ASX Ogólne - ASX -zapisy
krzychu - 06-08-2010, 13:23
marpit napisał/a: | To nie moja wina że zrobili 1.8 i nie ma z czym porównać |
No ale zobacz ten wykres co podałeś.... Ten silnik jest i tak gorszy ponieważ przy podobnym lub wyższym momencie ma niższą moc więc jednak się mniej kręci - szybciej wymięka moment (moc w wielkim uproszczeniu moment x obroty).
jurekschroda - 06-08-2010, 16:15
Marpit....
na wykresie kijanki krzywa momentu jest jednak mniej płaska - krzywa ASXa jest bardziej płaska
Max momentu w kijanca masz od 1800 do 2000, potem opada.
ASX zaczyna od 1900 i trzyma do 3000, a później opada, ale nieznacznie.
reasumując - zaczynają podobnie, ale tam gdzie Kijanka już puchnie, ASX ciągnie w najlepsze. I to czuć w czasie jazdy. Kijanką jechalem w zeszłym tygodniu z silnikiem 2.0 CRDi. Tak na marginesie - beznadziejne siedzenia, zwłaszcza w części lędźwiowej. Bluzę musiałem sobie podkładać.
Ponadto ważne są też inne rzeczy wspomniane przez Hubeeerta - zdecydowanie mniej wibracji, do tego dużo ( jak na diesla) mniejsze spalanie. Wpływ na to ma przesunięcie osi cylindrów względem osi wału, czyli zmaniejszono w ten sposób tarcie.
Co tam jeszcze... znajdzie mi ktoś diesla ze sprężaniem 14,9 ?
No i napęd rozrządu nie wiem jak to jest w kijance, ale w ASXie jest łancuch rolkowy - dożywotni.
Do tego wszystko na częściach rzeczywiście made in Japan - włącznie z turbiną i układem wtryskowym ( chyba Denso), a także skrzynią biegów ( Aisin?).
Nie nie, silnik z ASXa to zdecydowanie inna bajka niż diselek z Kijanki
marpit - 06-08-2010, 21:10
jurekschroda napisał/a: | Marpit....
na wykresie kijanki krzywa momentu jest jednak mniej płaska - krzywa ASXa jest bardziej płaska
Max momentu w kijanca masz od 1800 do 2000, potem opada.
ASX zaczyna od 1900 i trzyma do 3000, a później opada, ale nieznacznie.
|
Przyglądnij się dobrze wykresowi do jakich 2000.....
To jest zła interpretacja wykresu. W max momencie ma 314 ale w zakresie od 1500 do 3000 ma w granicach 300 nm, może na hamowni wyszło by to np 290 ale w owieje większym zakresie niż podajesz.
Zresztą powróćmy może do dyskusji na właściwy temat. Może będzie ciekawiej.
color1 - 06-08-2010, 23:06
marpit napisał/a: | jurekschroda napisał/a: | Marpit....
na wykresie kijanki krzywa momentu jest jednak mniej płaska - krzywa ASXa jest bardziej płaska
Max momentu w kijanca masz od 1800 do 2000, potem opada.
ASX zaczyna od 1900 i trzyma do 3000, a później opada, ale nieznacznie.
|
Przyglądnij się dobrze wykresowi do jakich 2000.....
To jest zła interpretacja wykresu. W max momencie ma 314 ale w zakresie od 1500 do 3000 ma w granicach 300 nm, może na hamowni wyszło by to np 290 ale w owieje większym zakresie niż podajesz.
Zresztą powróćmy może do dyskusji na właściwy temat. Może będzie ciekawiej. |
Koledzy, a czy przypadkiem to nie ten sam silnik CRDi co siedzi w Hyundai ix35 ? Jeśli tak, to wersja podstawowa ma ograniczenie programowe, docelowe parametry tej jednostki Diesel-R 2.0 CRDi to 184KM/383NM...
Hubeeert - 07-08-2010, 07:13
color1 napisał/a: | docelowe parametry tej jednostki Diesel-R 2.0 CRDi to 184KM/383NM... |
a świstak siedzi i zawija
Przypominają mi się czasy gdy na różnych forach vw twierdzono, że 1.9 TDI NICZYM SIĘ OD SIEBIE NIE RÓŻNIĄ i, że z 90KM można "cipem" zrobić 200
color1 - 07-08-2010, 12:16
Hubeeert napisał/a: |
a świstak siedzi i zawija
Przypominają mi się czasy gdy na różnych forach vw twierdzono, że 1.9 TDI NICZYM SIĘ OD SIEBIE NIE RÓŻNIĄ i, że z 90KM można "cipem" zrobić 200 |
A niby czemu nie ?
Hyundai ma w ofercie CRDi 2.0 136 i 184 KM z tym samym silnikiem, podobnie jak ASX 116 i 150 KM
Anonymous - 07-08-2010, 12:27
Niemal 50KM i tylko różnica w oprogramowaniu? Nie wierzę.
jurekschroda - 07-08-2010, 13:12
Jakie 50 KM ? 150 - 116 = 34
Anonymous - 07-08-2010, 13:19
jurekschroda napisał/a: | Jakie 50 KM ? 150 - 116 = 34 |
To była wypowiedź na temat Hyundaia:
color1 napisał/a: | Hyundai ma w ofercie CRDi 2.0 136 i 184 KM z tym samym silnikiem, podobnie jak ASX 116 i 150 KM |
color1 - 07-08-2010, 13:28
enanthate napisał/a: | Niemal 50KM i tylko różnica w oprogramowaniu? Nie wierzę. |
silniki wchodzące np. na rynek niemiecki maja celowo zaniżone parametry z uwagi na opłaty ubezpieczeniowe (liczone od mocy silnika a nie pojemności). poruszam się właśnie golfem 1.9 tdi w serii 90 KM po zmianie softu 130 KM - czyli 40 KM różnicy, więc 48 KM różnicy przy silniku 2.0 to chyba też normalny przyrost.
info z hyundai:
2.0 CRDi (136 KM) i 2.0 CRDi (184 KM) to TE SAME silniki, z różnymi mapami sterowania.
Hubeeert - 07-08-2010, 15:34
color1 gadasz bzdury.
Róznice pomiędzy silnikiem VAG TDI 90 KM i 130KM są wieksze niz tylko soft a to, że tuner może nie znaczy, że fabryka tak robi. No i różnice są "nieco" większe niż tylko sam soft - wtryski, turbina, IC itd
SNB SWEDEN - 08-08-2010, 22:29
color1 napisał/a: | Hubeeert napisał/a: |
a świstak siedzi i zawija
Przypominają mi się czasy gdy na różnych forach vw twierdzono, że 1.9 TDI NICZYM SIĘ OD SIEBIE NIE RÓŻNIĄ i, że z 90KM można "cipem" zrobić 200 |
A niby czemu nie ?
Hyundai ma w ofercie CRDi 2.0 136 i 184 KM z tym samym silnikiem, podobnie jak ASX 116 i 150 KM |
A w jakie to silniki Hyundaja? Tzn w jakich modelach je uzywaja?
color1 - 09-08-2010, 01:20
SNB SWEDEN napisał/a: |
A w jakie to silniki Hyundaja? Tzn w jakich modelach je uzywaja? |
np. ix35
marpit - 12-08-2010, 13:59
Ogólnie ta cała sytuacja z ASX bawi mnie troszkę, auta są w ofercie ale jak przychodzi co do czego to 150 Km tylko w kolorze czarnym i 4x4 na listopad. No nic termin do przełknięcia, ale brak możliwości wyboru wersji wyposażenia i kolorów to porażka.
Sprzedawca na silę wmawia żeby brać 116 bo to tylko 0,5 s wolniej do setki i ten sam moment. No ale. Może warto sprawdzić u innego dilera?
Anonymous - 12-08-2010, 14:32
A może spróbować zakupić nówkę za granicą?
|
|
|