To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Obroty jałowe silnika V6

McCoy - 25-05-2015, 22:18

Cytat:
Co daje regulacja aparatu zapłonowego? (chodzi mi konkretnie o galanta 2,5 v6)
reguluje sie ilosc iskierek na swiece zapolonowe :biggrin:
muscle_car - 26-05-2015, 12:37

Ilość? Przecież tam jest palec zapłonowy jak on może podczas jednego cyklu pracy suwu dać np 2 iskry?
komarsnk - 26-05-2015, 13:08

muscle_car napisał/a:
Sprawdzałem plakiem wszędzie i wszystko i nic. Mam kilka trudnych pytań:

1. Śruba SAS logicznie myśląc odpowiada za minimalny dopływ powietrza aby mieszanka na wolnych obrotach była właściwa? Ja aby nie jeździć na obrotach rzędu 1300 wykręciłem ją. Czy może to być powód lekkiego dymu z rury (czuć, że mieszanka jest za bogata)?

Nie jestem do końca przekonany czy dobrze lokalizujesz SAS. W przepustnicy są dwie takie śrubki: SAS i fixed SAS. Ta pierwsza jest od góry przepustnicy, której ruszać się nie powinno. Druga jest śrubka przy ośce przepustnicy, którą regulujesz "szparę" w położeniu 0.
Poczytaj sobie manuala - rozdział 13A-184 w doł - tam jest wszystko opisane. Trzeba najpierw wyregulować fixed-SAS wg instrukcji, a jak to nie pomoże to niestety trzeba podpinać MUT-a żeby wyregulować SAS bo MUT-em trzeba zablokować silniczek krokowy do regulacji SAS. Po ustawieniu fixed-SAS ważne jest aby TPS był również właściwie ustawiony. Gdzieś tu na Forum widziałem które piny mierzyć aby go właściwie ustawić bo w manualu oczywiście jest procedura z MUT-em.
muscle_car napisał/a:

2. Silniczek wolnych obrotów można rozkręcić i go albo wkręcić albo wykręcić. Co to tak naprawdę daje (wkręcenie i wykręcenie)?

Tam nie ma żadnej regulacji.

muscle_car napisał/a:
3. Co daje regulacja aparatu zapłonowego? (chodzi mi konkretnie o galanta 2,5 v6)

Aparatu w 6A13 się nie reguluje.

[ Dodano: 26-05-2015, 13:10 ]
muscle_car napisał/a:
Ilość? Przecież tam jest palec zapłonowy jak on może podczas jednego cyklu pracy suwu dać np 2 iskry?

Spoko ignoruj takie wypowiedzi - kolega McKoy słynie tutaj z "merytorycznych" porad.

muscle_car - 26-05-2015, 13:17

Chodziło mi o śrubę regulująca szparę ponieważ nią wymusiłem wolne obroty.

Silniczek po wyciągnięciu możne rozkręcić jeszcze oddzielając magnes od elektromagnesu. Tam gdzie jest "dziubek" który wchodzi w przepustnicę można ręcznie wydłużyć go albo skrócić przez co po złożeniu chowa się bardziej lub mniej.

Mam na aparacie zapłonowym 2 śruby. Jedna jest na stałe druga ma jajowaty otwór i można aparat przesunąć w górę i w dół. Jak mówiłem po remoncie silnika mogłem nie trafić w to samo miejsce. Wydaje mi się, ze skoro jest miejsce na poruszanie aparatem zapłonowym to w jakimś celu pytanie w jakim.

Przeczytałem ogólny opis aparatu zapłonowego i dowiedziałem się, że regulacja ma na celu przyspieszenie lub spowolnienie podawania iskry. Chodziło bardziej o auta stare jeszcze z gaźnikiem więc nie odnoszę tego bezpośrednio do Galanta ale mechanizm aparatu jest podobny.

komarsnk - 26-05-2015, 13:23

muscle_car napisał/a:
Silniczek po wyciągnięciu możne rozkręcić jeszcze oddzielając magnes od elektromagnesu. Tam gdzie jest "dziubek" który wchodzi w przepustnicę można ręcznie wydłużyć go albo skrócić przez co po złożeniu chowa się bardziej lub mniej.

Tam ma być wszystko wkręcone/skrecone - po to jest ECU żeby się samo regulowało.

muscle_car napisał/a:
Mam na aparacie zapłonowym 2 śruby. Jedna jest na stałe druga ma jajowaty otwór i można aparat przesunąć w górę i w dół. Jak mówiłem po remoncie silnika mogłem nie trafić w to samo miejsce. Wydaje mi się, ze skoro jest miejsce na poruszanie aparatem zapłonowym to w jakimś celu pytanie w jakim.

Skoro jest tylko jedna śruba z fasolką a druga na stałe to powiedz mi w jaki sposób chcesz obracać aparatem? A trafić nie mogłeś pewnie wycięciem w wałku rozrządu.

muscle_car napisał/a:
Przeczytałem ogólny opis aparatu zapłonowego i dowiedziałem się, że regulacja ma na celu przyspieszenie lub spowolnienie podawania iskry. Chodziło bardziej o auta stare jeszcze z gaźnikiem więc nie odnoszę tego bezpośrednio do Galanta ale mechanizm aparatu jest podobny.

W 6A13 nie reguluje się zapłonu - ECU sam go opóźnia lub przyspiesza.
Poustawiaj dobrze fixed-SAS i TPS i zrób reset.
Kręciłeś śrubką SAS?

KsiadzRobak - 26-05-2015, 14:25

muscle_car napisał/a:
Jedna jest na stałe druga ma jajowaty otwór i można aparat przesunąć w górę i w dół.
nie można - druga jest bez fasolki a aparat jest montowany tak, że nie da się nim obrócić
muscle_car - 26-05-2015, 15:05

Srube sas ruszalem ale tylko ta dolna

Aparatem delikatnie bylem w stanie poruszac w dol i gore ale rzeczywiscie mialem delikatne problemy z trafieniem na walek wiec mozna przyjac ze ona potrzebna jest tylko do szybkiego montazu. Aktualnie lekko zdegustowany calym tym faktem wysokich obrotow i tym ze w serisowce wszysko zaczyna sie od podepnij Mut dalem sobie spokuj i siedze w serwisie i robia. Niestety nie pozwolili mi patrzec :biggrin: wiec nie naucze sie niczego. Samemu podejrzewam ze ciezko by mi bylo wiec zaoszczedzony czas wykorzystam na skrzynie. Dzieki wszystkim za wszelkie informacje duzo mi pomogly.

[ Dodano: 26-05-2015, 15:07 ]
Przepraszam za literowki i brak polskich znakow ale pisze z telefonu

komarsnk - 27-05-2015, 00:04

W serwisie bez wiedzy z manuala niewiele zrobią bo niby skąd mają widzieć jakie jest fabryczne ustawienie śruby fixed-sas (tej dolnej jak ją nazwałeś) albo tps?... To można ustawić bez muta. Jak nie ruszałeś tej od góry to powinieneś sobie to ustawić sam...
muscle_car - 27-05-2015, 09:00

Jak na razie wszystko dobrze działa. Zajęło mu to z komputerem 2 h więc ja bym robił to dłużej. Zrezygnowałem z tej czynności nie dlatego, że się ,przestraszyłem albo bym nie dał rady. Tylko dlatego, że muszę się skupić na swojej pracy a obsesyjne podchodzenie co chwilę do auta i czytania manuala nie było mi na rękę w tej chwili. Poza tym jest jeszcze jedna rzecz nie ustawiłby obrotów jeżeli, któryś czujnik byłby walnięty a sprawdzać wszystkie po kolei w razie niepowodzeń z ustawianiem jest trochę bez sensu.

[ Dodano: 27-05-2015, 11:27 ]
Powiedzcie mi jedną rzecz. Na zimnym silniku na ssaniu mam ok 1200 . Wartość spada do prawidłowych 650 dopiero przy wskazówce na połowie wskaźnika temperatury (oczywiście systematycznie spada wraz ze wzrostem temperatury silnika). Czy w tym silniku to normalne?

Marcino - 28-05-2015, 11:22

muscle_car napisał/a:
Powiedzcie mi jedną rzecz. Na zimnym silniku na ssaniu mam ok 1200 . Wartość spada do prawidłowych 650 dopiero przy wskazówce na połowie wskaźnika temperatury (oczywiście systematycznie spada wraz ze wzrostem temperatury silnika). Czy w tym silniku to normalne?

Chyba tak, ja mam nawet 1500 i też mi się to trochę dużo wydaje...

muscle_car - 28-05-2015, 11:50

Zrobię eksperyment wymienię jeszcze czujnik wody i zobaczę jak się będzie zachowywać.
Marcino - 28-05-2015, 14:39

Zmieniałem termistat i nic nie dało. Mam wrazenie że być może ragulacja przepustnicy na kompie coś może pomóc.
fj_mike - 28-05-2015, 22:58

Marcino napisał/a:
Zmieniałem termistat i nic nie dało. Mam wrazenie że być może ragulacja przepustnicy na kompie coś może pomóc.

Marcino, nie masz co kombinować. Podłączenie auta pod komp daje pełny obraz.
Wskazówka na cyferblacie dostaje info od pojedynczego sensora (który nie podaje info przez kompa, do tego służy osobny sensor).
Podłącz pod komp, sczytaj info z sensora, będziesz wiedział czy to temperatura czynnika chłodniczego ma wpływ na obroty.
Termostat nie ma wpływu na mieszkankę, czujnik temp. ma.

Marcino - 29-05-2015, 09:50

fj_mike napisał/a:
Marcino, nie masz co kombinować. Podłączenie auta pod komp daje pełny obraz.

Rozumiem ze zobacze to Evoscanem na kablu KKL ze zemotkowanymi PInami? Bo łączyć się łacze sondy i korekty byłem w stanie odczytać...
A jak to jest z błedami jak nie mam OBd II?

fj_mike - 29-05-2015, 11:47

Marcino napisał/a:

Rozumiem ze zobacze to Evoscanem na kablu KKL ze zemotkowanymi PInami

Tak, zobacz na temperaturę płyny chłodniczego. Na zimnym silniku powinno wskazywać temp. otoczenia.
Na ciepłym temp. robocza powinna wynosić 95st.

[ Dodano: 29-05-2015, 11:49 ]
Marcino napisał/a:
A jak to jest z błedami jak nie mam OBd II?

Błędy wymrugujesz.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group