To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Alternator

bluecard88 - 14-05-2015, 16:00

Nie znam się na tym , ale rok temu miałem wymienione koło pasowe za około 500zł z usa (od japaneze), więc to nie chińczyk, a i pasek ma pół roku więc nie wierze ,że to się zdarzyło. Co prawda pasek był za 19 zł bo innego nie znalazłem a musiałem na szybko. Duże łożysko w altku miałem także wymienione na SKF, więc może to małe łożysko? A może to napinacz od alternatora? Czy rzadko pada?
Hugo - 14-05-2015, 21:31

bluecard88 napisał/a:
A może to napinacz od alternatora?
Nie ma czegoś takiego w tym silniku. Tzn. jest, ale się nie na zasadzie rolki.
KsiadzRobak - 15-05-2015, 08:41

Małe łożysko w alternatorze pada bardzo często. Przerabiałem wiele alternatorów Mitsubishi (bo montowane są w wielu autach) i najczęściej to ono zużywało się jako pierwsze.
plecho1 - 15-05-2015, 08:49

Tylko raczej nie wydaje pisku którym można straszyć sąsiadów :) To raczej wina ślizgającego się paska. Mam wrażenie że kliny w obecnych paskach są trochę węższe przez co efekt zużycia paska postępuje znacznie szybciej. Ostatnio podczas wymiany rozrządu w swoim aucie delikatnie podtoczyłem profilaktycznie wierzchołki klinów we wszystkich kołach pasowych bo miałem problem z piskami paska alternatora nawet po wymianie paska. i teraz na tym samym pasku błoga cisza w każdym momencie.
Ewcia80 - 27-10-2015, 07:56

Hejka.wczoraj poczułam zapach spalenizny.Polaff zasugerował,że może to być alternator.Zauważyłam też,że czasem piszcy mi pasek.Czy ta spalenizna świadczy,że w alternatorze się coś przypala?Jak tak co co to może być?Czy taki zapach może też pochodziić od tego że się "gotuje"akumulator ze starości?
plecho1 - 27-10-2015, 08:18

Jeśli się gotuje aku to raczej nie ze starości a z powodu uszkodzenia regulatora napięcia alternatora. Jest zbyt duże napięcie ładowania co może spowodować uszkodzenie akumulatora i elektroniki auta. Może ten zapach spalenizny pochodził z alternatora ale może też z jakichś innych urządzeń elektrycznych - elektronicznych które nie wytrzymały zbyt dużego napięcia ładowania.
Marcino - 27-10-2015, 08:23

A moze podciekający olej idzie na alternator..... i śmierdzi altek oraz dodtakowo popiskujący pasek.
Ewcia80 - 27-10-2015, 08:35

W sumie możliwe z tym olejem podciekającym.Niedługo bede poprawiać uszcelnienie na wałku rozrządu ktore własnie jest nad alternatorem.mozliwe ze to to.nie pomyslalam o tym.elektornika dziala bez zarzutów.moze sprawdze jeszce ładowanie alternatora
plecho1 - 27-10-2015, 08:41

Sprawdź na pewno bo elektrolit nie powinien gazować podczas ładowania. Jak gazuje to na 100% jest zbyt duże napięcie ładowania i akumulator przez to się przeładowuje.
Obywatel Bedzio - 23-11-2015, 15:51

Witam wszystkich.

Mitsubishi Galant 2.0 136KM EA2A

Panowie taka sprawa... niedawno regenerowałem alternator w samochodzie. Elektryk wymieniał łożyska alternatora oraz dodatkowo wymienił regulator napięcia.

Teraz elektryka samochodu dziwnie się zachowuje, mianowicie:

- światła przednie (mijania, drogowe) zmieniają natężenie światła w zależności od obrotów silnika, przy rozpędzaniu silnika natężenie światła rośnie, gdy trzymam stałe obroty silnika (rownomierna prędkość) natężenie światła wraca do pewnego poziomu i się utrzymuje.

- podczas jazdy, na panelu zegarów zapala się czerwona lampka "ładowanie/akumulator" oraz żółta "olej", lampki po sekundzie gasną, czyli zapalają się na chwilę i gasną, tak jaby na sekundę zabrakło ładownia przez alternator.

Panowie proszę o poradę na co zwrócić uwagę, co sprawdzić.

Pozdrawiam

Krzyzak - 23-11-2015, 20:50

Raczej regulator napięcia jest uszkodzony. Dobrze dokręciłeś śrubę mocującą altek od spodu? - bo to jest główna masa.
murek10 - 26-11-2015, 14:04

Obywatel Bedzio napisał/a:


- podczas jazdy, na panelu zegarów zapala się czerwona lampka "ładowanie/akumulator" oraz żółta "olej", lampki po sekundzie gasną, czyli zapalają się na chwilę i gasną, tak jaby na sekundę zabrakło ładownia przez alternator.



Mam to samo. Daj znać jak znajdziesz przyczynę :-) Ja dopier w przyszłym tygodniu będę mógł się za to zabrac.

kozi-24 - 26-11-2015, 19:19

Ja miałem to samo po wymianie regulatora na nowy, zamiennik regulatora nie "dogaduje" się z ECU chyba, stąd nie działa prawidłowo, dużo czytałem na różnych stronach i skończyło sie na zakupie "nowego" używanego od 2.4 GDI pasuje jak ulał tylko koło pasowe ma na 6 rowków a pasek w 2.0 jest na 5 ale to w niczym nie przeszkadza. :D
Krzyzak - 28-11-2015, 13:41

alternator we wszystkich wersjach ma 4 rowki na kole pasowym

6 jest na klimie czy wspomaganiu

kozi-24 - 28-11-2015, 15:49

Krzyzak napisał/a:
alternator we wszystkich wersjach ma 4 rowki na kole pasowym

6 jest na klimie czy wspomaganiu

Sory pomyliło mi się 4 rowki są w 2.0 ale 2.4 GDI ma o jeden więcej http://allegro.pl/alterna...5821022482.html



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group