To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód

Marcino - 16-09-2013, 12:38

Pieraś napisał/a:
A w galu z 08/2000 powinien byc 2tloczkowy, czy dopiero od 2001 weszly?
Pytam, bo moj jest 08/2000 a mam 1 tloczek ... nie ukrywam, ze moj hebel jest dobry jak depne ale z kolei w zony mazdzie 323f z 2003 hebel to zyleta, idzie mocno zahamowac bez takiego wysilku jak w galu (tarcze mam te wieksze)

Dwutłoczkowy był chyba do 2001 pierwszy lift tarcza 276/24mm, pozniej znowu jeden tłoczek, ale tarcza 276/26mm, rozstaw jarzma zacisku jest 158mm. W 97 jest rozstaw chyba 140mm, nie wiem ale dwutłoczkowe były na wiekszy rozmair jarzma już.

Generalnie jestem zadowolony ze zmiany na 276/26, ale jak siądę do 307sw to tam jest hamulec jeszcze bardziej ostry. Może jak wywale zawór proporcjonalny bedzie jeszcze lepiej

Pieraś - 16-09-2013, 12:51

A gdzie taki zaworek jest i co robi?
Jak dla mnie nie jest zle ale osobiscie uwazam, ze zony Mazda ma super hebel w porownaniu do mego Gala - nie ukrywam, ze sama to wytknela :P

Krzyzak - 16-09-2013, 13:38

Pieraś napisał/a:
ze zony Mazda ma super hebel w porownaniu do mego Gala
raz jechałem mazda 6 z tarczami chyba 330 mm i faktycznie fajnie hamuje, ale to jedyne, co było lepsze w tym aucie (jakby nie patrzeć 10 lat nowszym) w porównaniu do Galanta
Pieraś - 16-09-2013, 13:48

nie no wiesz, pod katem wygody itp. gal dla mnie jest super cacy i w ogole... ale tyci hamulec moglby byc bardziej czuly :)
Hugo - 16-09-2013, 15:43

Marcino napisał/a:
dwutłoczkowe były na wiekszy rozmair jarzma już.
Nie wszystkie. Od 01.1998 do czerwca 1998 r. (I lift) były zaciski dwutłoczkowe z małym rozstawem śrub jarzm (wersje Sport Edition). Ale znaleźć je graniczy z cudem.
hilfiger - 10-10-2013, 16:26

Znalazłem tańszy, szybszy i mniej problemowy sposób na zamianę hebli na większy rozmiar tarczy i zacisk dwutłoczkowy. Swap nie wymaga zamiany zwrotnic, wszystko pasuje pod stare, przedliftowe zwrotnice. Dawca zacisków dwutłoczkowych to Outlander 1-wszej generacji. Jarzma zacisku mają rozstaw śrub montażowych 128 mm. Tarcza hamulcowa o średnicy 294 mm, też od outlandera. Jedynym mankamentem jest przerobienie tarczy na 4 otwory. Zaciski mam juz u siebie, jeszcze ich nie montowałem. Na razie oddane do piaskowania. Prawdopodobnie wszystko będzie pasować plug&play. Zaciski ogólnodostępne na alledrogo, taniej niż do galanta.
Fragu - 10-10-2013, 19:17

:shock: to zasiski od outka 1 różnią się rozstawem śrub od tych od outka 2 - dziwne myślałem cały czas, że są identyczne :roll: Dobrze wiedzieć :wink:
polaff - 10-10-2013, 21:52

To moze najlepszym sposobem bylo by zamontowanie powyzzzego zestawu i dobranie piast ma 5 szpilek.
Owczar - 14-10-2013, 11:53

deejay niedawno zakładał tarcze z 5 otworami do piasty z 4. Podobno wszystko działa ok.
Marcino - 14-10-2013, 13:36

Piasty na 5 szpilek kosztują swoje, a tarcze na odpowiedniej maszynie dla sie nawiercić - deejay tak ma nawiercona ładnie, otwory nie zachodzą,
Fragu - 14-10-2013, 13:43

Marcino, no chyba, ze ktos akurat ma piasty do wymiany :wink: :mrgreen:
polaff - 14-10-2013, 13:47

Owczar, zakładając, że nie ma to wpływu na sztywność (powstawanie bicia i przegrzewania się tarczy - krzywienie) oraz, że to bezpieczne to ok.
Marcino - 15-10-2013, 11:28

musi być ok.. nie my pierwsi z przeróbkami tarczy na 5 śrub na cztery. Dodatkowo zrobione mocowanie zacisku o innym rozstawie do zwrotnicy

http://www.galantvr4.org/...o=&fpart=1&vc=1

Owczar - 15-10-2013, 11:34

polaff napisał/a:
Owczar, zakładając, że nie ma to wpływu na sztywność (powstawanie bicia i przegrzewania się tarczy - krzywienie) oraz, że to bezpieczne to ok.


Na sztywność raczej nie powinno mieć aż tak krytycznego wpływu. Jedyne czego można by się obwiać to zmiana rozkładu masy i niewyważenie tarczy. Aczkolwiek Bartek pisał, że jest ok. Otwory są na bardzo małym promieniu i ubytek masy jest minimalny.

Aczkolwiek czy jest sens aż tak rzeźbić? Nie poprawimy tym skuteczności hamulców, jedynie ich trwałość, a prawda jest taka, że jak kupi się porządne tarcze to 276mm dają radę przy naprawdę dynamicznej jeździe.
Według mnie w galancie jest bardzo słabe serwo. Hamulec jest twardy i mało skuteczny w porównaniu do innych aut. W E39 można hamować jednym palcem u stopy.

polaff - 15-10-2013, 15:23

Owczar, a jakie są hamulce w e39 w sensie jaka średnica ile tłoków na zacisk/


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group