To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Przygody z Galantem i Galantem 2.0 V6 MIVEC

m6riano - 26-08-2012, 16:07

u mnie jeszcze tysiak i cie mam..;-)
jacek11 - 26-08-2012, 22:34

m6riano napisał/a:
u mnie jeszcze tysiak i cie mam..;-)

się musisz postarać,bo Arek na zlot przyjeżdża,to kilosów ładnie dobije :wink:

m6riano - 27-08-2012, 19:47

A do Zlotu jeszcze 4 dni więc i u mnie troszke może czasnąć..;-)
areksz121 - 28-08-2012, 07:46

Do samego przyjazdu na zlot, to tak lekko trzeba doliczyć 1500km :P

Do Gala wskoczyło wczoraj nowe/używane aku, zrobiłem geometrię...wyniki później dopiszę, tył prawie w normie, przód lekko mi oponki przyciął, ale da się jeszcze jeździć :wink: Dodatkowo chyba trzeba zwrotnicę podmienić u pasażera, bo koło wychylone poza normę odrobinę. Niestety, nie dało rady ruszyć mimośrodów z tyłu i trzeba ciąć. Nówki wahacze i śruby leżą w bagażniku już dość długo... Kolejna geometria po powrocie ze zlotu :rolleyes:

Żeby nie było, że mój Gal nie ma dziur, to po stronie kierowcy na rogu nadkola, przy pompie hamulcowej jest dziura na kciuka. Z resztą, zobaczycie jak to wygląda na zlocie. Nie wiem czy znajdę czas odkurzyć go choć troszkę, czy też zrobić jakiś błysk pod maską...troszkę mi się nie chce, skoro już niebawem zawita nowe serducho :twisted: A przy okazji SWAPU ogarnie się całą komorę silnika :wink:

areksz121 - 10-09-2012, 03:09

W końcu kolejny gruby UPDATE :D

W zeszły weekend Galant objechał ZLOT z wynikiem 2600km :twisted:
Oprócz tego, że niektórym się podobał na miejscu, to przeszedł sam siebie i z wynikiem 397000 na liczniku wypluł 152KM i 165Nm na hamowni :twisted: Przy takiej trasie oleju wziął chyba ze 150ml :shock: Na niemieckie prędkości to przecież prawie nic :rolleyes:

Ostatnio już magiel coraz bardziej się dokucza, ale niedługo podmianka, do tego któreś łożysko z tyłu...no ale :wink: 70tys w dwa lata i dopiero coś się zaczęło :P


Projekt wypalił, więc wypada się pochwalić, bo wkrótce na drogę wyjedzie najmocniejszy i oryginalny E5 z napędem na przednią ośkę na forum, może i w PL czy europie :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Co potrzebujemy:
Galant E54A 2.0 V6

Silnik z wiązką i ECU lub połówkę FTO GPX 2.0 V6 MIVEC


Przystępujemy do porównania silników:
Bloki bliźniacze, ale nie pasuje skrzynia z Gala do FTO i mocowanie klimy i wspomagania...rozbieramy silniki i porównujemy:



Głowice mają takie samo osadzenie :wink: Tłoki z MIVEC (jw, tłok po lewej) mają większe zagłębienia pod zawory...

Kompletujemy graty z dwóch silników, aby zbudować jeden jak najbardziej P&P:

Z galanta:
-blok + wał i panewki + ori chłodnica olejowa (w FTO oczywiście brak)
-pompa oleju
-panewki korbowodów
-miska olejowa
-środkowa osłona rozrządu
-dolot (kolano i baran z przepustnicą)
-kolektory wydechowe
-wiązka silnika
-śrubki, podkładki i jeszcze to czego nie pamiętam :wink:

Z FTO:
-ECU o nr MD305412
-głowice MIVEC
-tłoki z korbowodami
-rozdzielacz/dolna część dolotu
-wtryski
-nowy pasek rozrządu SUN 232 zęby
-górne osłony rozrządu
-wiązka silnika, z czego wykorzystamy 20%

Najważniejsze zostało wyżej wymienione, do tego doszedł alternator od Galanta EA z kółkiem pasowym z E5 :P

Głowice wysyłamy do regeneracji, przerabiamy pokrywy zaworów i dolot:


Pracy było trooochę ze spawaniem, żeby to zrobić, ale brat Sławek (Scoratir na forum) dał czadu i gdyby nie On i cierpliwość do moich chorych pomysłów to projekt zatrzymałby się na tym etapie...WIELKIE DZIĘKI SŁAWEK!

Głowice po renowacji (kompletny przegląd z planowaniem, docieraniem, uszczelniaczami):


Części "w kupie", zaczynamy budowę, do tego nowe pierścienie tłokowe (chyba zapomniałem zrobić foto przy kompletnej głowicy na silniku):


I teraz już coś widać, pokrywki w kolorze, składamy rozrząd:


Serducho dostaje altek z EA, osłony rozrządu i wędruje na dźwig:


Wiązka przygotowana w oczekiwaniu na części zagościła w srebrnym Galu chwilowo, jak i cała reszta z serduchem (srebrny idzie na złom, służy do testów)


Wszystko na swoim miejscu, jedynie brakowało wtedy MAPsensora, który znalazłem w poniedziałek po Zlocie na szrocie w Rotterdamie :mrgreen:
Filtr, oliwka, woda i idziemy do stanowiska drivera...zapłon jest, bez dymu ( :mrgreen: ) i przekręcamy kluczyk na rozrusznik...to był moment :shock: Przy pustej listwie wtryskowej odpalił po dwóch obrotach...a dźwięk V6 na samych kolektorach wydechowych...ogłuszająca poezja :twisted: Już nie muszę opisywać jaka była moja mina :rolleyes: Zagrzał się do temp roboczej, CE się świeci, wiatraki działają, ładowanie 14,00V...wiązka 100% gites bez poprawiania :D Podłączyłem komputer diagnostyczny i wyskoczyły 3 błędy:


Tak więc MAPsensor jest identyczny z Lancera CK0 i problem już rozwiązany :wink: A ten czujnik z czujnikiem temp powietrza w dolocie jest zamiast przepływki i pełnią istotną rolę. Bez MAPsensora MIVEC nie działa
Trzeba jeszcze oszukać ECU w sprawie tych dwóch solenoidów TCL, chyba, że zamontujemy TCL całkiem :P

Silnik pracuje wzorowo, kilka kosmetycznych spraw do ogarnięcia, jak dorobienie kawałka osłony rozrządu, lepsze ustawienie alternatora w linii z kołem na wale, pomalować kilka szczegółów...


Wielki SWAP do Zielonego przewidujemy na przyszły weekend, potrzeba tylko sprzęgła...i jakaś mała próba drogowa :twisted:

A tymczasem:
Rozgrzewanie i odcinka przy 6500rpm
https://plus.google.com/photos/106522184810808245518/albums/5786335449120174017/5786341187973726306

https://plus.google.com/photos/106522184810808245518/albums/5786335449120174017/5786341785470816882

I rozgrzana MOC i hałas pędzących koni :twisted:
https://plus.google.com/photos/106522184810808245518/albums/5786335449120174017/5786346431929759346

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

:wav: :wav: :wav: :wav: :wav: :wav:

rosomak1983 - 10-09-2012, 07:22

Szok co sie na podkarpaciu dzieje :shock:
Dawaj znac kiedy to mozna przyjechac obadac. :D

PS czemu cieliscie pokrywy zaworów nie mieliscie od MIVECA ????

Andrew - 10-09-2012, 08:15

areksz121 szacun i powodzenia w swapie do zielonego :wink:
areksz121 - 10-09-2012, 10:28

rosomak1983 napisał/a:
Szok co sie na podkarpaciu dzieje :shock: Dawaj znac kiedy to mozna przyjechac obadac. :D

Jak już coś, to Sławek ogarniał głowice, części i przeróbki ze spawaniem, ale cała operacja odbywa się w NL... :) A jak dobrze pójdzie, to i może na święta MIVEC zajedzie na podkarpacie, w innym wypadku na wiosnę :wink:


rosomak1983 napisał/a:
PS czemu cieliscie pokrywy zaworów nie mieliscie od MIVECA ????

Pokrywy zaworów, tak samo jak i głowice są z FTO, a tam rozrząd jest po drugiej stronie. Chciał, czy nie, korek trzeba było przenieść, a i fajkocewki też z tyłu do końca nie pasowały. A jeśli pytanie o zamianę pokryw po prostu miejscami, to też nie, bo nie są symetryczne :wink: Jest jak jest i najważniejsze, że w oczy nie gryzie i nie przecieka :P

ANDREW napisał/a:
areksz121 szacun i powodzenia w swapie do zielonego :wink:

Dzięki, dzięki, niech to tylko na drogę wyjedzie :twisted:
PS Miło było poznać ekipę z Lubelskiego :)

Andrew - 10-09-2012, 10:29

areksz121 napisał/a:
PS Miło było poznać ekipę z Lubelskiego :)

Nawzajem :wink:
areksz121 napisał/a:
Dzięki, dzięki, niech to tylko na drogę wyjedzie :twisted:

A czemu ma niby nie wyjechać :wink: :?:

BeNeK - 10-09-2012, 15:01

No nareszcie się ujawniłeś !! Od samego początku trzymałem kciuki :mrgreen: Wyszło miodnie , tylko czemu ta odcinka tak nisko jak na mivec'a ? on chyba dopiero od tych 6500 zaczyna żyć .
areksz121 - 10-09-2012, 15:04

BeNeK napisał/a:
No nareszcie się ujawniłeś !! Od samego początku trzymałem kciuki :mrgreen: Wyszło miodnie , tylko czemu ta odcinka tak nisko jak na mivec'a ? on chyba dopiero od tych 6500 zaczyna żyć .


No widzisz, w końcu :twisted:
A zobaczyłeś wszystkie filmiki? Zwróć uwagę na wskaźnik temperatury, na zimno kręci się tylko do 6500, a jak ciepło...łomatko, co dzień kilka razy oglądam to samo w kółko :mrgreen: :mrgreen:

Owczar - 10-09-2012, 16:02

areksz121, pogratulować projektu i wykonania! Teraz tylko czekać na filmik z jazdy testowej :)
SPIDER-ek - 10-09-2012, 16:42

Fajna fotorelacja, gratulacje za wykonanie.
jacek11 - 10-09-2012, 16:44

Nareszcie się zebrałeś co by to napisać :) motor brzmi pięknie :D teraz to pełnoprawny ryczący miś :D
Wszyc - 10-09-2012, 17:54

Arek moje gratulacje 8) zdecydowanie najfajniejsze E5 jakie widziałem 8)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group