłodnicy |
ale ECU chyba nie steruje pracą wentylatora do ECU idzie tylko sygnał temperatury cieczy
chyba,że się mylę to niech mnie ktoś poprawi..
Owczar - 24-05-2011, 18:46
nerus3 napisał/a: | ale ECU chyba nie steruje pracą wentylatora do ECU idzie tylko sygnał temperatury cieczy |
A owszem, steruje. Ale nie wiem czy do niego się podpinać, bo on ma zmienne napięcie.
Ale nie ma co panikować, znajdzie się. Z tego co pamiętam to on jest biało zielony:
nerus - 24-05-2011, 20:08
Owczar napisał/a: | A owszem, steruje. Ale nie wiem czy do niego się podpinać, bo on ma zmienne napięcie. |
czyli to jest sygnał który idzie na tyrystor sterujący predkością wentylatora
to może tam musimy szukać sygnału,przy wentylatorze
Kod: | W celu aktywowania funkcji sygnalizacji stanu pracy wentylatora chłodnicy, należy
doprowadzić sygnał wentylatora (+12V gdy wentylator włączony, 0V gdy wyłączony |
Owczar - 24-05-2011, 20:10
nerus3 napisał/a: | czyli to jest sygnał który idzie na tyrystor sterujący predkością wentylatora
to może tam musimy szukać sygnału,przy wentylatorze |
Dokładnie. Sygnał trzeba będzie wziąć z przewodu do głównego wentylatora, czyli za tyrystorem.
nerus - 24-05-2011, 20:22
Owczar napisał/a: | nerus3 napisał/a: | czyli to jest sygnał który idzie na tyrystor sterujący predkością wentylatora
to może tam musimy szukać sygnału,przy wentylatorze |
Dokładnie. Sygnał trzeba będzie wziąć z przewodu do głównego wentylatora, czyli za tyrystorem. |
to dla mnie już wszystko jasne
dobrze byłoby uruchomić wszystkie funkcje komputerka,tylko nie wiem jak będzie z sondami
robertdg - 24-05-2011, 21:26
Wybaczcie forumowicze, z powodu innych wydatków musze odłożyć zakup na inny termin
1. m6riano - jasno-niebieski
2. mar111cin - czarny z białymi znakami
3. pipi_ja - czarny z białymi znakami
4. Owczar - czarny z białymi znakami
5. nerus3 - czarny z białymi znakami
6. Zhan - czarny z białymi znakami
7. Deejay - czarny z białymi znakami
8. Jacekwa - czarny z białymi znakami
9. SPIDER-ek - czarny z białymi znakami
10.bravo78.78-czarny z bialymi znakami
mar111cin - 25-05-2011, 21:30
ponieważ za wczasu sie przygotowywuję na montowanie komputerka to mówię co wiem więcej :
w instalacji Vsi Prins przewód posiadający dokłądnie to 13,8V podczas pracy na gazie - wychodzący z przełącznika jest koloru żółto-zielonego (sprawdzone dzisiaj empirycznie, wziąłem multimetr i po kolei jechałem po kabelkach jak na którym się zmienia napięcie chociaż za dużo tutaj prinsów nie ma..)
znalazłem w manualu, że:
patrząc się na zdjęcie ECU zamieszczone przez jkrzysztof80
to wentylator ma numer 21 na connector 1, tylko że w manualu jest napisane coś takiego :
When the radiator fan and condenser are operating - 0,7V or more
teraz nie wiadomo jak się będzie zachowywał ten komputerek, bo on chce 12V (ale też nie wiadomo jakie dokładnie napięcie jest tam podawane - sprawdzę przy podłączaniu, albo zaryzykuję i podłączę)
widzę natomiast że małym problemem jest znalezienie sygnału sondy lambda, bo ta zależy od silnika i tego czy jest po lifcie czy nie, tak że w skrajnym przypadku trzeba będzie ciągnąć kabelek przez ściane grodziową. Szukam dalej, może znajdę.
na sonde w 2.5V6 przedliftowym i również 2.0 wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na numer 6 w connector 4
nerus - 25-05-2011, 21:40
mar111cin, z tego co napisał Owczar, to ten przewód ma zmienne napięcie,więc się nie nadaje...
tak jak pisaliśmy trochę wyżej Owczar napisał/a: | nerus3 napisał/a: | czyli to jest sygnał który idzie na tyrystor sterujący predkością wentylatora
to może tam musimy szukać sygnału,przy wentylatorze |
Dokładnie. Sygnał trzeba będzie wziąć z przewodu do głównego wentylatora, czyli za tyrystorem. |
Zhan - 25-05-2011, 21:49
Tak się zastanawiam nad dokładnością pomiarów zużycia LPG przy pobieraniu sygnału z wtryskiwacza benzynowego. Przecież w zależności od mnożnika ustawionego w komputerze gazowym czasy otwarcia wtryskiwaczy będą różne w funkcji obciążenia, do tego dochodzą korekty sterownika. W efekcie w pewnym zakresie obrotów / obciążenia wtryskiwacz gazowy będzie otwarty dłużej o kilkadziesiąt procent w porównaniu z benzynowym a w innym zakresie czasy mogą się pokrywać.
mar111cin - 25-05-2011, 22:00
ok, co do sygnału sondy lambda, to zrobię tabelkę i opiszę co i jak, bo... wychodzi na to że 2.0 w automacie ma inne wtyczki w ECU, takie same jak 2.4GDI, oraz 2.5V6 poliftowe xD wszystko jest proste do wyciągnięcia, tylko jednak każdy z tych silników ma inne miejsca na to przeznaczone, pospisuję wszystko i zrobię tabelkę do tego ; )
Zhan mój prins ma to trochę inaczej rozwiązane i podejrzewam że nie będzie z nim takich problemów.
[ Dodano: 26-05-2011, 00:02 ]
ok, to tak jak obiecałem mały poradnik.
rozchodzi się o to, żeby zobaczyć jak wyglądają wtyczki do ECU, wtyczki jak widać się różnią, to w zależności jaką się znajdzie w aucie, to według późniejszych tabelek podłączymy.
tak wygląda przed liftem :
a tak po lifcie, (oraz automaty)
tak podłączamy sondy: (w przypadku 2.5 poliftowego trzeba wybrać tylko jedną sondę, w zależności która nam bardziej pasuje (najlepiej pod tą co się podłączyli gazownicy) )
tak podłączamy VSS:
a tutaj rozpiska wtryskiwaczy:
PS i pytanie ode mnie, gdzie jest prawa/lewa strona silnika? bo jak widac w manualu było tak oznaczone zamiast bank1 i bank2, a dla mnie w sumie to ważne.
robertdg - 26-05-2011, 11:01
mar111cin napisał/a: | PS i pytanie ode mnie, gdzie jest prawa/lewa strona silnika? | Prawa od chłodnic, lewa od ściany grodziowej, tak pokazuje manual
mar111cin - 26-05-2011, 14:23
czyli prawa to jest Bank 2
a lewa to Bank 1
dobrze kojarzę ?
PS a reszte kabli potrzebnych do komputerka to wydaje mi się, że najbezpieczniej będzie pociągnąć od kabli idących do zegarka, mam nadzieję że da rade ten przewód ściągnąć gdzieś w dół.
PS2 szkoda że nie informuje on o niewłączonych światłach w czasie jazdy, bo przewód od świateł też mamy pod ręką przy zegarku ; )
Owczar - 26-05-2011, 23:36
Zhan napisał/a: | Tak się zastanawiam nad dokładnością pomiarów zużycia LPG przy pobieraniu sygnału z wtryskiwacza benzynowego. Przecież w zależności od mnożnika ustawionego w komputerze gazowym czasy otwarcia wtryskiwaczy będą różne w funkcji obciążenia, do tego dochodzą korekty sterownika. W efekcie w pewnym zakresie obrotów / obciążenia wtryskiwacz gazowy będzie otwarty dłużej o kilkadziesiąt procent w porównaniu z benzynowym a w innym zakresie czasy mogą się pokrywać. |
Dla PB i LPG jest osobna kalibracja. Zacząłem czytać instrukcję i muszę przyznać, że do tego co oferował nestor, to mamy już porządnie zrobione urządzenie z obszerną instrukcją obsługi.
[ Dodano: 26-05-2011, 23:39 ]
Chyba ktoś magisterkę z tego pisał
|
|
|