To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

Marcino - 28-07-2016, 20:30

Owczar,
Nigdy nie uzywałem techa... ale
Czy mapę korygujesz suwakiem skład mieszanki klikając wczesniej na poszczególne słupki?

plecho1 - 28-07-2016, 21:29

Dysze na 100% 2,8mm, miałem takie u siebie w Dragonach i było jak najbardziej ok nawet przy odrobinie mniejszej mocy z cylindra bo u mnie wychodzi około 26KM a u Ciebie około 28KM. Barrakudy bez dysz dobrze się sprawują przy około 35KM z cylindra więc tu bez dysz będzie trochę za dużo. Jeśli chodzi o miśki to te tabele doboru dysz niezbyt pasują bo Miśki mają krótsze czasy wtrysku benzyny od konkurencji, np. na biegu jałowym jest to około 1ms mniej więc potrzebują szybszych i trochę bardziej wydajnych wtrysków gazowych. Jeśli dysze będą zbyt małe to na biegu jałowym nie będzie miało to zbytnio znaczenia ale już przy maksymalnym obciążeniu będzie dochodziło do zapętlenia wtryskiwaczy. A jeśli dysze będą za duże to z kolei na biegu jałowy będzie przelewało.
Owczar - 28-07-2016, 22:06

Marcino napisał/a:
Owczar,
Nigdy nie uzywałem techa... ale
Czy mapę korygujesz suwakiem skład mieszanki klikając wczesniej na poszczególne słupki?


Są dwa algorytmy. Standardowy z linią mnożnika i tech gdzie rzesuwasz tylko suwak lub pozwalasz algorytmowi na adaptację.

Darek puścił go bez dysz. Czasy wtrysku PB na jałowym to 2,4-2,5, a LPG to 3.5. Ciśnienie gazu 1.07. Więc wcale nie są tak wydajne. Przy 35KM w 3UZFE trzeba dawać dość wysoki mnożnik i ciśnienie.

Mieszanka na jałowym prawidłowa, sonda oscyluje.

Marcino - 28-07-2016, 22:19

Dostałem już upadate na tel sms'em. DObrze ze zrobił:) Zresztą niech się sam pochwali co i jak.

[ Dodano: 28-07-2016, 22:24 ]
Owczar napisał/a:
Czasy wtrysku PB na jałowym to 2,4-2,5, a LPG to 3.5. Ciśnienie gazu 1.07

Podobnie mam na starych valtekach..:)

Owczar - 28-07-2016, 23:02

Teraz to będzie jeździł za pół ceny, więc nie wiadomo czy znajdzie czas zeby odpisać :P
plecho1 - 29-07-2016, 06:11

Bez dysz puszczałem w Vectrze C 1.8 140KM na ciśnieniu 1 bar a u siebie przy dyszach 2,8mm na ciśnieniu około 1,2 bara. Jeśli w Galu przy takim ciśnieniu są takie czasy gazu to dla Barracud jak najbardziej OK.
Krzyzak - 29-07-2016, 07:59

Jakże bym miał się nie pochwalić :)
Pierwsza sprawa - wszystkim wam dziękuję za support, bez was nie dokonałbym tej pionierskiej dla mnie pracy.
Tak, wczoraj instalację odpaliłem. Wyjąłem dysze całkowicie, ustawiłem ciśnienie na 1 bar i zrobiłem kalibrację (na 0.9 nie przeszło).
Potem zrobiłem ok. 25 km, z czego ponad połowa na LPG.
Na koniec ciśnienie spadło do 0.88, więc ponownie podwyższyłem na 1.05-1.07 i zrobiłem kalibrację wolnych obrotów. Czasy są ok. 3.4ms.
Dziś droga do pracy, za radą Owczara, pół benzyna, pół LPG. Trochę dałem mu na obrotach na obwodnicy 3miasta. Wszystko pracuje jak złoto, jedyne zastrzeżenia mam do głośności Barracud - słychać jakbym miał pod maską 6 starych budzików. Na szczęście słyszalne tylko na wolnych obrotach.
Generalnie jak się sprawdzi to zimą montuję w sedanie. Nie ma na co czekać, skoro można jeździć tak samo tylko taniej.
Dużo się nauczyłem, zdobyłem sporo wiedzy, którą traktuję jako coś bezcennego.
Lambda faluje jak należy.
Dziś jeszcze jeżdżę z autoadaptacją, ale wieczorem wyłączam i oznaczam kalibrację jako zakończoną.

Owczar - 29-07-2016, 08:06

Krzyzak, masz wygłuszenie pod maską? Wychodzi na to, że barracudy są mimo wszystko głośniejsze od HAN, bo w galancie HAN praktycznie nie słyszę, a w lexusie tylko jak otworzę maskę.
plecho1 - 29-07-2016, 08:17

Barracudy są bardzo ciche ale nie mogą dotykać elementów silnika, jak znajomemu zamontowałem w Vectrze C to pomylił pracę silnika na LPG z praca na benzynie bo na benzynie wtryski było słychać a na gazie już nie :)
Owczar - 29-07-2016, 08:24

To jak z każdym wtryskiwaczami w sumie, nie powinny niczego dotykać. U mnie jeden dotykał grodzi w lexusie, to hałasował masakrycznie.

Ale ten trop warto sprawdzić, bo może któryś dotyka kolektora albo pokrywy.

Bizi78 - 29-07-2016, 10:01

Krzyzak, a co z papierami, bo tak samemu to chyba nie można sobie zamontować :?: .
Krzyzak - 29-07-2016, 10:41

Bizi78 napisał/a:
samemu to chyba nie można sobie zamontować
jak widać można, jeździsz albo do przeglądu albo załatwiasz; trzeba znaleźć warsztat, który to zalegalizuje

plecho1 napisał/a:
nie mogą dotykać elementów silnika
wtryski nie dotykają, ale jestem przekonany, że opaski zaciskowe na wężach (niektóre - 2-3) dotykają; jedną nawet sam tak umieściłem, żeby kolektor ssący zamiast dotykać wtyczki od wtryskiwacza, dotykał opaski (w ten sposób wtrysk jest dociśnięty i leży niżej...
ale sprawdzę ten trop bo może faktycznie pod kolektorem któryś wtrysk dotyka dekla, bo słychać wyraźnie 1-2 a na pewno nie wszystkie... dźwięk jest metaliczny, ale to nie spalanie stukowe (chociaż kto wie, muszę sprawdzić na evoscanie czy czujnik coś pokazuje...

Bizi78 - 29-07-2016, 10:50

Krzyzak napisał/a:
jak widać można, jeździsz albo do przeglądu albo załatwiasz; trzeba znaleźć warsztat, który to zalegalizuje

Chodziło mi o sam papier z montażu do przeglądu i wpisu do DR 8) .
Bo, że można samemu sobie zamontować to oczywista oczywistość :wink: .

plecho1 - 29-07-2016, 11:51

http://allegro.pl/homolog...6371103937.html
Normalnie powinno być tak, że poprawność montażu powinien weryfikować przegląd techniczny jak jest np. w Niemczech.

Krzyzak - 29-07-2016, 12:04

Bizi78, wiem wiem... też oczywiście będę legalizował, nie zamierzam by zostało na dziko bo tym autem będzie jeździć żona z dziećmi...
święty spokój nie ma ceny ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group