[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V
Krzyzak - 24-07-2016, 22:09
Aaaa - to już kapuję, chodzi tylko o kalibrację czujnika. Fakt jest taka opcja, jest opisane w instrukcji.
Myślałem, że za każdym razem gasisz silnik w jakiś dziwny sposób
[ Dodano: 24-07-2016, 22:06 ]
Dziś w końcu podłączyłem lambdę oraz zatankowałem gaz. Kalibracja czujnika poziomu jest banalna w tej instalacji, ale problem pojawił się podczas kalibracji wtrysku gazu.
Najpierw źle podłączone podciśnienie do reduktora
Potem za niskie ciśnienie na reduktorze, które zostało podniesione z 1.0 do 1.2 w temp. pracy silnika.
I wtedy okazało się, że cylindry 2 i 6 nie pracują - na wolnych obrotach nie udało mi się przeprowadzić kalibracji tak, żeby instalacja działała - nie mówiąc już o jeździe na gazie.
Test wtryskiwaczy wypisał komunikat, że nr 2 i nr 6 są źle podłączone lub uszkodzone.
Co zrobiłem:
- sprawdziłem szczelność - jest OK
- sprawdziłem połączenie wtyczek
- sprawdziłem wtryskiwacze w sensie oporności - mają identyczną jak wtryskiwacz nr 4 (ok. 3 omy)
- sprawdziłem przewody od wtyczek do sterownika wtrysku:
- jest przejście między wtyczką sterownika a wtyczką od wtrysku benzynowego (nr cylindra się zgadza, nie jest zamieniony)
- jest przejście między +12 wtrysku gazu a odpowiednim pinem we wtyczce sterownika
- jest przejście między wtyczką wtrysku gazu (masa) a odpowiednim pinem we wtyczce sterownika
- jest odpowiednia oporność widziana od strony sterownika gdy wepnę wtyczkę wtrysku gazu
Wszystko wskazuje albo na uszkodzony sterownik albo (mniej prawdopodobne) uszkodzony wtryskiwacz Barracuda. Niestety nie próbowałem zamieniać wtryskiwacza z cylindra np. 4 żeby to sprawdzić.
Czy ktoś może coś poradzić?
Owczarowi dziękuję za support w trakcie kalibracji - bez niego nie dałbym rady zajść tak daleko.
plecho1 - 25-07-2016, 07:06
Czy dobrze sparowałeś wtryski gazowe z wtryskami benzynowymi czyli czy pierwszy wtrysk gazowy odpowiada pierwszemu benzynowemu itd.? Może właśnie 2 z 6 zamieniłeś miejscami? Oraz czy dobrze wpiąłeś się w rozcięte przewody sterujące od wtryskiwaczy benzynowych? Czyli czy w każdym przypadku przewód z paskiem spiąłeś z przewodem idącym do ECU silnika a przewód bez paska z przewodem idącym do wtryskiwacza benzynowego? Kiedyś miałem podobny problem właśnie z wpięciem się w jeden benzynowy, przewód z paskiem puściłem do wtryskiwacza a bez paska do ECU. Raczej mało prawdopodobne aby nowy komp był od razu uszkodzony.
Krzyzak - 25-07-2016, 09:10
Sparowane jest dobrze. Jak pisałem - sprawdziłem to na wtyczce od sterownika - tam, gdzie ma być 2 jest 2 a tam gdzie 6 jest 6. Po odpięciu wtrysku 2 i próbie kalibracji wyskakuje błąd - brak wtrysku nr 2.
Niestety nie wiem czy mam podłączone przewody jak opisujesz bo robiłem to dowolnie - nie wiedziałem, że z paskiem musi iść do ECU a bez do wtryskiwacza. Jedna nie będzie trudno to sprawdzić bo jest to bank pod pokrywką z plastiku i nie muszę ściągać kolektora. Mogę to sprawdzić we wtyczce bo są rozpisane piny i kolory przewodów.
Jeszcze co mi przyszło do głowy to +12 wtrysków LPG. Fabrycznie wiązka ma 1,2,3 i 4,5,6 a nam potrzeba 1,3,5 i 2,4,6. Więc musiałem to przerobić. Może tu jest problem? Bo są osobne +12 na te banki, ale miernik pokazuje, że wewnątrz to jedno i to samo.
Owczar - 25-07-2016, 09:14
Z tego co Darek mówił telefonicznie - to sygnały od wszystkich wtryskiwaczy benzynowych są widziane. i patrząc na opisy kabli oraz kolory 2 i 6 nie są zamienione. Tak samo gazowe. odpięcie 2 wtryskiwacza powoduje błąd drugiego wtryskiwacza. Sprawa jest dość dziwna.
Marcino - 25-07-2016, 10:02
A ciśnienie nie jest za małe i nie odłącza wtedy cylindrów ?
[ Dodano: 25-07-2016, 10:04 ]
A jest opcja zalanczania pojedynczo wtrysków LPG?
Owczar - 25-07-2016, 10:10
Jest taka opcja, ale jak autokalibracja wyjdzie od czapy to nie wiadomo jaki mnożnik się ustawi. Można przełączyć na zwykły algorytm strojenia, ustawić mnożnik intuicyjnie i spróbować przełączać pojedyńczo.
plecho1 - 25-07-2016, 12:37
To jest dobry pomysł aby sprawdzać pojedynczo. Jeśli do ECU silnika jest dobry dostęp, to można wypiąć z niego złącze i prześwietlić przewody sygnałowe od strony złącza sterownika LPG.
Owczar - 25-07-2016, 12:45
Dostęp jest tragiczny - pod konsolą środkową.
Sterownik wskazuje bardziej problem z wtryskiwaczami gazowymi (widzi porpawnie wszystkie czasy benzynowych). Podobno podczas testu na kązdym sterownik zatrzymuje się dłużej, a na tych dwóch tylko chwila i koniec. Dodatkowo podczas pracy na LPG pokazuje czas 1.1ms na obu - o ile dobrze pamiętam z rozmowy telefonicznej. Proponowałem jeszcze podmiankę np 4 i 2. Ale rezystancje wszystkich są takie same. Choć obciążeniowo może mają problem - stąd te wskazania sterownika.
Krzyzak - 25-07-2016, 13:56
Wszystko co pisał Marcin (z pamięci) zgadza się - pamięć absolutna?
Podczas załączania wtrysków LPG pojedynczo przechodzi nad 2 i 6 jakby ich nie było. Czasy wtrysków benzyny widziane są prawidłowo.
Coraz bardziej skłaniam się ku temu, że to kwestia podpięcia białych kabli od +12 na wtryski gazowe. W wiązce do pewnego momentu jest tylko 1 przewód (chyba czarny) a dopiero potem rozgałęzia się na 3 białe do banków I: 1,2,3 oraz II: 4,5,6. Ja wziąłem i podłączyłem +12 banku I do wtrysków 1,3,5 a banku II wtrysków 2,4,6. Wychodzi z tego, że może coś z plusem tego banku jest nie halo - bo to są inne piny w kostce.
Napisałem też na lpg-forum jak i do producenta. Czekam na odpowiedź.
BTW. Czasy wtrysków wchodzą podczas kalibracji banku 1,3,5 na ok. 7-8ms/650 rpm. Przy ciśnieniu 1.2 i takich czasach zaczyna pracować lambda (przy wyższym ciśnieniu leży, ale to może kwestia braku jej rozgrzania bo i obroty były wtedy wyższe).
plecho1 - czasy wtrysków benzyny są widziane prawidłowo i mają ok. 2.5 ms/650 rpm.
Podłączenie do rozciętych kabli wtrysków benzyny jest widziane na odpowiednich nóżkach złącza sterownika LPG (rozpiska jest na stronie producenta). Nie mogłem sprawdzić strony do ECU z wiadomych powodów.
Marcino, ciśnienie jest 1.2 i wydaje się OK. Przy 1.0 nie przeszło kalibracji. Początkowo źle podłączyłem podciśnienie i kalibrował się na 1.8 - sytuacja z wtryskami 2 i 6 była identyczna wtedy.
Chyba muszę podmienić wtryskiwacze - np. 4 z 2, ale na 99% jestem przekonany, że to kwestia elektryczna. Bo są różne +12 dla wtryskiwaczy gazowych... Ew. faktycznie źle podłączone przewody odcinające - jak zauważył plecho już wcześniej. Będę badał bo na zlot chciałbym już jechać taniej niż teraz a renówką to nie dość że wstyd (już raz byłem) to na dodatek strach że się rozkraczy po drodze...
Marcino - 25-07-2016, 14:29
Krzyzak napisał/a: | Czasy wtrysków wchodzą podczas kalibracji banku 1,3,5 na ok. 7-8ms/650 rpm. Przy ciśnieniu 1.2 |
Trochę dużo..... mnożnik będzie wysoki, przynajmniej tak jest w stagu. Pewnie trzeba będzie dysze rozwiercić we wtryskiwaczach.
Owczar - 25-07-2016, 14:37
To są barracudy. Odpowiednik Hany czerwonej. Na ciśnieniu 1.2 będzie mnożnik koło 1-1,2. Takie czasy to efekt nie działania 2 wtrsykiwaczy. Jest po prostu ubogo według sterownika silnika bo nie dochodzi do spalania.
Krzyzak - 25-07-2016, 14:53
Mam odp. od LPG Tech support - na 99% winna jest przeróbka wiązki przeze mnie. Muszę wrócić do ustawień fabrycznych i powinno być ok. Na wtryskach nie ma wcale zasilania i stąd problem.
Dziwne jest, że wtryskiwacz nr 5 działa, pomimo że też ma zmienione +12.
Nic - kolejne kilka h w garażu się szykuje.
Nie traktuję tego jako porażki - bardziej solidna lekcja
[ Dodano: 26-07-2016, 11:40 ]
Oni jakoś dziwnie to piszą - że niby nie ma znaczenia, który cylinder pod jaki przewód się podłączy... dziwne.
Po pracy odpalam silnik i zobaczę czy coś się zmieniło. Generalnie teraz mam wiązkę jak z fabryki i podłączone cylindry oraz przewody odcinające wtryski benzynowe tak jak na rysunku producenta.
Natomiast oni mi napisali, żeby podłączyć to po kolei jak idą wiązki, tzn. (para wtrysk lpg : cylinder): 1:1, 2:3, 3:5, 4:2, 5:4, 6:6. Dziwne to... chyba że źle zrozumiałem...
Owczar - 26-07-2016, 12:14
Krzyzak napisał/a: | Oni jakoś dziwnie to piszą - że niby nie ma znaczenia, który cylinder pod jaki przewód się podłączy... dziwne. |
Nie ma, bo elektroniką sobie możesz potem parować.
Bury - 26-07-2016, 12:16
Nie ma znaczenia jak sie wepniesz pod wiązke benzyny jesli tylko pozniej odpowiedno podlaczysz do tego wtryskiwacze gazowe.
Znaczenie ma umiejscowienie przy rozcieciu przewodow z paskiem i bez.
Czyli jak rozcinasz cylinder 1 przewodami zoltymi to potem podlaczasz pod cyl 1 odpowiedni wtryskiwacz gazowy ktory zreszta tez w swoich kabelkach bedzie mial kolor zółty.
Krzyzak - 26-07-2016, 21:54
Zrobiłem dokładnie jak na schemacie:
http://lpgtech.pl/wp-cont...85czenia_PL.pdf
i dalej to samo - błąd 2 i 6 cylindra.
Zaczyna mnie to denerwować bo wygląda na uszkodzenie modułu a ja kolejną noc dłubię i nie śpię...
Narysuję schemat podłączeń cylindrów to się rozjaśni.
|
|
|