[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Co wybrać - Lancer 1.5 - 1.6, czy 1.8 - silnik benzynowy ?
RalfPi - 17-11-2017, 19:55
[ Dodano: 17-11-2017, 19:55 ]
majkelovsky napisał/a: | A może różnica pomiędzy 1.5 a 1.6 jest na tyle nie wielka ( spalanie, awaryjność, dynamika), że w zasadzie pozostaje bez znaczenia ? |
Nie odczujesz specjalnej różnicy w mojej opinii, ale przede wszystkim formalnie rzecz biorąc 1.5 i 1.6 nie robią szalu.. 1.8 w sedanie ma rzekomo 9.7s do setki fabrycznie (143KM !) i w moim odczuciu, to jest minimum do jakiejś frajdy (choć i tak brakuje kucy i momentu).
majkelovsky - 17-11-2017, 20:19
RalfPi napisał/a: | [ Dodano: 17-11-2017, 19:55 ]
majkelovsky napisał/a: | A może różnica pomiędzy 1.5 a 1.6 jest na tyle nie wielka ( spalanie, awaryjność, dynamika), że w zasadzie pozostaje bez znaczenia ? |
Nie odczujesz specjalnej różnicy w mojej opinii, ale przede wszystkim formalnie rzecz biorąc 1.5 i 1.6 nie robią szalu.. 1.8 w sedanie ma rzekomo 9.7s do setki fabrycznie (143KM !) i w moim odczuciu, to jest minimum do jakiejś frajdy (choć i tak brakuje kucy i momentu). |
Im więcej czytam, tym mniej wiem, haha Za każdym razem kupno używanego samochodu to dramat ...
tokyo - 17-11-2017, 21:35
1. Polecam silnik 1.6 na niezawodnosc pomimo malych niedociagniec z waritorem w poczatkach produkcji.
Po zmianie charakterystyki silnika na 127 koni spalanie oraz dynamika jest przyzwoita
2. Polecam silnik 1.8 ale 4B10_1 jest to silnik wkladany do lancerow kierowanych na poludnie europy u nasz szumnie nazwany - silnik o wzmocnionej glowicy do gazu.
Silnik ten wystepowal rowniez na australie
Pomimo szczerych checi dopiero po podpieciu muta i odczycie ver softu wiadomo na 50 % jaki to silnik.
Do tej pory spotkalem 4 lancery takie pochodzily z wloch i francji - pala normalnie i niemialy problemow z lancuchami oraz zaworami
3. Ostatnie dwa to 2.0 i 2.4 przyjemnosc z jazdy - ameryka kanada
4. Silnik 1.5 do wymiany sterownik z asxa i ogolnie auta wyposazone w ten silnik nie mialy w wiekszosci tempomatow
majkelovsky - 17-11-2017, 21:41
tokyo napisał/a: |
1.Po zmianie charakterystyki silnika na 127 koni spalanie oraz dynamika jest przyzwoita
4. Silnik 1.5 do wymiany sterownik z asxa i ogolnie auta wyposazone w ten silnik nie mialy w wiekszosci tempomatow |
Mógłbyś napisać coś więcej na ten temat ?
juar_78 - 17-11-2017, 22:46
A ma ktoś porównanie jak wygląda dynamika lancera CS z silnikiem 2.0 vs CY z motorem 1.8? Na papierze 1.8 wypada lepiej niż 2.0.
RalfPi - 17-11-2017, 23:59
Oba wolnossące i podobne konie 143KM vs 135KM i newtonometry 176Nm vs 176Nm - dynamika jest podobna i Vmax jest również zbliżony. Normalnie nie odczujesz różnicy.
tokyo - 18-11-2017, 01:21
Różnica jest
W silniku 1.8 europejskim większość paliwa idzie w normy spalin
Natomiast silnik 2.0 w aucie USA/canada ma to inaczej realizowane
Jest bardziej dynamiczny i elastyczny
To co na pewno się sprawdza to to ze 2.0 pali mniej niż europejski 1.8
artisan - 18-11-2017, 01:41
Przejechałem lancerem sportback 1,5 (wersja invite) 100 tys km w 7 lat. Zupełnie bez awaryjny samochód, oby każdy był taki bezproblemowy. Spalanie od 5,5 w trasie do 8,5 w mieście. Jeździłem też trochę Lancerem 1,6, różnice w osiągach prawie nie odczuwalne. Jeśli masz możliwość taniej kupić 1,5 to nie ma się czego obawiać.
RalfPi - 18-11-2017, 08:56
tokyo napisał/a: | W silniku 1.8 europejskim większość paliwa idzie w normy spalin
Natomiast silnik 2.0 | Tu tokyo było pytanie o 2.0 w CS i 1.8 w CY.
tokyo - 18-11-2017, 10:12
........a to przepraszam przepraszam 😏
RalfPi - 19-11-2017, 08:58
Swoją drogą, to patrzyłem na YT jak zbierają się te 1.5 i albo chłopaki je z górek bujają, albo są jakieś wyjątkowe.. bo idą niewiele gorzej jak 1.8, co jest zwyczajnie nie możliwe!
Bo Lancer przy dużych prędkościach pracuje "w okolicy mocy maksymalnej" - na każdym biegu od 4000 rpm do 6500 rpm.
Jeden waży powiedzmy 1250kg, a drugi 1350kg. (stosunek 0.926), a stosunek mocy to 0.772), co oznacza, że Lancer 1.8 powinien do około 160km/h przyspieszać powiedzmy ok 20% szybciej... a wcale tak nie jest (przynajmniej z filmów to nie wynika!). Ktoś wie o co tu chodzi?
juar_78 - 19-11-2017, 12:02
RalfPi napisał/a: | tokyo napisał/a: | W silniku 1.8 europejskim większość paliwa idzie w normy spalin
Natomiast silnik 2.0 | Tu tokyo było pytanie o 2.0 w CS i 1.8 w CY. |
Dokłądnie . Chodzi o to, czy po przesaidce z CS 2.0 na CY 1.8 nie będę żałował - z punktu widzenia układu napędowego, tj. dynamika, wchodzenie na obroty, elastyczność. Ciężko znaleźć kogoś, kto bezpośrednio miał możliwość jeżdżenia tymi dwoma autami.
Czyli, jak się ma stare poczcice 4g63 do mivec-a w 1.8
Na papierze 1.8 w CY wygląda nawet nieznacznie lepiej. Ale papier to papier,....
RalfPi - 19-11-2017, 13:23
juar_78 - już padła odpowiedź.
To w zasadzie jedno i to samo!
"Oba wolnossące i podobne konie 143KM vs 135KM i newtonometry 178Nm vs 176Nm - dynamika jest podobna i Vmax jest również zbliżony. Normalnie nie odczujesz różnicy"
juar_78 - 19-11-2017, 16:38
RalfPi napisał/a: | juar_78 - już padła odpowiedź.
To w zasadzie jedno i to samo!
"Oba wolnossące i podobne konie 143KM vs 135KM i newtonometry 178Nm vs 176Nm - dynamika jest podobna i Vmax jest również zbliżony. Normalnie nie odczujesz różnicy" |
Padła odpowiedź na podstawie danych katalogowych. Chodzi mi o wrażenia kogoś kto miał okazję jeździć dwoma autami. Spotkałem się niestety kiedyś z opinią, kto miał dwa te auta, że nowy 1.8 mivec jeździ gorzej niż stare 2.0.
RalfPi - 19-11-2017, 18:14
Ale to tak jak Diesel jeździ lepiej niż benzyna wolnossąca - to jest tylko wrażenie!
Moim zdaniem liczą się emocje, ale tez twarde dane (!), bo to one decydują o tym, czy jesteśmy w stanie kogoś wyprzedzić bezpiecznie czy też nie. Ale rozumiem Twoją motywację. Też kiedyś tak patrzyłem, ale przejchałem się Brata Kia Rio co ma 100 koni i 12.5 do setki i moim Lancerem.
Papiery mówią, że KIA ma sporo niższy Vmax i sporo gorzej przyspiesza (około 20%), a odczucia mówią, że KIA zbiera się naprawdę spoko.. To tyle z mojej strony co by nie zaśmiecać
|
|
|