To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

Bizi78 - 29-07-2016, 12:08

plecho1 napisał/a:
Normalnie powinno być tak, że poprawność montażu powinien weryfikować przegląd techniczny jak jest np. w Niemczech.

Na chłopski rozum tak powinno być ale w Polsce oczywiście musi pośrednik zarobić :wink: .

Ewentualnie pozostaje zrobić kurs, kupić parę gratów (analizator spalin i czujnik gazu) i zakładać instalację MM :D .

plecho1 - 29-07-2016, 12:22

Powiem szczerze, że chodzi mi coś takiego po głowie tym bardziej, że w okolicy skąd pochodzę, nie ma dobrego gazownika :)
Bizi78 - 29-07-2016, 12:25

Nic nie stoi na przeszkodzie, no może parę tysi wydane na początek :D .
http://motofocus.pl/nowos...-instalacji-lpg

plecho1 - 29-07-2016, 12:33

Jak ze wszystkim, aby zacząć trzeba zainwestować ale znając potrzeby tego rynku, raczej się opłaca no chyba, że się coś zmieni w cenach paliw lub pojazdy elektryczne dostaną zielone światło.
robertdg - 29-07-2016, 19:52

Panowie pozostańcie przy meritum
Marcino - 29-07-2016, 20:36

Czy robicie autoaibracje po każdej minimalnej zmianie jak np podniesienie ciśnienia o 0.5?
Mi się wydaje ze autokalibracja daje taki początkowy obraz tego co jest i gdzie jesteśmy z monożnikie., a pozniej jesli nie kasujemy ustawień to wystarczy korekta możnika lub innych parametrów...

Owczar - 29-07-2016, 20:54

Po zmianie ciśnienia i tak wszystko do ustawienia od nowa, więc ja robie autokalibrację.
Marcino - 29-07-2016, 23:16

rozumiem jak byś zmieniał z 1.0 na 1.5 bar.... no ale może i tak trzeba.
Owczar - 30-07-2016, 00:18

Ale właśnie pytales o 0.5 :) myślę że zmiana >0.1 wymaga ponownego strojenia i kalibracji.
Krzyzak - 31-07-2016, 11:17

Trochę ostatnio pojeździłem, wolniej, szybciej itd. Efekt kalibracji z adaptacją szybką w LPGtechu po 10 minutach jazdy wygląda mniej więcej tak:


Później robiłem kalibrację w Scenicu, gdzie jest STAG 4eco, soft najnowszy, zrobiłem upgrade firmware. Muszę oddać pałeczkę pierwszeństwa dla LPGtech, gdzie strojenie jest dużo łatwiejsze a soft jest dla mnie bardziej intuicyjny i pozwala na więcej, natomiast laikowi pozwoli w 10 minut tak dostroić instalację, że nie trzeba spędzać na tym 4 godzin w serwisie.
Wiem, że mapy bardzo długich otwarć nie są zebrane, ale kręciłem silnik do 5000 rpm (więcej raczej nigdy nie robię, z kick down nie korzystam) i tak się zebrało :)
Instalacja pracuje idealnie. Zimą zakładam do sedana...

Owczar - 31-07-2016, 19:45

Wysokie obroty i obciążenia to i tak open loop wiec zbieranie nap nie na sensu. W tym obszarze trzeba to zrobić ręcznie patrząc na sondę.
Krzyzak - 01-09-2016, 00:13

Chodzi mi tylko o kształt krzywej, która jest prosta, niemal 1:1 w stosunku do PB. Dla mnie - laika - to spory sukces.

[ Dodano: 01-09-2016, 00:13 ]
Ktoś wie dlaczego podczas gwałtownego dodania gazu podczas pracy na gazie, silnik na chwilę przygasa? - jakby się zalewał lub jakby brakowało paliwa.
Dziś mi się tak zdarzyło, umyłem auto, odpaliłem, przełączył się na gaz po minucie, wrzuciłem P i chciałem kilka razy dodać mocniej gazu, ale nie na max tylko tak może z 30% otwarcia przepustnicy. Podczas delikatnego dodawania nie ma problemu. Nie sprawdzałem jeszcze jak wygląda kwestia danych od komputera LPG, który notabene dostał trochę wody właśnie od mycia auta. Jednak jest zamontowany wtyczką w dół, zgodnie z zaleceniami producenta, więc nie powinno mu szkodzić.
Czy może instalacja wymaga jakiejś regulacji? - przejechałem przez miesiąc prawie 4000 km a regulacja była tylko jedna, na samym początku. Może reduktor wymaga podkręcenia ciśnienia?
Parę razy przy włączonej klimie zdarzyło mi się tak jakby zapłon wypadał, wyraźnie było czuć szarpnięcia... Jakieś porady?

Marcino - 06-09-2016, 09:34

Krzyzak napisał/a:
podczas gwałtownego dodania gazu podczas pracy na gazie, silnik na chwilę przygasa? - jakby się zalewał lub jakby brakowało paliwa.


I co diagnozowałeś czy pojedynczy przypadek?


Miałem tak ale tylko jak był zimny, i dawałem 100% otwarcia przepustnicy. Ale u mnie to raczej wtryski na zimnym nie domagały albo się kleiły..., coś tam podregulowałem wtedy chyba.

Krzyzak - 06-09-2016, 13:16

Marcino napisał/a:
I co diagnozowałeś czy pojedynczy przypadek?
Następnego dnia robiłem próbę i to samo. Zauważyłem - po podpięciu kompa - że ciśnienie na reduktorze wzrosło (było niecałe 1.1 a teraz nawe 1.25 na rozgrzanym), więc obniżę. Podczas jazdy nie ma żadnych problemów, tak samo na gorącym silniku.
Takie depnięcie powoduje skok czasu wtrysku na 9-10 ms a tam mapy prawie nie są zebrane (z reguły nie jeżdżę z takim obciążeniem silnika). Na chwilę obecną sprawę olałem - gdyby nie przypadkowa przegazówka nigdy bym tego nie odkrył.

Marcino - 09-09-2016, 08:45

Jak macie ustawione bulte LPG wielozaworem... ja wczoraj sciągnałem swoją po 10 latach i się zastanawiam czy cały czas nie była do jazdy na wstecznym.....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group