To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] LPG W 2.5 V6 / 2.0 16V

lutekwwl - 24-10-2016, 23:21

Polecam zestaw świece BRISK z zmniejszoną przerwą między elektrodami, oraz przewody WN Sentech. Mam ten zestaw po raz trzeci i żadnych przygód, żadnego szarpania. Wcześniej miałem bosha i przewody NGK, ale czasami przerywało, po wymianie na dany zestaw mam spokój. Oczywiście na początku również stawiałem na problem z cewkami, ale zacząłem od wymiany świec i przewodów. Problem zniknął i już więcej się nie pojawił :)

A co do regulacji, konieczna wizyta w dobrym serwisie LPG, regulacja podczas jazdy z różnymi obciążeniami silnika. Wymiana filtrów i kompletny przegląd LPG. Pilnuj terminowości wymiany filtrów gazu oraz przeglądów instalacji, pozwoli to uniknąć wielu komplikacji i cieszyć się z jazdy :)

Mroowa - 29-10-2016, 17:40

Witam,

Czy ktoś może miał doświadczenia z następującym zestawem (lub podobnym):

Mam BRC P&D-do tego reduktor Genius 1500, wtryski BRC pomarańczowe, miedź 8mm i juz drugi gazownik się poddał przy regulacji. Zastanawiam się czy osprzęt za słaby czy fachowcy tacy z nich. (Auto: Galant 2.5 V6 98')
Głownie interesuje mnie czy reduktor jest w stanie obsłużyć auto w pełnym zakresie obrotów. Obecnie zdarza się, że auto przełącza się na benzynę przy obrotach ok. 5000. i czuć dziwne chwilowe zmulenie przy ok. 2700 obr

Pozdrawiam forumowiczów

Marcino - 29-10-2016, 23:19

Nie wiem czy przy 5k rpm silnik otwiera wtryski na maxa i wtedy twoje lpg moze nie wyrabiać. Miałem
Takmhak mi padały wtryski tzn sie rozkalibrowaly. A moze u ciebie reduktor nie wyrabia. Trzeba by sie podpiąć i sprawdzic.

plecho1 - 30-10-2016, 11:46

Mroowa, Ty montowałeś instalację, czy wcześniej dobrze działała, czy może od początku nie działa jak należy? Instalacje BRC często są bardzo źle montowane czego oczywiście nie da się poprawić samą regulacją. Tak jak napisał Marcino, aby coś konkretnie powiedzieć trzeba by było się podpiąć pod instalację i sprawdzić parametry jej pracy. Wrzuć fotkę spod maski to zobaczymy jak to wygląda.
Mroowa - 05-11-2016, 14:32

Auto kupiłem już z gazem. Zrobione na gazie ok. 80kkm (7 lat). Było podpinane pod kompa już kilka razy przez 3 gazowników, ale zazwyczaj przełączało na benz. od spadku ciśnienia gazu przy wysokich obrotach. Z drugiej strony kontaktowałem się z użytkownikami naszego forum i twierdzili, że na tym reduktorze (Genius 1500mb) Galant 2.5 działał im jak najbardziej poprawnie z inst. BRC.

Przesyłam zdjęcia (trochę to zajęło, ale brak czasu przez święta i pracę)
Osobiście nie podoba mi się elektrozawór cewką do dołu, ale serwisanci z BRC uparli się, że może tak być. Tak przypasował gwint przy wymianie filtra fazy ciekłej. Reduktor jest też dość wysoko. Jak oceniacie?

ps. Dziękuję za zainteresowanie!

https://imageshack.com/i/poBNEvxXj
http://imageshack.com/a/img921/4659/IFpLRl.jpg
http://imageshack.com/a/img922/6749/mVMcT8.jpg
http://imageshack.com/a/img924/3684/TDXOPn.jpg
http://imageshack.com/a/img921/3519/9tnC0c.jpg
http://imageshack.com/a/img922/577/NeLj1y.jpg
http://imageshack.com/a/img923/7767/QNJYSX.jpg
http://imageshack.com/a/img922/54/VApZyu.jpg
http://imageshack.com/a/img924/1751/BNEvxX.jpg

plecho1 - 05-11-2016, 16:00

A czy ci użytkownicy BRC z tym reduktorem byli w stanie napisać czy auto w całym zakresie pracuje na LPG czy może załączone jest podpieranie się benzyną lub o ile od ustawionego ciśnienie leci w dół podczas pełnego obciążenia?
A co do montażu to jak to w BRC, długaśne wężyki po między wtryskami a reduktorem i trochę źle porobione nawierty w kolektorze które powinny być jak najbliżej wtryskiwaczy benzynowych. Ten reduktor jest przewidziany do max 120kW czyli tak na styk ale silniki Mitsubishi są trochę bardziej wymagające co do LPG przez krótsze czasy wtrysku benzynowego przez co potrzebują trochę wydajniejszych podzespołów gazowych niż przewiduje ogólna norma.

Krzyzak - 06-11-2016, 21:04

Mówią, że jak cewka w dół, to brud może zapychać kanał z iglicą. U siebie też kombinowałem bo mam śrubę rzymską między zaworem a reduktorem (czyli połączone na sztywno) i da się to zrobić poprawnie.
jafo2 - 09-11-2016, 18:04

Cześć,
ostatnio zajrzałem do staga żeby poprawić ustawienia i zauważyłem dziwne podciśnienie MAP (przez to też wykres mapy się rozjechał).
Jaka powinna być prawidłowa wartość?
Wie ktoś może o co biega?
Skąd jest pobierany ten pomiar który to czujnik?
Silnik na benzynie chodzi normalnie na gazie w zasadzie oprócz biegu jałowego też.
Na jałowym troszkę poszarpuje i to chciałem sobie podregulować a tu zonk.
Ostatni były wymieniane świece może po tym coś przestało łączyć poprawnie.

Zdjęcie na biegu parkingowym.

plecho1 - 09-11-2016, 20:15

Podciśnienie mierzy mapsensor, może być zamontowany na przewodzie gazowym przed listwą wtryskową jeśli jest zintegrowany z czujnikiem ciśnienia gazu lub jeśli to inna wersja, może być zamontowany gdzieś przy grodzi.
Podciśnienie jest około 0,7 bara to sporo za dużo, na biegu jałowym bez obciążenia powinno być około 0,3 bara. Pewnie masz gdzieś nieszczelność w dolocie którą jak najszybciej uszczelnij bo nie dość, że autko więcej pali to jeszcze na pewno straciło na mocy. Dokładnie obejrzyj przewód podciśnieniowy idący do reduktora gazowego.

Marcino - 09-11-2016, 23:01

NIsko benzyna na jałowych.... u mnie 2.2....
jafo2 - 10-11-2016, 11:19

Będę szukał, ale dziwne że obroty jałowe są normalne i na benzynie nie faluje.
plecho1 - 10-11-2016, 11:58

Nie musi falować a poza tym jak napisał Marcino, masz krótkie czasy wtrysków benzynowych co świadczy o mieszance za bogatej mimo jeszcze tej nieszczelności. Wrzuć jeszcze filmik lub lepiej zamieścić plik oscyloskopu z pracy rozgrzanego silnika na biegu jałowym na benzynie z powyłączanymi wszystkimi odbiornikami typu klima, nawiew, światła... tak z 30s i później tak samo na gazie też z 30s to będzie można coś więcej powiedzieć.
Marcino - 11-11-2016, 11:50

Może śrubka na przepustnicy ruszana. POdepnij evo scan i zobacz pozycję krokowca,,,
franek 30 - 28-12-2016, 19:36

witam .mój reduktor (stefanelli) powoli umiera, co warto włożyc do 2.0
plecho1 - 28-12-2016, 22:06

Magic III, Zavoli Zeta, KME Tur.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group