To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Jak odczytać kody błędów

nero113 - 20-05-2021, 14:43

Hej,

Dzisiaj, po raz pierwszy w czasie swojej 13 letniej kariery w moich rękach w Galancie zaświecił się check.
Wymrugałem błąd 49.. fajnie, tylko nie mogę nigdzie znaleźć co on oznacza.
Może źle odczytuję i powiniennem interpretować kontrolkę check zaraz po włączeniu zapłonu jako pierwsze mrugnięcie, wtedy wyszłoby 59 - druga sonda lambda. To miałoby sens, bo check zapala się przy dużym obciążeniu na wysokich obrotach.
Po za tym, że świnka się zapala to auto nadal pracuje normalnie i nie klęka.
Poniżej link do filmu.

https://youtu.be/is-qyJwU0fw

Co o tym myślicie?

Bizi78 - 20-05-2021, 14:58

Kod błędu powinien się powtarzać, policz jeszcze raz po 9 krótkich i będziesz pewny :wink: .
nero113 - 20-05-2021, 15:35

Niby miałem podpięte moje skomplikowane 8) narzędzie diagnostyczne przez dłuższy czas ale coś mi się w oczach poprzekręcało z tego przejęcia. Teraz mignąłem znowu i jak byk wychodzi 59.

https://youtu.be/NFi-qXL7n5U

Dzięki za motywację żeby rzucić okiem po raz drugi. :occasion5:

jacek11 - 20-05-2021, 16:56

Wychodzi że druga sonda. Chociaż tak wygląda jak by były dwa błędy. 49, i 59.
Quattro - 27-09-2021, 18:41

Witam, mam pytanie - mam EA5W z 2001 roku. Świeci się Check i ABS, żaden tester poza starym Autelem z kablem 12+16, do którego nie mam już dostępu, nie chce się dogadać z autem ani z silnikiem ani z ABS.

Autel wyrzucił jakiś błąd dotyczący EGR, zawór zdjęty, wyczyszczony (był wręcz zapchany), auto 3 razy odpaliło bez Checka, za czwartym wrócił.

Co do ABS-u to totalny brak komunikacji z modułem. Co ciekawe, kiedy wyjąłem przekaźnik i podmieniłem go na drugi z innego Galanta to ABS zgasł, po czym zapalił się po przekroczeniu 40km/h i znowu świeci się cały czas. Wszystkie czujniki mają praktycznie identyczną oporność.

Przy próbie wymigania błędów przez zworę 1 z 4 pinem OBD - pełga tylko skrzynia AT. ABS i Check świecą się stale.

Trochę tu jestem upupiony w Norwegii, ale więcej sprzętu diagnostycznego przyjedzie dopiero w listopadzie...

Bizi78 - 27-09-2021, 19:06

Jeśli auto z 2001 to kody silnika powinieneś odczytać zwykłym elmem i apką na androida.
Co do ABS to po zrobieniu zworki kontrolka miga jednostajnie :?:

Quattro - 27-09-2021, 20:19

ELM będzie w listopadzie, problem ino, bo nie mam androida.

ABS po zworce nie miga wcale. Cały czas świeci.

Hugo - 27-09-2021, 20:24

Quattro napisał/a:
Autel wyrzucił jakiś błąd dotyczący EGR, zawór zdjęty, wyczyszczony (był wręcz zapchany), auto 3 razy odpaliło bez Checka, za czwartym wrócił
Sprawdź wtyczkę od elektrozaworu EGR, to ten po lewej stronie z tyłu kolektora ssącego na górze, do którego dochodzi czarna wtyczka. Jak nie pomoże to najlepiej byłoby podmienić ten elektrozawór na inny.
Quattro napisał/a:
kiedy wyjąłem przekaźnik i podmieniłem go na drugi z innego Galanta to ABS zgasł, po czym zapalił się po przekroczeniu 40km/h
Czyli przekaźnik jest sprawny, problem jest gdzie indziej. Po prostu po wyjęciu przekaźnika tak jakby odłączyłeś ABS, a jak jest coś nie tak to zawsze po przekroczeniu prędkości 40 km/h kontrolka znowu się włączy. Jeśli czujniki ABS-u mają oporność pomiędzy 1,30 a 1,40 Ohm to są sprawne. Najprawdopodobniej pękła lub spadła koronka ABS z przedniego przegubu, zdejmij koło i sprawdź to, bardzo często rdza wysadza koronki na przegubach, które pękają, zwiększa się szczelina pomiędzy zębami na koronce i ABS wyświetla błąd.
Quattro - 27-09-2021, 20:46

Czujniki są ok (~1.36 ohma). Koronki z przodu również zdrowe, to już sprawdziłem. Wychodziłoby, że albo pierścienie z tyłu albo pompa.
jacek11 - 27-09-2021, 21:33

Z tyłu są potężne zębatki, więc raczej nie skorodują. Za to jeśli ktoś zmieniał łożysko, to mógł źle zamontować zębatkę.
Quattro - 27-09-2021, 22:01

Właśnie tego się obawiam, czyli będę musiał rozmontować do sprawdzenia?
Krzyzak - 28-09-2021, 07:37

Nie musisz, koronka ABS z przodu jest dobrze widoczna, najlepiej z podnośnika/kanału.
Hugo - 28-09-2021, 21:00

Krzyzak, kolega Quattro ma na myśli zębatki na tylnych piastach. Quattro, żeby sprawdzić te zębatki musisz wyjąć piasty ze zwrotnic. Na niektórych piasty w zamienniku zębatki są luźne, miałem już takie przypadki.
Krzyzak - 29-09-2021, 08:57

a to co innego - z tyłu zawsze można próbować usunąć kapsel zabezpieczający od tyłu - chociaż to ryzykowna droga, lepiej od razu poszukać nowego
generalnie przy wymianie na sam czujnik abs sypie się tam trochę syfu a jak wiadomo jest on magnetyczny, więc przyciąga opiłki

Hugo - 29-09-2021, 12:28

Te kapsle w tylnych zwrotnicach są tak zapieczone, że lepiej ich nie ruszać i od razu odkręcać piastę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group