To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Klimatyzacja/Wydajność/Konserwacja

Owczar - 04-01-2011, 09:38

Krzyzak napisał/a:
na maks?


Tak, ja w ten sposób osuszam sobie powietrze w aucie.

robertdg - 04-01-2011, 09:53

bartekino napisał/a:
Mam pytanko koledzy czy w galantach przy minusowych temperaturach klimatyzacja po wduszeniu guziczka normalnie powinna się załączyć ?
Nie, kompresor kimy bedzie pracował dopiero przy około 41 stopniach Fahrenheita
Torp12 - 07-01-2011, 20:22

Dobra Panowie szukam szukam i nie mogę odnaleźć, a wiem że było także pomóżcie jak możecie:)

Jak zdemontować klimatronica z deski?? Jak wyjmę radio to wypchnę go czy trzeba rozbierać deskę??

pozdr.

robertdg - 07-01-2011, 20:54

Klimatronik wychodzi razem z konsola środkową, jest przykręcony od wewnetrznej strony panelu
Anonymous - 08-01-2011, 23:10

a ja nie wiem czy w dobrym dziale, dziś klimatronik zaskoczył mnie i gdy siedziałem w autku na postoju, kluczyki w łapie, on zamigał a później włączył się i tak już został. normalnie działa, jak klikam w wybór nawiewu to słyszę jak się w środku mechanizm przestawia, i tylko wiatraki nie chodzą bez zapłonu włączonego, ale taka nieco niepokojąca przypadłość bo zawsze gasł razem z wyłączeniem samochodu, a teraz czasem gaśnie czasem nie a po paru sekundach i tak potrafi znowu się zaświecić. jakieś zwarcie się zrobiło jak znam życie, ale nie mam pojęcia gdzie, co, ani jak... :roll:
koper201 - 09-04-2011, 18:11

Czy ktoś się spotkał może z taką przypadłością, że klima chłodzi powyżej 2 tys obrotów?
Jeżeli jadę na trasie to mam chłodno w samochodzie, jeżeli stoje w korku- to lepiej wychodzę otwierając okno...
Nabijałem już klimę ostatnio- zaraz po nabiciu problem sie powtórzył więc to nie wina zbyt małej ilości czynnika chłodzącego.
Może wydajność sprężarki?

Owczar - 09-04-2011, 19:50

To najpewniej sprężarka. Jak nabijali czynnik to powinni sprawdzić ciśnienia, wtedy byś wiedział.
Kamil_Ziomek - 09-04-2011, 21:30

Dokładnie tak jak pisze owczar. ewentualnie sprawdź czy po włączeniu klimatyzacji załączają się wentylatory chłodnicy.
P.S. Większość nabija klimę i nawet nie wie jak powinna wyglądać jej prawidłowa praca na zegarach. Tacy nabijacze w butelkę.

spown - 10-04-2011, 10:58

A ja mam taki problem, że klima działała sobie w zeszłym sezonie - zimą też czasami włączałem (ale wtedy jakoś nie zwracałem uwagi na podbijanie obrotów itp...). Aż tu pewnego pięknego słonecznego dnia chcę włączyć i nie działa - obroty nie podbijają się, z kratek leci powietrze jak leciało, a wymuszenie śnieżynki (bez eco) nic nie daje, zawsze włącza się ECO... Może być to spowodowane brakiem czynnika?
Kamil_Ziomek - 10-04-2011, 18:38

Raczej tak. Bez czynnika (rozumie że masz klimatronika ) panel nie załączy sprężarki bo groziło by to jej uszkodzeniem. Jedź do warsztatu klimatyzacji poproś żeby sprawdzili Ci szczelność układu na azocie ( około 10-15 minut na 10 bar.) Jeśli będzie będzie słychać gdzie jest nieszczelne to masz coś do wymiany. Jeżeli spadek będzie niewielki do 0,5 bara nie będzie słychać gdzie to niech nabiją pół stanu czynnika z większą ilością oleju z barwnikiem. Jeśli będą kumaci to wiedzą co robić.

P.S. Test szczelności na próżni puszcza 90% nieszczelnych układów ( 3 minuty na -1 bar- mówi samo za siebie)

gesty - 17-04-2011, 09:57

Podlacze sie pod temat jako ze pojawil sie problem sprezarki - mam problemy z wydajnoscia + klima chlodzi tylko pare minut, mechanik posprawdzal i twierdzi ze sprezarka sie konczy, pytanie: lepiej regenerowac czy szukac uzywki? Jakie orientacyjne koszty regeneracji i czy zregenerowana bedzie dzialac poprawnie czy za rok bedzie znowu problem?
Kamil_Ziomek - 17-04-2011, 15:57

Jako że w naszym kraju nie brakuje " oszustów" to z tą regeneracją różnie bywa. Zdarza się że sprężarka jest zamieniana na używkę i pomalowana aluminium w spreju. Taka sprężarka czasem działa ale przeważnie niezbyt długo. Zdarzają się firmy które rozbierają je i składają na klejem w celu uszczelnienia. W dobrej firmie koszt regeneracji sprężarki to jakieś 700zl.

Opisz dokładnie jak to wygląda :
1- zapalasz auto włączasz klimę
2- jak się zachowują wentylatory chłodnicy?
3- tarcza od sprzęgła jest przyciągnięta do koła pasowego ( rozłącza się co chwile czy pracuje ciągle z kołem)
4- ile stopni ma mniej więcej gruba rurka przy ścianie grodziowej ? ile cienka?

gesty - 17-04-2011, 17:57

auto stoi w warsztacie z inna pierdola wiec sprawdze po odbiorze. Klima po wlaczeniu dziala sprawnie tyle ze krotko. Po wylaczeniu silnika auto musi postac ze 2 godzinki zeby po uruchomieniu klima znowu zadzialala. Wlaczenie/wylaczenie 'sniezynki' w trakcie jazdy powoduje kazdorazowo wzrost obrotow, ale niestety nie powoduje powrotu chlodzenia. W poprzednim sezonie czas sprawnego chlodzenia byl wyraznie dluzszy niz obecnie..
Kamil_Ziomek - 17-04-2011, 21:06

Zazwyczaj jak pada sprężarka to klima stopniowo chodzi coraz gorzej. Te objawy średnio pasują mi do diagnozy mechanika ale nie widzę co się z tym dzieje. Ten mechanik ma chociaż manometry do klimatyzacji? Sprawność sprężarki można w pewien sposób określić po ciśnieniu na ssaniu i tłoczeniu. Odpisz jak odbierzesz auto i sprawdzisz to co napisałem.
szpala85 - 18-04-2011, 20:47

gesty, kiedy ostatnio nabijałeś klimę ? .... masz objawy braku czynnika w układzie :wink: nabij klimę i powinno działać jak ta lala :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group