[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Tłoczek zacisku hamulcowego, zapiekający się hamulec
polaff - 23-11-2013, 12:40
robertdg, zwrotnice mam wymienione - w chwili obecnej mam zaciski po pierwszy lifie (dwa tłoki) i wg sprzedającego koplet (DANIO) zwrotnice są kompatybilne z 2liftem hamulców.
robertdg - 23-11-2013, 15:32
polaff, no to nić tylko kupić kompletne zaciski z jarzmami.
Paso - 10-02-2014, 20:19
przeczytałem cały temat i zastanawiam się w końcu jaki tłoczek kupić do swojego gala
rok 2000.09 tarcze 276/26 jeden tłoczek wersja poliftowa:
1. Frenkit http://motoneo.pl/szcz/26...26/375/all.php#
2. Febest http://fe-best.de/index.p...=5722&details=1 -> OEM: MR527609
3. Febest http://fe-best.de/index.p...=7037&details=1 -> OEM:MB699692
Natomiast jeśli chodzi o zestaw naprawczy Autofrena są też 2:
1. D4314 - średnica 60,3mm -> OEM: MB699707
2. D4604 - średnica 60mm -> OEM: MR527672
Najlepsze że jeśli chodzi o zestawy naprawcze to ruskim EPC oba numery OEM się zgadzają.
Także mam pytanie który tłoczek i zestaw będzie ostatecznie pasował??
robertdg - 10-02-2014, 20:48
Tłoczek po ostatnim lifcie ma wymiar 60,2x47,7mm OEM MR527609
Zestaw naprawczy uszczelnień zacisku OEM MR527672
wilk88 - 31-03-2014, 15:28
Potrzebna pomoc! Ostatnio zapiekł mi się hamulec przedni (koło prawe), jak ściągnąłem koło i klocki to zobaczyłem, że mam dziurę w tej gumce uszczelniającej tłoczek przez co dostało się tam trochę syfu i po prostu odbijał nie równo, cofał się jakby troszeczkę z ukosa. Kupiłem reparaturkę zacisku, czyli wszystkie gumki, uszczelki oringi itp ( tylko bez tłoczka). Wszystko powymieniałem, tłoczek oczyściłem z tego syfu ( na szczęście tłoczek ani wnętrze zacisku się nie uszkodziło), nasmarowałem pastą do tłoczków, złożyłem do kupy i ku mojemu zdziwieniu coś mi nadal ociera w kole... Znowu ściągnąłem koło, tłoczek chodzi jak należy, czyli prosto i bardzo gładko. Pomyślałem że może od tego ukośnego odbijania, tarcza i klocki się nierówno wytarły, więc przełożyłem tarcze i klocki z drugiego koła żeby się upewnić ale niestety nie pomogło, pojeździłem trochę i teraz oba koła mi się grzeją z tym że prawe (czyli to z którym był problem) dużo bardziej... Być może lewe grzeje się w granicach normy, nie wiem bo nie zwracałem na to wcześniej uwagi, w każdym razie prawa tarcza jest dużo gorętsza od lewej.
Jeśli chodzi o jazdę to nie jest to jakoś odczuwalne mocno, bo ogólnie samochód kula się z górek,gdyby nie to że się mocno grzeje to nawet bym nie odczuł. Dodam, że klocki i tarcze mam w miarę nowe, kupowane pół roku temu a w tym czasie mało jeździłem.
Macie jakiś pomysł co jeszcze może trzeć w kole? Jak pisałem, tłoczek chodzi gładko, metalowe prowadniczki od klocków też oczyściłem bo było na nich dużo pyłu, klocki i tarcze raczej dobre więc co jeszcze może, ocierać, nie odbijać itp?
Z góry dzięki za podpowiedzi!
Fragu - 31-03-2014, 15:59
A prowadnice zacisku? Przesmarowane?
wilk88 - 31-03-2014, 16:47
Prowadnice czyli te długie śruby ? Jedna z gumką na końcu druga bez, tak nałożyłem tam smaru wymieniłem gumkę i te harmonijkowe uszczelki. Czy coś tam może jeszcze nie działać? Nie mam za bardzo pomysłu co jest nie tak, czy piasta jakoś nierówno się kręci czy co.
Fragu - 31-03-2014, 16:57
Może być też tak, że taka prowadniczka zacisku jest skrzywiona
wilk88 - 31-03-2014, 17:00
Może i tak, to już chyba jedyna z ostatnich opcji ... no nic, czekam na dalsze propozycje ale dzięki za podpowiedź Fragu !
DanielBogusz - 13-04-2014, 00:14
Witam.
Zaczynając na wiosnę pełną regenerację hamulców z przodu ( 276/24) - 2 tłoczkowe, czytając forum zrozumiałem, że potrzebuję:
http://motoneo.pl/szcz/D4...76/375/1998.php - tłoczki z akcesoriami x2 (a z intercarsu coś podejdzie innego?)
QB109-1236 - zestaw montażowy klocków hamulcowych
QB113-1424X - zestaw prowadniczek zaciskowych x2
smar do tłoczków
pastę miedziową na piastę
trochę papieru ściernego i szczotek na wiertarkę do porządnego oczyszczenia zacisku i jarzma
srebrzanka - bo zaciski będą srebrne
Spodziewam się poprawy hamowania, jeśli jednak nie przestanie bić pedał hamulca pójdą piasty do zmierzenia i tarcze, ewentualnie się przeszlifuje, a klocki nowe się kupi.
I dwa zaciski stolarskie by nie zapowietrzyły się hamulce.
coś jeszcze?
robertdg - 13-04-2014, 03:45
Poszukaj czy aby przypadkiem nie ma innego producenta uszczelnien z tloczkami niż autofren, on niestety nie grzeszy jakością, lepsze stare oryginały jezeli nie sa wyeksploatowane i zniszczone
Dodatkow bedzie szpotrzebował kogoś do odpowietrzenia hamulcy
adamos25 - 07-05-2014, 19:21 Temat postu: Peknieta osłonka gumowa w zacisku hamulcowym Dzisiaj zauważyłem ze kapie mi płyn hamulcowy przy prawym kole z przodu , pękła osłona gumowa kolo tłoka i kapie , zastanawiam się czy da się dokupić REPERATURKĘ TŁOCZKA DO PRZODU MITSUBISHI GALANT Z 1997r 2.0 16V i jak ja wymienić nigdy tego w tym modelu nie robiłem ale widziałem kiedyś na szrocie kopyto w środku i jak pamiętam jest tam taki pierścień metalowy który ściska gumę w tłoku może ktoś z was robił to i coś doradzi jak to ugry sc ??? i gdzie dokupić
sampler - 07-05-2014, 20:13
tak bez problemu kupisz reperaturke calego zacisku. Wymiana prosta wypuchasz tloczek wymieniasz w srodku cylinderka uszczelke, zakladasz osłonę na tłoczek, wciskasz tloczek do konca i mocujesz krawedz oslony w zacisku pierscieniem.
adamos25 - 07-05-2014, 21:32
czy ten będzie dobry do mojego miska http://sklep.intercars.co...icsearch=D4-427
sampler - 08-05-2014, 07:58
Moim zdaniem nie bo to zestaw do zacisków dwutłoczkowych ktore szly od 98r. Masz tarcze 256 mm czy 276?
jak 256 to pasuje zestaw Autofren D4-604 - do tłoczka fi 60 mm
|
|
|